• 0

Ervaring met digitaliseringssubsidie en -vouchers?

(aangepast)

 

Vandaag werd er een event in de agenda geplaatst: Klaar voor de digitale toekomst? Ik herinner me nog mini- en micro-computers uit de jaren tachtig, dus die digitale toekomst is al een tijdje gaande. Maar we zijn schijnbaar nog steeds bezig met transformatie, met name in het MKB. Het event is bedoeld voor retailers én ondernemers. Die kunnen een digitaliseringsscan ondergaan en komen daarna in aanmerking voor 50% subsidie op een digitaliseringssubsidie van €5000- als ik het goed begrijp.

 

Dat lijkt een kans, maar voor wie?

 

Eén van de partners van dit event naast KvK en MKB Nederland is INretail. Maar wie zijn retailers én ondernemers? Dat is toch het hele midden- en kleinbedrijf. Kijk naar de oorspronkelijke uitnodiging en die lijkt toch bedoeld voor detaillisten, maar hier in de agenda is de tekst aangepast.

 

  • Het nieuwe initiatief Mijn Digitale Zaak gaat retailers hierbij helpen. (KvK)
  • Het nieuwe initiatief Mijn Digitale Zaak gaat retailers én ondernemers hierbij helpen. (HL)

 

En hoe werkt die subsidie? Ik kom vergelijkbare subsidies tegen die door de provincies worden verstrekt aan het MKB, en er is ook sprake van vouchers. In Overijssel gaat het zelfs om €10.000 - dat is het dubbele. Dat zijn provinciale potjes, maar bij dit initiatief lijkt het een apart potje voor winkeliers. Dat zo te zien besteed moet worden bij vooraf geselecteerde leveranciers.

 

Ik vind het maar vaag. Maar misschien zijn er ervaringsdeskundigen die kunnen uitleggen hoe deze subsidies en vouchers werken. 

 

:face-with-open-mouth:

Mijn digitale zaak.jpg

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.