• 0

Woon-werkverkeer locatie opdrachtgever

(aangepast)

Ik heb op dit moment één opdrachtgever die mij volledig vrijlaat waar ik werk. Door de regel werk ik één a twee werkdagen per week thuis, twee á drie werkdagen op locatie A (kantoor opdrachtgever), één werkdag op locatie B (ander kantoor opdrachtgever). Daarnaast ga ik ook nog één keer per maand naar locatie C (kantoor opdrachtgever in Duitsland). Incidenteel bezoek ik ook nog andere locaties van mijn opdrachtgever.

 

Ik vraag mij nu af of deze kilometers kwalificeren als zakelijke kilometers met de privé-auto of als woon-werkverkeer. Ik lees zoveel verschillende meningen over dit onderwerp en heb een beetje het gevoel dat ik te maken heb met een grijs gebied. Zou jullie mening graag eens willen horen over mijn specifieke situatie.

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Je bent ondernemer elke keer als je een klant bezoekt met je privé-auto is dat een zakelijke rit.

je woon-werkverkeer uit de "wandeling" van je huiskamer naar je werkkamer / bureau.

Er gelden voor de inkomstenbelasting geen regels en restricties behalve voor de hoeveel je aan privé mag vergoeden per km, maar woon-werkverkeer is voor de IB ook gewoon zakelijk. Dus geen relevant probleem voor jou vraag.

 

- Als je reiskosten rekent aan je opdrachtgever is dit gewoon btw belaste omzet

- Er zit geen beperking op de doorberekende kosten aan de opdrachtgever, je mag dus vragen wat je wil 30 cent, 40 cent desnoods 1 euro per km als je opdrachtgever het wil betalen.

 

Enige restrictie is dus dat je aan privé max 19 cent per km mag vergoeden voor de inkomstenbelasting en daar zit dan wel alles in, parkeren, wassen, benzine, onderhoud, alles wat je kan verzinnen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie antwoorden. Het ging mij met name om de aftrek van de BTW. Het was mij niet helemaal duidelijk of het bedrijfsadres van mij opdrachtgever werd gezien als mijn bedrijfsadres. Uit jullie antwoord begrijp ik dus van niet.

 

Ik kan dus naast mijn 19ct/km de BTW over parkeren, wassen, benzine, onderhoud etc. wat betreft het zakelijk deel van de gereden kilometers opvoeren in de voorbelasting. 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.