• 0

Van inkoop naar verkoopprijs

Goedemorgen, 

 

Hopelijk kan iemand (met een financiële achtergrond) mij verder helpen met het berekenen van de verkoopprijs.

 

Inkoopprijs per product = 40 EUR

Fotoshoot kosten per product = 9 EUR

Verpakkingskosten per product = 1.50 EUR 

 

Graag wil ik de producten gratis verzenden wat betekent dat de verzendkosten (4.50 EUR max) voor mijn rekening zullen zijn. 

 

40 + 9 + 1.50 + 4.50 = 55 EUR

 

Wat is een reële winstmarge voor een kleding gerelateerd product? 35%? (Ik begrijp dat hoe hoger, hoe beter is) maar omdat het hierbij gaat om een start up? 

 

In vergelijking met de concurrenten kan ik mezelf onderscheiden door een verkoopprijs van 90 EUR te hanteren omdat dit net iets onder de verkoopprijs van de concurrent ligt. 

Omdat ik nieuw op de markt treed, wil ik kopers kennis laten maken met de kwaliteit van mijn producten voor een net iets lagere prijs dan de concurrent. 

 

Mijn vragen als volgt:

1. Wanneer je gratis wil verzenden, bereken je de verzendkosten dan als de inkoopprijs?


2. Klopt mijn onderstaande berekening?
40 + 9 + 1.50 + 4.50 = 55 EUR inkoopprijs
55 / 100 * 35.236 (winst marge) = 19.38 EUR winst
55 + 19.38 = 74.38 
74.38 * 1.21 (btw) = 89.99 EUR verkoopprijs
 

3. Is een winstmarge van 35% gemiddeld?
 
In totaal heb ik een voorraad van 160 stuks. Hierbij heb ik een schatting gemaakt van mijn verkopen: 

110 stuks verkoop voor de normale verkoopprijs 

20 stuks verkoop met een korting van 20% 

10 stuks vrij weggeef (10 stuks x 55 EUR) 

20 stuks niet verkoop (20 stuks x 55 EUR


Ik hoop dat iemand mij hierin kan ondersteunen. 
 

 Tips en feedback is meer dan welkom :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
47 minuten geleden, LSIJINN zei:

Is een winstmarge van 35% gemiddeld?

 

In een iets andere vorm heb je deze vraag vorig jaar februari ook al gesteld?

 

Je verkoopt iets tegen een prijs die men in de markt bereid is ervoor te betalen (= waarde in het economischverkeer).

Als die verkoopprijs hoger is dan alle gemaakte kosten, dan heb je marge en kun je het percentage daarvan uitrekenen.

 

Een vast percentage bepalen is leuk om na te streven, maar er zijn vele factoren om in de margeberekening mee te nemen naast de waarde in het economisch verkeer, bijvoorbeeld omzetsnelheid, variabele en vaste kosten, etc... 

Natuurlijk streef je marge na, dat bepaalt immers of het voor jou rendabel is.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, LSIJINN zei:

Fotoshoot kosten per product = 9 EUR

Heb je dit teruggerekend voor je 160 stuks voorraad? Als het goed verkoopt, kun je dezelfde foto’s dan weer gebruiken bij nieuwe voorraad? Je zou ervoor kunnen kiezen je inkoopprijs nu wat te laten dalen, zodat je niet die hele shoot in je eerste batch ‘moet’ terugverdienen.

 

 

26 minuten geleden, Ward van der Put zei:

Nederland is Europees koploper in het retourneren van online aankopen; van kleding gaat zelfs maarliefst 44% retour. De kosten van retouren (gemiddeld zo'n € 12,50 per retourzending) moet je verrekenen in de verkoopprijs.

Goed punt, wel met de nuance dat in die veelgenoemde €12,50 ook de verzendkosten zijn meegerekend. Die zijn waarschijnlijk zo’n 33% van dat bedrag. Als je geen gratis retour aanbiedt, scheelt dat dus al aanzienlijk. (Dat kost je waarschijnlijk ook omzet, maar kan je marge wel verbeteren)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 29-4-2022 om 10:24, TwaBla zei:

 Hoe/waar gaat de klant jou vinden? Marktplaats/platform?

Hartelijk dank voor uw reactie TwaBla.
 

Verkoop gaat plaatsvinden via de online webshop. Klanten zullen hier terecht komen via socials zoals Instagram en Facebook. 

aangepast door LSIJINN
Link naar reactie
  • 0

Zoals hierboven reeds vermeld: bij het bepalen van je verkoopprijs kijk je niet naar je marge maar wat de klant bereid is te betalen.
Één van van mijn voormalige Nederlandse partners verkoopt o.a. telecom-producten. Een bepaald product zou hij, rekening houdend met inkoop, kosten en gebruikelijke marge kunnen gaan verkopen voor ongeveer € 89,-
Hij besloot echter de prijs op € 129,- te zetten. Want de specifieke doelgroep betrof ouderen, en hij merkte dat deze bij hun aankoopbeslissingen uitgaan van de gedachte: hoe duurder een product is, hoe hoger de kwaliteit zal zijn.

Bleek helemaal te kloppen: de verkoop ging gewoon goed en die veel grotere marge was uitstekend voor de winstgevendheid. Klant tevreden en hij tevreden :)

 

Nog een opmerking: bij de kosten van retour heb je het over de verzendkosten. Maar dat is slechts een deel van de uiteindelijke kosten. De verpakking kan b.v. beschadigd zijn, spullen kunnen kortstondig gebruikt zijn etc. Dus dat betekent schoonmaken, fatsoeneren, zorgen voor een nieuwe verpakking etc. Dat zijn dus extra kosten en extra tijd en moeite.

Denk overigens aan wat zeer recent in de media stond: steeds meer webshops versturen spullen met een soort van gebruiks-sensor: een sticker, een aanhangsel etc (zodat iedereen kan zien dat het uitgeprobeerd wordt maar nog niet gekocht is). De klant kan het product dan nog wel uitproberen maar hij kan geen misbruik meer maken van het retorurecht (b.v. kleding dragen naar een feest en het dan na afloop doodleuk retoursturen).

En wat als een pakket kwijtraakt of de klant zegt het niet ontvangen te hebben? Jij bent verantwoordelijk dus als er niet eengetekend verzonden is kan jij nogmaals gaan verzenden en ben je dat pakket gewoon kwijt: extra kosten dus voor verzenden of extra risico...

http://www.onym.nl

voor al uw inkoop/product sourcing in Polen, uw boots on the ground aldaar, wij hebben de contacten in Polen, wij weten de weg

ook voor fiscale, juridische zaken en real estate zijn wij hier uw partner

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, JohanPL zei:

Denk overigens aan wat zeer recent in de media stond: steeds meer webshops versturen spullen met een soort van gebruiks-sensor: een sticker, een aanhangsel etc (zodat iedereen kan zien dat het uitgeprobeerd wordt maar nog niet gekocht is). De klant kan het product dan nog wel uitproberen maar hij kan geen misbruik meer maken van het retourecht (b.v. kleding dragen naar een feest en het dan na afloop doodleuk retoursturen).

 

Leuk verhaal: drie Brabantse studenten starten StickwiththeFit (SWTF), een plakstrook die bij gebruik van kleding breekt, waardoor het retourrecht zou vervallen. Twee maanden later komt Thuiswinkel.org met een proef van de retourvignet, een vergelijkbare plakker ontwikkeld door Blue2Blond en Cuebic.

 

Van een sensor is in die berichten geen sprake, maar die bestaat vast ook al wel. :astonished-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
14 minuten geleden, TwaBla zei:

Twee maanden later komt Thuiswinkel.org met een proef van de retourvignet, een vergelijkbare plakker ontwikkeld door Blue2Blond en Cuebic.

Wellicht wat off-topic, maar ik ben benieuwd of dat retourvignet echt zoden aan de dijk gaat zetten. In het gelinkte artikel van Thuiswinkel.org ligt de nadruk al sterk op de bewustwording, in plaats van echte financiële besparingen. Een retourzending mag niet worden geweigerd als zo'n retourvignet ontbreekt, dus er mag hooguit een waardevermindering worden doorberekend. In een ander kennisartikel van Thuiswinkel.org schrijven ze dat de waardevermindering kan bestaan uit kosten voor reiniging/reparatie, of - als het artikel niet meer als nieuw kan worden verkocht - het objectief gerechtvaardigde inkomensverlies (nieuwprijs minus dagwaarde).

 

Als je een kledingstuk retourneert dat nog in nieuwstaat is, maar alleen het retourvignet is eraf gehaald, ben ik benieuwd of er dan echt een substantiële waardevermindering is vast te stellen.

De reparatiekosten bij het ontbreken van het retourvignet zijn volgens mij niet hoger dan een nieuw vignet aanbrengen en die kosten zo'n € 0,30, zie ik op hun website. En alleen het ontbreken van het vignet zal ook niet voor een lagere dagwaarde zorgen, lijkt me.

 

Bewustwording is natuurlijk ook een goed doel, maar alle media aandacht van de laatste tijd wekte toch wel de indruk dat er een holy grail was gevonden om retourkosten meteen sterk te reduceren, maar dat valt volgens mij wel mee.

Link naar reactie
  • 0
4 minuten geleden, RubenT zei:

Wellicht wat off-topic...

 

Het is een zijspoor maar kan door een mod makkelijk afgesplitst worden in een nieuw topic met als titel bijvoorbeeld: Retourplakkers > gaat dat werken of niet? Dan zou mijn citaat van jouw opmerking als begin fungeren. Easy-peasie!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Gast Wigbolt
(aangepast)

Hoe concreet is dit ondernemersidee inmiddels? Of in welk stadium bevindt deze onderneming zich?

 

Snelgerekend is dit een handel met een max. potentie van 3k bruto omzet waar nog niet alle kosten in meegerekend zijn of in toegerekend lijken te worden. Afgezien van financiële meevallers of tegenvallers. En dat bij een kennelijke voorbereidingstijd van ruim een jaar.

 

Terugkoppeling zou dan ook kunnen zijn, dat je met een beter idee moet komen. Stuur je plan maar met vertrouwelijke behandeling als dit anders ligt voor aanscherping van het concept. Andere reageerders zijn misschien ook wel leesbereid als je meerdere meningen wilt horen.

 

Als ondernemer/handelaar kun je m.i. beter verkopen realiseren NIET kostprijzen, marges of omzetverdelingen berekenen. Hoe uniek is deze propositie?

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
Op 29-4-2022 om 09:49, LSIJINN zei:

Hopelijk kan iemand (met een financiële achtergrond) mij verder helpen met het berekenen van de verkoopprijs.

 

Iemand met een financiële achtergrond ziet vrij snel dat het zonde van de tijd is om allerlei (theoretische) modellen los te laten op zo'n handeltje. Vraagsteller zal net als elke trader met vallen en opstaan moeten leren waar de centjes verdiend worden. Inkopen en snel doorverkopen, dan kan de winst geïnvesteerd worden in nieuwe handel. Of van het verlies geleerd worden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Gast Wigbolt

Herstel: 3k bruto marge.

 

Een duurzaam concept valt of staat waarschijnlijk met een goede positionering en communicatie, LSIJINN? Status van dit project?


Mvg,


Wigbolt

Link naar reactie
  • 1
Op 29-4-2022 om 10:29, Jaap B zei:

1] niet als inkoop, wel als kosten. Gaat van je marge af
2] berekening klopt

3] ik zit niet in de kledingbranche, maar 35% vind ik niet heel veel

 

ik mis de acquisitie kosten

Hartelijk dank voor uw reactie Jaap B.

 

Fijn dat u mijn vragen heeft kunnen beantwoorden. De acquisitiekosten zijn mijn inderdaad ontgaan. Deze kosten ga ik opnemen in mijn berekening. Nogmaals bedankt voor het meedenken. 

Link naar reactie
  • 0
Op 29-4-2022 om 10:36, Hans van den Bergh zei:

 

In een iets andere vorm heb je deze vraag vorig jaar februari ook al gesteld?

 

Je verkoopt iets tegen een prijs die men in de markt bereid is ervoor te betalen (= waarde in het economischverkeer).

Als die verkoopprijs hoger is dan alle gemaakte kosten, dan heb je marge en kun je het percentage daarvan uitrekenen.

 

Een vast percentage bepalen is leuk om na te streven, maar er zijn vele factoren om in de margeberekening mee te nemen naast de waarde in het economisch verkeer, bijvoorbeeld omzetsnelheid, variabele en vaste kosten, etc... 

Natuurlijk streef je marge na, dat bepaalt immers of het voor jou rendabel is.

Hartelijk dank dat u nogmaals de tijd en moeite neemt om een reactie te plaatsen.

 

U heeft gelijk. Een jaar geleden heb ik inderdaad een gelijksoortige vraag gesteld. Op dat moment zat ik nog in een andere fasen. Destijds gebruikte ik dit platform voor de eerste keer en heb hier een fijne ervaring aan overgehouden. Omdat ik nog steeds mijn twijfels had, leek het me een gemiste kans om hier niets mee te doen op dit platform. Vandaar dat ik nogmaals mijn vraag stel. 

 

Ok het lijkt me dus beter om de prijs te bepalen die klanten bereid zijn te bepalen - de gemaakte kosten en vanuit daar de marge te berekenen. In plaats van de marge te berekenen + de gemaakte kosten is de prijs die klanten gaan betalen. 

 

U heeft het over de omzetsnelheid, klopt het dat dit enkel te berekenen is nadat verkopen hebben plaatsgevonden? Het lijkt mij lastig om de omzetsnelheid te bepalen omdat deze altijd variabel is?  

 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 29-4-2022 om 11:55, Ward van der Put zei:

Nederland is Europees koploper in het retourneren van online aankopen; van kleding gaat zelfs maarliefst 44% retour. De kosten van retouren (gemiddeld zo'n € 12,50 per retourzending) moet je verrekenen in de verkoopprijs.

Hartelijk dank voor uw reactie Ward.

 

Deze informatie is zeer nuttig omdat ik niet had stil gestaan bij de kosten en het hoge percentage dat klanten retourneren..

Weet u toevallig hoe het werkt met retourlabels? Wanneer ik bijvoorbeeld een pakketje ontvang van de Zara, dan word dit geleverd met een retourlabel. Betekent dit dat leveranciers al een retourlabel hebben gekocht (dus betaald) en erbij hebben geleverd? Of kan het zo zijn dat wanneer iemand de retourlabel gebruikt er pas kosten worden doorgevoerd naar de betreffende leverancier? Ik heb namelijk geen idee hoe deze labels worden gerealiseerd.. Op dezelfde manier dat een verkoper een verzendlabel aanmaakt voor haar klanten? 

Link naar reactie
  • 0
Op 29-4-2022 om 12:26, RubenT zei:

Heb je dit teruggerekend voor je 160 stuks voorraad? Als het goed verkoopt, kun je dezelfde foto’s dan weer gebruiken bij nieuwe voorraad? Je zou ervoor kunnen kiezen je inkoopprijs nu wat te laten dalen, zodat je niet die hele shoot in je eerste batch ‘moet’ terugverdienen.

 

 

Goed punt, wel met de nuance dat in die veelgenoemde €12,50 ook de verzendkosten zijn meegerekend. Die zijn waarschijnlijk zo’n 33% van dat bedrag. Als je geen gratis retour aanbiedt, scheelt dat dus al aanzienlijk. (Dat kost je waarschijnlijk ook omzet, maar kan je marge wel verbeteren)

 

RubenT hartelijk dank voor uw reactie. 

 

Ik heb dit inderdaad teruggerekend op basis van 160 stuks. De kosten van de shoot (modellen + fotograaf + visagie) zijn in totaal 1345.40 EUR. Erg veel geld, maar naar mijn idee zijn foto's het allerbelangrijkste om een goede/professionele indruk bij mij toekomstige klanten te maken. Helaas zijn de foto's gebonden aan deze collectie dus zodra de collectie "uitverkocht" is, kunnen de foto's niet meer gebruikt worden.

 

Ik ben het met u eens dat gratis retourneren kan schelen in de kosten. Wel ben ik nog heel erg aan het twijfelen om dit gratis aan te bieden omdat..

Gratis retourneren gaat naar mijn idee niet hand in hand met duurzame kleding. Ik denk namelijk dat consumenten bewuster gaan kopen wanneer je niet gratis kan retourneren. Hoewel gratis retourneren wel kan zorgen voor meer orders omdat ik weet dat het mensen over de streep kan trekken. Mezelf afvragend of deze groep mensen passen binnen mijn doelgroep... Bent u voorstander van gratis retourneren? 

Link naar reactie
  • 0
Op 2-5-2022 om 11:58, JohanPL zei:

Zoals hierboven reeds vermeld: bij het bepalen van je verkoopprijs kijk je niet naar je marge maar wat de klant bereid is te betalen.
Één van van mijn voormalige Nederlandse partners verkoopt o.a. telecom-producten. Een bepaald product zou hij, rekening houdend met inkoop, kosten en gebruikelijke marge kunnen gaan verkopen voor ongeveer € 89,-
Hij besloot echter de prijs op € 129,- te zetten. Want de specifieke doelgroep betrof ouderen, en hij merkte dat deze bij hun aankoopbeslissingen uitgaan van de gedachte: hoe duurder een product is, hoe hoger de kwaliteit zal zijn.

Bleek helemaal te kloppen: de verkoop ging gewoon goed en die veel grotere marge was uitstekend voor de winstgevendheid. Klant tevreden en hij tevreden :)

 

Nog een opmerking: bij de kosten van retour heb je het over de verzendkosten. Maar dat is slechts een deel van de uiteindelijke kosten. De verpakking kan b.v. beschadigd zijn, spullen kunnen kortstondig gebruikt zijn etc. Dus dat betekent schoonmaken, fatsoeneren, zorgen voor een nieuwe verpakking etc. Dat zijn dus extra kosten en extra tijd en moeite.

Denk overigens aan wat zeer recent in de media stond: steeds meer webshops versturen spullen met een soort van gebruiks-sensor: een sticker, een aanhangsel etc (zodat iedereen kan zien dat het uitgeprobeerd wordt maar nog niet gekocht is). De klant kan het product dan nog wel uitproberen maar hij kan geen misbruik meer maken van het retorurecht (b.v. kleding dragen naar een feest en het dan na afloop doodleuk retoursturen).

En wat als een pakket kwijtraakt of de klant zegt het niet ontvangen te hebben? Jij bent verantwoordelijk dus als er niet eengetekend verzonden is kan jij nogmaals gaan verzenden en ben je dat pakket gewoon kwijt: extra kosten dus voor verzenden of extra risico...

JohanPL bedankt voor uw reactie. 

 

Heel erg bedankt voor het gegeven voorbeeld. Hierdoor realiseer ik mij dat ik te veel bezig ben met de gedachten of het niet te duur gaat worden voor klanten, hoewel mijn doelgroep zich in een andere prijsklasse bevindt. Erg nuttig! 

 

Ook uw tweede reactie heeft mij aan het denken gezet de afgelopen dagen.. Is het dan gebruikelijk om een bepaald bedrag (bijvoorbeeld 5 euro per kledingstuk) te rekenen en apart te zetten voor eventuele klachten/overwachten kosten? Hoe zou u dit aanpakken? Benieuwd naar uw reactie. 

Link naar reactie
  • 0
Op 2-5-2022 om 16:32, TwaBla zei:

 

Leuk verhaal: drie Brabantse studenten starten StickwiththeFit (SWTF), een plakstrook die bij gebruik van kleding breekt, waardoor het retourrecht zou vervallen. Twee maanden later komt Thuiswinkel.org met een proef van de retourvignet, een vergelijkbare plakker ontwikkeld door Blue2Blond en Cuebic.

 

Van een sensor is in die berichten geen sprake, maar die bestaat vast ook al wel. :astonished-face:

Erg interessant! Bedankt. 

Link naar reactie
  • 0
Op 2-5-2022 om 17:00, RubenT zei:

Wellicht wat off-topic, maar ik ben benieuwd of dat retourvignet echt zoden aan de dijk gaat zetten. In het gelinkte artikel van Thuiswinkel.org ligt de nadruk al sterk op de bewustwording, in plaats van echte financiële besparingen. Een retourzending mag niet worden geweigerd als zo'n retourvignet ontbreekt, dus er mag hooguit een waardevermindering worden doorberekend. In een ander kennisartikel van Thuiswinkel.org schrijven ze dat de waardevermindering kan bestaan uit kosten voor reiniging/reparatie, of - als het artikel niet meer als nieuw kan worden verkocht - het objectief gerechtvaardigde inkomensverlies (nieuwprijs minus dagwaarde).

 

Als je een kledingstuk retourneert dat nog in nieuwstaat is, maar alleen het retourvignet is eraf gehaald, ben ik benieuwd of er dan echt een substantiële waardevermindering is vast te stellen.

De reparatiekosten bij het ontbreken van het retourvignet zijn volgens mij niet hoger dan een nieuw vignet aanbrengen en die kosten zo'n € 0,30, zie ik op hun website. En alleen het ontbreken van het vignet zal ook niet voor een lagere dagwaarde zorgen, lijkt me.

 

Bewustwording is natuurlijk ook een goed doel, maar alle media aandacht van de laatste tijd wekte toch wel de indruk dat er een holy grail was gevonden om retourkosten meteen sterk te reduceren, maar dat valt volgens mij wel mee.

Off-topic maar zeer interessant voor mij om dit te lezen. 

Link naar reactie
  • 0
Op 2-5-2022 om 18:31, R.I.P. - Benm zei:

 

En wat zijn de kosten daarvan?

Hartelijk dank voor uw reactie Benm.

 

Goede vraag. Op het begin wil ik proberen om dit kosteloos te doen en gebruik te maken van influencers die bereid zijn een post te plaatsen in ruil voor een gratis kleding stuk. Dit is ook de reden dat ik rekening heb gehouden met onderstaande: 

10 stuks vrij weggeef (10 stuks x 55 EUR) 

 

Ik geloof dat het promoten van advertenties via social media kanalen zoals Instagram en Facebook uitkomen op 2.00 EUR per post? 

Link naar reactie
  • 0
Op 2-5-2022 om 19:10, Gast zei:

Hoe concreet is dit ondernemersidee inmiddels? Of in welk stadium bevindt deze onderneming zich?

 

Snelgerekend is dit een handel met een max. potentie van 3k bruto omzet waar nog niet alle kosten in meegerekend zijn of in toegerekend lijken te worden. Afgezien van financiële meevallers of tegenvallers. En dat bij een kennelijke voorbereidingstijd van ruim een jaar.

 

Terugkoppeling zou dan ook kunnen zijn, dat je met een beter idee moet komen. Stuur je plan maar met vertrouwelijke behandeling als dit anders ligt voor aanscherping van het concept. Andere reageerders zijn misschien ook wel leesbereid als je meerdere meningen wilt horen.

 

Als ondernemer/handelaar kun je m.i. beter verkopen realiseren NIET kostprijzen, marges of omzetverdelingen berekenen. Hoe uniek is deze propositie?

 

Mvg,

 

Wigbolt

 

Beste Wigbolt, 

 

De productie en de daarbijbehorende verpakkingsartikelen zijn binnen. Binnen een maand gaat de launch plaatsvinden. In de podcast van Hoeveel ben ik waard heb ik mij laten vertellen dat een plan schrijven nuttig kan zijn, maar wanneer het uiteindelijk niet aanslaat op de markt zoals gehoopt, je veel tijd verloren bent. Dus je beter maar gewoon ervoor kunt gaan. Uiteraard heb ik goed nagedacht over mijn doelgroep, USP etc. maar een concreet uitgeschreven plan ligt er niet. Bent u voorstander van het schrijven van een plan? 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 2-5-2022 om 21:32, TwaBla zei:

 

Iemand met een financiële achtergrond ziet vrij snel dat het zonde van de tijd is om allerlei (theoretische) modellen los te laten op zo'n handeltje. Vraagsteller zal net als elke trader met vallen en opstaan moeten leren waar de centjes verdiend worden. Inkopen en snel doorverkopen, dan kan de winst geïnvesteerd worden in nieuwe handel. Of van het verlies geleerd worden.

Dank u wel voor uw reactie TwaBla.

 

Dit is wat ik me dus inderdaad heb laten vertellen in de podcast Hoeveel ben ik waard. Ik ben me ervan bewust dat er veel tegenslagen zullen komen en sta hier met beide arme voor open om ervan te leren en uiteindelijk sterker uit te komen. 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 3-5-2022 om 15:31, Gast zei:

Herstel: 3k bruto marge.

 

Een duurzaam concept valt of staat waarschijnlijk met een goede positionering en communicatie, LSIJINN? Status van dit project?


Mvg,


Wigbolt

De markt van de betreffende kleding groeit en ook het begrip duurzaamheid is een steeds groter topic aan het worden. De status van het project is dat de launch plaats zal gaan vinden binnen nu en een maand. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.