• 0

Thuisbezorgd of alternatief zonder fysieke locaties, mogelijk?

Voor een nieuw versproduct willen wij landelijk beschikbaar zijn via een partij als Thuisbezorgd of Uber Eats, maar er is 1 probleem. Wij zijn in slechts enkele steden via shops-in-shops actief, maar willen wel dat consumenten in andere steden onze bakkersproducten (1 type) kunnen bestellen.

 

Is dit mogelijk of ben je aangewezen op de beperkte levergebieden van Gorillaz, Flink en consorten?

 

:anxious-face-with-sweat:

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 1

Kan je misschien iets toelichten. Je hebt het over sommige steden waar jullie via shops-in-shops actief zijn, en dat consumenten in andere steden kunnen bestellen.

 

Gaat deze vraag ook over de shops-in-shops, of heb je dat al wel kunnen regelen met Thuisbezorgd / Uber Eats?

 

Wanneer je het hebt over consumenten in andere steden, hoe zie je die logistiek zelf? Op welke locatie zijn jullie producten in andere steden aanwezig voor bezorgers om op te halen?

Link naar reactie
  • 0
Gast Wigbolt
(aangepast)

Gaat deze nieuwe vraag niet meer over het eerder door jou genoemde 'frozen' product?

 

Wat zijn de aantallen per dag en wat is de kwetsbaarheid? Wat is de gewenste overkomstduur?

 

Bij Appie in het schappie?

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 2

Als ik het goed begrijp heb je een product en wil je deze graag verkopen via de verkoopkanalen van andere, zoals UberEats, Flink en Shops-in-Shops.

 

In dat geval ben je zeker afhankelijk van de logistieke mogelijkheden en beperkingen van je relaties/distributeurs. Op zich wel een leuke en moderne manier van je product aanbieden!

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 1

Ik heb in mijn Thuisbezorgd postcode gebied 2x een bakkerswinkkel gehad die zoiets deden

1 multivlaai winkel waar je alleen kan bestellen voor de volgende dag of een afhaalbestelling kunt opgeven via thuisbezorgd.

 

Een andere bakkerij was van 's ochtends 8 tot 12 open op thuisbezorgd en dan werd het gebak in de middag rond 4 uur bezorgd.

 

Beide zijn er vrij snel mee gestopt. (binnen 1 jaar)
Van de bakkerij weet ik dat het was omdat mensen toch verwachtte dat het gebak ook 's morgens bij de koffie kon bezorgd en niet pas 's middags.

 

Bij multivlaai vermoed ik dat het een probeersel was van een franchise nemer om zijn bereikbaar gebied wat groter te maken omdat hij in een grote gemeente zit (Utrecht) en de omliggende gemeenten geen multivlaai winkel hebben.

 

Kortom ik zou gewoon contact opnemen met Thuisbezorgd en hen vragen wat mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0
Op 27-5-2022 om 15:32, Roel J zei:

Van de bakkerij weet ik dat het was omdat mensen toch verwachtte dat het gebak ook 's morgens bij de koffie kon bezorgd en niet pas 's middags.

 

Dat zal inmiddels anders zitten met de flitsbezorgers, die zijn smorgens ook wel actief (hier Flink van 0800-2359). 

 

Landelijke dekking geeft het sowieso niet... hoe zou je de (same day?) distributie van een versproduct moeten doen als je het niet in locale centra hebt liggen?

 

Als het de volgende dag geleverd kan worden is een partij als PicNic misschien wel een aardige optie om eens te verkennen - geen echte landelijke dekking, maar inmiddels wel een netwerk dat vrijwel alle middelgrote steden dekt, heel veel breder dan de flitsbezorgers. 

Link naar reactie
  • 1
Gast Wigbolt
(aangepast)

Als dit soort topics nu eens in Operationeel en Logistiek belanden, volgen misschien ook nog een keer professionele reacties...

 

...maar in de eerste plaats ontbreekt vooralsnog een goed openingsbericht. Thuisbezorgd en UberEats doen niet aan landelijke opslag en verdeling.

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 1
Gast Wigbolt
(aangepast)

Een reactie van topic starter lijkt me ook gepast en wenselijk. Beetje onfatsoenlijk of op zijn minst onhandig om op deze manier niet online te reageren op diverse reacties met verzoeken om aanvullende informatie...

 

... Salamander, je hebt (of had) de aandacht, maak er gratis gebruik van!:winking-face:

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
Op 27-5-2022 om 05:16, Rijder42 zei:

Gaat deze vraag ook over de shops-in-shops, of heb je dat al wel kunnen regelen met Thuisbezorgd / Uber Eats?

 

Nee, de shop/in/shops zijn echt fysieke kooppunten, omdat we de reguliere consument de koop van onze producten niet willen ontzeggen.

 

Vanuit ons DC kunnen we sowieso leveren aan externe partijen, vriesvers! De leveringen worden verzorgd door transporteurs die voor ons werken. 

 

We willen nadrukkelijk niet met supermarkten in zee gaan, vanwege de marges en omdat ons merk iets hoger gepositioneerd staat.

 

Er is genoeg voorraad; in principe luidt mijn vraag dus: Kan men via Thuisbezorgd een "merk/winkel" in een stad hebben, zonder er fysiek een winkel te hebben? Wellicht via een Thuisbezorgd centrale punt? 

Bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
  • 2
7 uur geleden, Salamander zei:

Kan men via Thuisbezorgd een "merk/winkel" in een stad hebben, zonder er fysiek een winkel te hebben? Wellicht via een Thuisbezorgd centrale punt?

Thuisbezorgd is een bezorgdienst die levert vanuit jouw locatie. Als een klant een bestelling plaatst haalt een Thuisbezorgdkoerier die bij jou op en bezorgt ‘m bij de klant. Ze houden dus zelf geen voorraad.

 

7 uur geleden, Salamander zei:

We willen nadrukkelijk niet met supermarkten in zee gaan, vanwege de marges en omdat ons merk iets hoger gepositioneerd staat.

Als je je merk hoger positioneert dan aanwezigheid in een supermarkt, vraag ik me af of je moet willen samenwerken met de grootste frietbezorger van het land. 
 

 

Het is me niet helemaal duidelijk hoe vers je product is, maar is next day delivery niet gewoon een optie? Vervoerders zoals PostNL hebben ook speciale food-stromen, kunnen zij niet dagelijks vanuit jullie landelijke voorraad bestellingen ophalen en bezorgen?

Link naar reactie
  • 1
Gast Wigbolt
(aangepast)

Salamander, als je ondernemer in deze zaak bent, dan mogen introductie en aanvullingen echt beter. Ik kan hier in ieder geval weinig van maken in reacties...

 

...wat verwacht je hier nu met de huidige vraagstelling en toelichting te bereiken? Alles is mogelijk als je maar betaalt...

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.