• 0

Vindbaarheid verbeteren in het buitenland

De producten op onze website worden relatief goed verkocht als mensen zelf naar ons unieke product hebben gezocht. We halen ruim de helft van onze omzet bij zoekers uit Nederland, een vijfde deel uit Duitsland en België bij elkaar en de rest van de wereld is goed voor het restant.

Het probleem dat we met onze producten oplossen is in de geïndustrialiseerde landen vergelijkbaar dus zou je ook verwachten dat er van buiten Nederland ook naar het product gezocht wordt. 

We nemen aan dat dit wel gebeurt, maar dat we niet makkelijk gevonden worden in het buitenland.

We hebben diverse consultaties ingekocht om dit te verbeteren, maar het lijkt weinig te helpen. 

Onze vraag is of er technische mogelijkheden zijn om in andere landen makkelijker vindbaar te zijn, bijvoorbeeld door op een hoster met internationale servers over te gaan.

Misschien is er iets met zoekmachines die teveel naar de vestigingsplaats kijken zoals google bijvoorbeeld.

Is een url met EU extensie de belemmerende factor?

Zijn er andere factoren waar we niet aan gedacht hebben?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 1

Beste Herman,

 

Van de Belgische markt ben ik niet goed op de hoogte maar de Duitse markt ken ik beter en daar moet je met een aantal zaken rekening houden.

 

In tegenstellig tot Nederland is het gebruik van internet in Duitsland nog steeds niet zo vanzelfsprekend. Websites van Duitse ondernemingen zijn vaak, "old school" Producten met prijzen vermelden, online offertes kunnen aanvragen gebeurt nog zelden. Na wat algemene informatie volgt op een website vaak alleen een mogelijkheid om, per telefoon, een adviesgesprek aanvragen waarna een offerte volgt. De bron zit in een "natuurlijk" wantrouwen van de Duitser om persoonlijke gegevens in bijvoorbeeld in een online aanvraagformulier achter te laten omdat je niet weet wat de overheid dan van jou te weten komt. Dit zie je overal terug. Bij banken waar nog 40% van alle overschrijvingen worden gedaan met de in Nederland al afgeschafte acceptgiro. Met name de wat oudere Duitser, ook ondernemer, staat nog erg wantrouwend tegenover online gegevens uitwisseling. Zoekmachines als Google, hier wel marktleider, worden veel minder gebruikt.

Krantenadvertenties zijn nog steeds beter scorend ten opzichte van online advertenties. Zeker als het gaat op het bereik binnen de particuliere markt. 


Via je website een telefoonnummer aanbieden waarmee een Duistsprekende adviseur kan worden bereikt zal je 10 X meer opleveren dan een antwoordformulier of contact via de E-mail via een, verbeterde, website.

Link naar reactie
  • 0
14 minuten geleden, Ward van der Put zei:

Er zijn allerlei technieken om content te verrijken en ontsluiten voor andere talen en culturen, maar het begint met content in een taal die de doelgroep begrijpt.

 

Gaat het om tiller·eu?

Ja, maar ik wilde niet aan zelfpromotie doen.

Link naar reactie
  • 0
27 minuten geleden, Gelre-Finance zei:

Via je website een telefoonnummer aanbieden waarmee een Duistsprekende adviseur kan worden bereikt zal je 10 X meer opleveren dan een antwoordformulier of contact via de E-mail via een, verbeterde, website.

We hebben een Duitse "niederlassung" in Düsseldorf met Duits telefoonnummer, en ja dat werkt wel redelijk. Toch is de Duitse zoeker maar 10% van het geheel. De Duitse website is al sinds twee jaar aangepast aan de Duitse formaliteiten door een professional. We staan ook op de betaalde B2B website Wer Lievert Was? WLW.DE

Link naar reactie
  • 1

Een EU-extinctie is niet belemmerend, maar ook niet de beste. Voor Duitsland is een .de veel beter, een .com doet het wereldwijd beter. Voor een aantal landen een passende extinctie zoeken zal zeker helpen.

Een vermelding op wlw.de is leuk, maar als bezoekers niet weten dat je bestaat zullen ze ook niet zoeken op "tiller". Alleen met een toevalstreffer van een toevallige passant wordt de pagina gevonden.

 

Link naar reactie
  • 1
Gast Wigbolt
(aangepast)

Check de encoding, metatags en indexering van 'vreemde' talen pagina's. Er zijn ook dode verwijzingen.

 

Vraag is op welke pagina's internationale bezoekers belanden. Op kleine schermen zijn de bolletjes met landenvlaggen niet zichtbaar.

 

De vraagstelling is niet 'zuiver': Nederlanders, Belgen en Duitsers zullen gemiddeld al meer in contact gekomen zijn met het product voor het online zoeken. Vraag is hoe goed en uitgebreid het verrichte onderzoek naar zoekwoorden en zoekgedrag is.

 

Zo mis ik snelbezien heel logische zoekwoorden voor een breed bereik.

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0

Ik ben geen SEO expert, dus ik ga me aan de meeste vragen niet wagen :-) Maar één kan ik je wel een beetje de goede kant op helpen, hoewel ik vermoed dat je consultaties dat ook hebben aangegeven.

 

Internationale servers bestaan niet. Of eigenlijk zijn alle servers internationaal. Wat je wel kan doen is gebruik gaan maken van een 'Content delivery network'. Een grote aanbieder daarvan is bijvoorbeeld cloudflare. Het resultaat van zo'n network is dat je website sneller wordt geladen in andere delen van de wereld doordat de afstand server-gebruiker kleiner is.

 

Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware

Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap

Hosting: Full-service websitebeheer

Link naar reactie
  • 0

Het klopt wel dat iedereen het eerst wil uitproberen. Maar bv Australiërs en Japanners kopen ze ook. Daarvoor geven we demo's op internationale beurzen.

Maar het product vinden is een eerste  vereiste. Daarna kunnen ze het komen uitproberen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.