• 0

AGS Douane Software - Welke moet ik hebben?

Ik ben bezig voor het eerst te importeren uit China en tot nu toe is alles duidelijk. Echter is het stukje AGS douane software mij echt heel vaag. Op de website van de douane staat er dat je douanesoftware nodig hebt, naast een AGS registratie. Maar verder kan ik nergens terugvinden welke ik het beste kan gebruiken. Hopelijk kan iemand mij hier verder op weg brengen.

 

Ik wil sieraden uit China importeren. Ik ben een eenmanszaak en het betreft kleine juwelen, niks groots of zwaars o.i.d. Ik zou heel blij zijn met advies over mijn beste opties, vooral met kosten en gebruikersvriendelijkheid in gedachten!

 

Ontzettend bedankt alvast.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Ruben, bedankt voor je reactie. Dat dacht ik ook inderdaad, maar volgens de website van de Douane moet dit, of inderdaad een expediteur te regelen. Echter, omdat het gaat om iets kleins als juwelen (niet van goud en minder dan 8 gram zilver) zitten er verder geen reguleringen aan verbonden van wat ik heb begrepen. Dus moet ik het ook prima zelf kunnen doen, en ik wil het ook zelf leren. Heb ik nog andere mogelijkheden?

Link naar reactie
  • 0

De inhoudelijke aangifte hoeft wellicht niet erg lastig te zijn, maar omdat de voorwaarde van de BD Douane is dat je ‘aansluit’ op hun systeem, zal je die software moeten aanschaffen, en dat is duur. 
 

Het lijkt mij dus je beste mogelijkheid om bij een expediteur aan te kloppen, die je ook meteen kan helpen met het vervoer. Heb je voor het vervoer al wat geregeld?

 

Er zijn op HL enkele leden actief in de wereld van import, aangifte advies, etc. Wellicht dat zij nog wat meer kunnen vertellen over AGS, maar volgens mij moet je daar niet zelf aan willen beginnen.

Link naar reactie
  • 0

Het vervoer zal gewoon als pakketje gaan met DHL/Fedex. Nogmaals, erg simpele afhandeling. Het gaat dus puur om de aangifte bij de Douane, en ik weet zeker dat daar een simpele oplossing voor te vinden is waarbij ik het zelfstandig kan doen. Hopelijk kunnen andere leden met verstand ervan mij verder op weg helpen.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Je hebt blijkbaar geen idee wat AGS software inhoudt..... maar goed. @RubenT heeft gelijk, software is duur (reken maar gerust op vijf cijfers voor de komma) en niet rendabel voor een éénmansbedrijf.  Er is geen simpele oplossing waarbij je het zelf kunt doen. Maar als je echt van plan bent om software aan te schaffen, er zijn aanbieders genoeg. In Nederland zijn de belangrijkste verenigd in de "Alliantie Douane Software", https://www.alliantiedouanesoftware.nl/.

 

Daarnaast moet je naast software ook nog met andere dingen rekening houden, zoals dat je eigenlijk 24/7 in staat moet zijn om een aangifte in te dienen en op moet komen draven als de douane een pakketje van je wil open maken voor controle.

aangepast door Hans van den Bergh
Niet-relevante tekst verwijderd.
Link naar reactie
  • 0

Zowel Fedex als DHL hebben een pakhuis met douane mensen achter hun AGS implementatie zitten. Voor een paar euro krijg je gewoon een factuur met wat je moet betalen. Ze vertellen dat je het zelf wilt doen is waarschijnlijk duurder dan hun het laten opknappen.

 

Wel zorgen voor een goede factuur met Taric codes, zodat ze correct ingeklaard worden. Eventueel naar je contact in China sturen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.