Hopelijk kan iemand (met een financiële achtergrond) mij verder helpen met het berekenen van de verkoopprijs.
Inkoopprijs per product = 40 EUR
Fotoshoot kosten per product = 9 EUR
Verpakkingskosten per product = 1.50 EUR
Graag wil ik de producten gratis verzenden wat betekent dat de verzendkosten (4.50 EUR max) voor mijn rekening zullen zijn.
40 + 9 + 1.50 + 4.50 = 55 EUR
Wat is een reële winstmarge voor een kleding gerelateerd product? 35%? (Ik begrijp dat hoe hoger, hoe beter is) maar omdat het hierbij gaat om een start up?
In vergelijking met de concurrenten kan ik mezelf onderscheiden door een verkoopprijs van 90 EUR te hanteren omdat dit net iets onder de verkoopprijs van de concurrent ligt.
Omdat ik nieuw op de markt treed, wil ik kopers kennis laten maken met de kwaliteit van mijn producten voor een net iets lagere prijs dan de concurrent.
Mijn vragen als volgt:
1. Wanneer je gratis wil verzenden, bereken je de verzendkosten dan als de inkoopprijs?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
LSIJINN
LSIJINN
Goedemorgen,
Hopelijk kan iemand (met een financiële achtergrond) mij verder helpen met het berekenen van de verkoopprijs.
Inkoopprijs per product = 40 EUR
Fotoshoot kosten per product = 9 EUR
Verpakkingskosten per product = 1.50 EUR
Graag wil ik de producten gratis verzenden wat betekent dat de verzendkosten (4.50 EUR max) voor mijn rekening zullen zijn.
40 + 9 + 1.50 + 4.50 = 55 EUR
Wat is een reële winstmarge voor een kleding gerelateerd product? 35%? (Ik begrijp dat hoe hoger, hoe beter is) maar omdat het hierbij gaat om een start up?
In vergelijking met de concurrenten kan ik mezelf onderscheiden door een verkoopprijs van 90 EUR te hanteren omdat dit net iets onder de verkoopprijs van de concurrent ligt.
Omdat ik nieuw op de markt treed, wil ik kopers kennis laten maken met de kwaliteit van mijn producten voor een net iets lagere prijs dan de concurrent.
Mijn vragen als volgt:
1. Wanneer je gratis wil verzenden, bereken je de verzendkosten dan als de inkoopprijs?
2. Klopt mijn onderstaande berekening?
40 + 9 + 1.50 + 4.50 = 55 EUR inkoopprijs
55 / 100 * 35.236 (winst marge) = 19.38 EUR winst
55 + 19.38 = 74.38
74.38 * 1.21 (btw) = 89.99 EUR verkoopprijs
3. Is een winstmarge van 35% gemiddeld?
In totaal heb ik een voorraad van 160 stuks. Hierbij heb ik een schatting gemaakt van mijn verkopen:
110 stuks verkoop voor de normale verkoopprijs
20 stuks verkoop met een korting van 20%
10 stuks vrij weggeef (10 stuks x 55 EUR)
20 stuks niet verkoop (20 stuks x 55 EUR
Ik hoop dat iemand mij hierin kan ondersteunen.
Tips en feedback is meer dan welkom :)
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
29 antwoorden op deze vraag