Ik heb een vraag betreffende het gebruik van Lilial. Deze stof is sinds 1 maart 2022 verboden en wordt in veel cosmetica producten gebruikt.
Nu loopt mijn vriendin tegen het volgende aan:
Ze heeft een schoonheidssalon en heeft dus een verscheidende voorraad producten op voorraad van een specifiek merk. Nu geeft dat merk aan, dan alleen producten van na 01-09-2021 retour kunnen worden gestuurd en gecrediteerd worden. Producten ouder dan 01-09-2021 mogen niet meer verkocht worden waarvan je wordt geacht deze te vernietigen.
We hebben aangegeven hier niet mee akkoord te gaan. Het is namelijk niet zo dat ieder product een snelle omloopsnelheid heeft, waardoor je al snel tegen derving aanloopt. Ze geven hierop aan dat zij in de voorwaarden hebben staan dat ze ''zes maanden garantie'' bieden op producten.
De vraag is nu; wat kunnen we hiermee? Ik begrijp de garantie claim van zes maanden, echter is dit niet iets als een non-conform product, maar gaat het om verscheidende producten die gewoonweg afgeschreven moeten worden. Proberen ze hiermee nu bepaalde verantwoordelijkheid te ontlopen? Is dit voor ons ondernemersrisico? Wij weten nu niet direct wat we hiermee kunnen.
Ze hebben namelijk wel gewoon al het geld geint van alle inkopen, maar willen maar een beperkt deel vergoeden.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mark 1992
Mark 1992
Geachte leden,
Ik heb een vraag betreffende het gebruik van Lilial. Deze stof is sinds 1 maart 2022 verboden en wordt in veel cosmetica producten gebruikt.
Nu loopt mijn vriendin tegen het volgende aan:
Ze heeft een schoonheidssalon en heeft dus een verscheidende voorraad producten op voorraad van een specifiek merk. Nu geeft dat merk aan, dan alleen producten van na 01-09-2021 retour kunnen worden gestuurd en gecrediteerd worden. Producten ouder dan 01-09-2021 mogen niet meer verkocht worden waarvan je wordt geacht deze te vernietigen.
We hebben aangegeven hier niet mee akkoord te gaan. Het is namelijk niet zo dat ieder product een snelle omloopsnelheid heeft, waardoor je al snel tegen derving aanloopt. Ze geven hierop aan dat zij in de voorwaarden hebben staan dat ze ''zes maanden garantie'' bieden op producten.
De vraag is nu; wat kunnen we hiermee? Ik begrijp de garantie claim van zes maanden, echter is dit niet iets als een non-conform product, maar gaat het om verscheidende producten die gewoonweg afgeschreven moeten worden. Proberen ze hiermee nu bepaalde verantwoordelijkheid te ontlopen? Is dit voor ons ondernemersrisico? Wij weten nu niet direct wat we hiermee kunnen.
Ze hebben namelijk wel gewoon al het geld geint van alle inkopen, maar willen maar een beperkt deel vergoeden.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag