• 0

Zelf Kimchi (gefermenteerde kool) verkopen

Hoi iedereen,

 

Ik wil mijn zelfgemaakte kimchi op de markt brengen (het is gefermenteerde Chinese kool).
Helaas zie ik door de bomen het bos niet meer. Het idee is dat mijn potjes verkocht kunnen worden in de winkel, op een online platform en op de markt. 
Nu weet ik dat er aan HACCP regelgeving gehouden moet worden, maar kom nergens op een concrete lijst wat hier precies de regels in zijn. 
Dit in verband met de potjes het liefst vanuit thuis willen maken. En zijn er nog extra/andere regels voor gefermenteerd eten?

 

Daarnaast heb ik, zover ik nu begrijp, geen vergunning nodig van voedsel en waren autoriteit omdat ik niet met dierlijke producten werk (het is vegan).

Daarnaast is het me ook niet helemaal duidelijk wat de regelgeving is omtrent opslag.

Het zijn veel vragen, maar ik kom er allemaal niet uit. De vele sites zijn allemaal erg algemeen, maar heb graag even een duidelijk beeld van de stappen die ik moet zetten om het wit te krijgen (naast sowieso inschrijven bij KVK). 

 

Ik hoop dat iemand wat duidelijkheid kan verschaffen. :) 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1
Gast Wigbolt
(aangepast)

Als je door de bomen het bos niet meer ziet, dan is het verstandig om een ondernemingsplan uit te werken.

 

Als ik op Google Shopping zoek op 'kimchi' dan zie ik een diversiteit aan (biologische) aanbieders. Hoe zou je je daar in het winkel- of supermarktkanaal en online tussen willen werken of van kunnen onderscheiden met thuisbereiding? Verder zie ik ook recepten en boeken.

 

Hoe dicht aan de bron kun je ingrediënten inkopen?

 

Google zoekresultaat wat misschien een ingang voor kennis biedt:

Quote

De Visie van: ‘Voor kleinschalige fermenteerders ontbreekt een handzame hygiënecode’

Ondernemer Sanne Zwart zoekt naar een werkbaar voedselveiligheidsprotocol voor kleine lokale producenten van gefermenteerde producten. Dat is nog niet zo makkelijk, betoogt ze. Kleine lokale bakkers en slagers kunnen vooruit met de hygiënecode van hun branchevereniging. ‘Voor de groep kleine ondernemers die novel foods ontwikkelen, reststromen verwaarden en voedsel fermenteren, is het lang zoeken,’ zegt Zwart.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.