• 0

maandelijkse bezorgservice supplementen

Hallo allen,

 

momenteel ben ik mij  aan het oriënteren op een maandelijkse bezorgservice van  sportsupplementen. Denk hierbij aan proteïne poeder, pre-work-out en creatine.

Voor deze bezorgservice sluit de klant een abonnement af, waarna hij/zij na betaling maandelijks de supplementen thuisbezorgd krijgt.

Ik ben op dit idee gekomen, omdat ik zelf veel sportsupplementen gebruik. Als een product op is, bestel ik een nieuw product. Het probleem: het ene supplement gaat langer mee dan het andere supplement. Hierdoor moet ik om de twee week een product bestellen. Ik haal mijn supplementen namelijk van verschillende leveranciers. Hierdoor kan ik niet in een keer al mijn supplementen tegelijkertijd kopen. Dit kost uiteraard veel geld (bezorgkosten) en moeite.

 

De prijs van het abonnement moet, na marktonderzoek, rond de 30- 40 euro liggen om zo het abonnement voordeliger te houden dan de optie om iedere maand zelf supplementen te bestellen.

Mijn vraag: denken jullie dat een maandelijkse bezorgservice van supplementen kans van slagen heeft, en waar zien jullie addertjes onder het gras?

 

Ik hoor graag van jullie!

 

Groeten, Tim Lange

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 1

Welkom op Higherlevel.

 

34 minuten geleden, Timpanter zei:

Hierdoor moet ik om de twee week een product bestellen.

(...)

de optie om iedere maand zelf supplementen te bestellen.

Je lost hiermee niet eens je eigen probleem op, want je levert een dienst per maand terwijl je zelf zegt dat elke twee weken nodig is. Is dat spul dan zo slecht houdbaar dat je zo vaak moet bestellen?

 

35 minuten geleden, Timpanter zei:

Ik haal mijn supplementen namelijk van verschillende leveranciers. Hierdoor kan ik niet in een keer al mijn supplementen tegelijkertijd kopen.

Om dit op te lossen moet je assortiment als nieuwe aanbieder dus al groter zijn dan je reeds bestaande concurrenten. Is dat haalbaar?

 

38 minuten geleden, Timpanter zei:

Het probleem: (...) Dit kost uiteraard veel geld (bezorgkosten) en moeite.

(...)

Mijn vraag: denken jullie dat een maandelijkse bezorgservice van supplementen kans van slagen heeft

Door elke maand te verzenden los je toch ook het probleem van maandelijkse verzendkosten niet op?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 1
Quote

De prijs van het abonnement moet, na marktonderzoek, rond de 30- 40 euro liggen om zo het abonnement voordeliger te houden dan de optie om iedere maand zelf supplementen te bestellen.

 

Door de klant de zorgen en moeite te ontnemen om elke keer zelf alles te bestellen, voeg je waarde toe. Jouw abonnement mag dus mijns inziens best duurder zijn dan wanneer iemand alles zelf besteld / in de winkel haalt.

 

Ik heb er zelf geen verstand van, dus misschien een domme vraag: is het een abonnement met een standaard inhoud, of moet dit per persoon aangepast worden? Resultaat is of je wel/niet groot kunt inkopen. 

Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware

Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap

Hosting: Full-service websitebeheer

Link naar reactie
  • 0
17 uur geleden, Ron van der Kolk zei:

Welkom op Higherlevel.

 

Je lost hiermee niet eens je eigen probleem op, want je levert een dienst per maand terwijl je zelf zegt dat elke twee weken nodig is. Is dat spul dan zo slecht houdbaar dat je zo vaak moet bestellen?

 

Om dit op te lossen moet je assortiment als nieuwe aanbieder dus al groter zijn dan je reeds bestaande concurrenten. Is dat haalbaar?

 

Door elke maand te verzenden los je toch ook het probleem van maandelijkse verzendkosten niet op?

Bedankt voor uw snelle reactie.

Ik lees dat ik het probleem slecht heb verwoord, laat mij u een voorbeeld geven:

 

In de ene zak zit poeder van merk X. De inhoud van dit product is 750 gram Als ik elke dag 20 gram van dit poeder gebruik, is , met een snelle rekensom, dit product na 38 dagen op.

In de andere zak zit poeder van merk Y, hier is de inhoud 750 gram. Als ik elke dag 15 gram van dit poeder gebruik, is deze zak na 50 dagen op.

In de derde zak van merk Z zitten 20 voedingspillen. Indien ik elke dag zo'n pil neem is deze zak na 20 dagen op.

Als ik toch elke dag deze supplementen wil gebruiken zal ik dus na 20 dagen product Z opnieuw moeten bestellen, inclusief dure verzendkosten. Na 38 dagen kan ik product X opnieuw bestellen, en na 50 dagen moet ik product Y weer bestellen.

1X per jaar een grote bestelling bij de website van bijvoorbeeld product X plaatsen is niet mogelijk, ik moet namelijk wachten op mijn maandsalaris.

 

Door elke maand de benodigde supplementen thuisbezorgd te krijgen, zal ik niet meer om de haverklap een nieuwe pot te hoeven bestellen. Dit scheelt uiteraard veel tijd.

 

Ik hoop dat ik het probleem nu verhelderd heb.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou dus 2 x product X, 1 x product Y en 3 x product Z kopen, dan heb ik voor 50 dagen voldoende. Volgende maand hetzelfde bestellen.

Maar dit wil jij dan voor klanten gaan bijhouden en ze elke 50 dagen een pakket sturen?

Of per maand als dat zo uitkomt, of per 2 maand.

Je koopt dan zelf groot in en verdeelt dit dan onder klanten. Dan heb je beide uiteindelijk minder portokosten.

 

Link naar reactie
  • 0

Dit verdienmodel heeft meerdere schaalvoordelen. Als je één keer per maand een paar pallets inkoopt, één keer per maand alle bestellingen inpakt en één keer per maand een lading rolcontainers aanlevert bij PostNL of DHL, bespaar je op inkoop, arbeid én logistiek.

 

Afwijken van het standaardabonnement kan daarin een premiumservice met een premiumprijs voor Premium-accounts zijn.

Link naar reactie
  • 0
45 minuten geleden, Ward van der Put zei:

Dit verdienmodel heeft meerdere schaalvoordelen. Als je één keer per maand een paar pallets inkoopt, één keer per maand alle bestellingen inpakt en één keer per maand een lading rolcontainers aanlevert bij PostNL of DHL, bespaar je op inkoop, arbeid én logistiek.

 

Afwijken van het standaardabonnement kan daarin een premiumservice met een premiumprijs voor Premium-accounts zijn.

Het idee is dat de klant maandelijks een box ontvangt. Tegenwoordig zijn er steeds meer maandelijkse bezorgservices, denk hierbij bijvoorbeeld aan een koffieabonnement. Maar een bezorgservice voor deze doelgroep (sporters) bestaat nog niet.

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Timpanter zei:

In de ene zak zit poeder van merk X. De inhoud van dit product is 750 gram Als ik elke dag 20 gram van dit poeder gebruik, is , met een snelle rekensom, dit product na 38 dagen op.

In de andere zak zit poeder van merk Y, hier is de inhoud 750 gram. Als ik elke dag 15 gram van dit poeder gebruik, is deze zak na 50 dagen op.

In de derde zak van merk Z zitten 20 voedingspillen. Indien ik elke dag zo'n pil neem is deze zak na 20 dagen op.

 

31 minuten geleden, Timpanter zei:

Het idee is dat de klant maandelijks een box ontvangt.

 

Ben je van plan om de zakken poeder of pillen dus om te gaan pakken in andere verpakkingen om exact voldoende voor een maand aan te leveren bij een klant? In dat geval zal je ook rekening moeten houden met hygiënevoorschriften van het ompakken. Daarover zijn al wel eerder topics geweest op Higherlevel, ook over supplementen. Met de zoekfunctie kun je daar dan vast al wat relevante topics over vinden.

Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, Timpanter zei:

Ik hoop dat ik het probleem nu verhelderd heb.

 

Nee, want je bent wel begonnen met een berekening maar je maakt 'm niet af.

 

In de ene zak zit poeder van merk X. De inhoud van dit product is 750 gram Als ik elke dag 20 gram van dit poeder gebruik, is , met een snelle rekensom, dit product na 38 dagen op.

 

Hou je elke maand ca 160 gram over.

 

In de andere zak zit poeder van merk Y, hier is de inhoud 750 gram. Als ik elke dag 15 gram van dit poeder gebruik, is deze zak na 50 dagen op.

 

Hou je elke maand ca 300 gram over of kom je de tweede maand 150 gram tekort

 

In de derde zak van merk Z zitten 20 voedingspillen. Indien ik elke dag zo'n pil neem is deze zak na 20 dagen op.

 

Kom je elke maand 10 pillen tekort.

 

Hoe los je dat op?

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1
Gast Wigbolt
(aangepast)

@Timpanter, graag herhaal ik het welkom van @Ron van der Kolk nog een keer.

 

Hoeveel tijd heb je al in marktonderzoek en haalbaarheid gestoken? Naar bestaande concepten? In uitwerking van jouw concept? En naar bijvoorbeeld wet- en regelgeving? En over hoeveel (productietechnische en logistieke) kennis en vaardigheden beschik je zelf?

 

Relevante verwijzingen:

https://www.nvwa.nl/onderwerpen/voedingssupplementen-en-kruidenpreparaten/regelgeving-voedingssupplementen-en-kruidenpreparaten

 

https://ondernemersplein.kvk.nl/voedingssupplementen-maken-of-verkopen/

 

Veel webshops doen een voorzichtige poging om herhaalbestellingen of pakketten en abonnementen aan te bieden. Ik zie ook veel combinaties met (online) advisering en coaching.

 

Heb je al eens voor 5, 10 of 25 sportmaatjes proberen in te kopen? Ik denk dat een lean marktonderzoek je waardevolle informatie zou kunnen bieden.

 

Multinational met heel veel ervaring met supplementen en online abonnementenverkoop is NutraQ. Check hun uitwerking.

 

Met vriendelijke groet,


Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0

ik verkoop sportsupplementen in de fysieke winkel en sportklanten zijn bij ons helemaal niet merk of productvast, wisselen nogal eens van type product of merk en erg gevoelig voor modetrends.

Je zal dan zelf een breed assortiment moeten aanbieden en door middel van marketing een community moeten creëren om ze aan je te binden, dat is nog het moeilijkst in een markt die zwaar bestookt wordt door allerlei influencers die ook allemaal zelf producten verkopen.

 

inkoop technisch zal je flinke slag moeten maken met volume, marges zijn flinterdun..

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Voor 30-40 euro trek je mij niet over de streep voor een supplementen abonnement, tenzij:

  • Je mij ook via een online module advies kan geven over welke supplementen ik moet nemen. De module moet werken als een dieet adviseur, met vragen zoals wat ik nu eet en wat mijn leefstijl is. Op basis daarvan moet het met een advies komen over welke supplementen ik moet nemen.
  • Je help bij te dragen aan het milieu, door slimmer met verpakking om te gaan, te verminderen, of te vervangen met milieuvriendelijk verpakking, of opties aan te bieden voor merken die beter voor het milieu zijn.
  • Als een abonnement mij ook voordelen/kortingen geeft op andere gezondheid gerelateerde producten of services. E.g. 10% korting bij mijn Basicfit abonnement. Partnerships dus.

Beautinow.nl: online parfumwinkel voor Niche parfummerken.

Link naar reactie
  • 1

Vergeet inderdaad personalisatie niet. Niet alleen heb je daarmee met goede online marketing automation een structureel concurrentievoordeel ten opzichte van traditionele verkoopkanalen, maar het is ook nog eens ontzettend hip.

 

Quote

Two fast-growing vitamin companies, HUM Nutrition and Vous Vitamin, are betting on personalization. Listen to their CEOs discuss the biggest trends in consumer health and wellness.

 

Uit: Are personalized vitamins the future of wellness?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.