• 0

Creditnota over geleverde dienst aan andere ondernemer - vorig kwartaal (BTW)

(aangepast)

Mijn bedrijf heeft in Q1 een factuur verzonden voor geleverde diensten aan een andere ondernemer.
De BTW aangifte over Q1 is door beide partijen gedaan.

Nu komen wij in Q2 overeen dat de overeenkomst coulance halve zal komen te vervallen en dat er een creditering plaats zal vinden.
Mijn compagnon geeft aan dat je beide over en weer kan geen verrekenen met de Belasting in de aangifte van Q2 maar dat je ook zou kunnen volstaan met een creditering van het bedrag ex BTW.

Wie kan mij daar iets over vertellen?

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
20 minuten geleden, robinjong1985 zei:

volstaan met een creditering van het bedrag ex BTW.

Zelfs als zou mogen zou ik het niet willen. Ik wil graag een 1-op-1 match tussen debetfactuur en creditfactuur, en ook een 1-op-1 match tussen het debetbedrag en het creditbedrag op de bankrekening. Dan is voor iedereen duidelijk wat bij elkaar hoort. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 1
22 minuten geleden, robinjong1985 zei:

Het gaat om het gemak voor beide om niet ook nog beide kanten te laten stoeien met de BTW in Q2 vandaar de vraag of het is toegestaan

Hoezo stoeien? Als je die creditfactuur goed inboekt komt er toch automatisch een goede btw aangifte uit je boekhouding rollen? En aangifte doen moet je toch...

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 1
1 uur geleden, robinjong1985 zei:

Mijn compagnon geeft aan dat je beide over en weer kan geen verrekenen met de Belasting in de aangifte van Q2 maar dat je ook zou kunnen volstaan met een creditering van het bedrag ex BTW.

Je hebt toch voor die factuur de BTW al afgedragen? Wil je die BTW niet terug hebben?

 

Creditering moet gewoon met hetzelfde BTW bedrag zodat jij die in Q2 terugkrijgt (wegens minder omzet krijg je die BTW dus terug).

 

Link naar reactie
  • 0
13 uur geleden, Roel J zei:

nee je kunt niet naar eigen inzicht de ene keer wel en de andere keer geen btw rekenen.

Sterker nog … je kunt helemaal geen facturen of creditfacturen maken zonder btw als je btw-plichtig bent.

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.