• 0

Vintage audio

Omschrijving van je concept:

Wat vinden jullie van mijn concept?

 

Sinds 2012 ongeveer ben ik na een opname bij GGZ echt een doorgewinterde alcoholist geworden. Ik hoef en kan niks meer. In die jaren heb ik het gereedschap en nu de boeken om te leren verzameld. Ik wil graag leren om oude buizenradio´s te repareren en te verkopen.

 

Zit hier muziek in?

 

Leon

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Heel stug gereedschap verzamelen. Heb ondertussen ook 18.000 studieboeken.

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Mezelf onafhankelijk maken en alcohol afzweren.

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Niemand gaat zover als ik om vanuit een opgegeven positie een lichtpuntje te vinden. Ik wil ervoor gaan!

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Mensen die met hetzelfde probleem kunnen aantonen dat het nooit te laat is en dat alles mogelijk is.

Ik hoop dat mensen zich herkennen in mijn verhaal. Graag wat handvatten om de stijle weg omhoog te beklimmen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op HL, Leon

 

Allereerst sterkte en succes met je zware proces. Moedig van je ook.

 

Of je hiermee goed kunt starten? De basis heb je: de kennis in boeken en de gereedschappen om te starten.

Ik kan me zo voorstellen dat je op marktplaats.nl goed kunt kijken wat mensen vinden van je buizenradio's.

 

Heb je al voorraad?

En heb je bijvoorbeeld al eens bij de gemeente geïnformeerd voor financiële bijstand om je bedrijf te starten (ik gok zo dat je een uitkering ontvangt)?

 

Succes

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hey Joost,

 

Bedankt voor je reactie. Ben met de gemeente bezig geweest inderdaad. Dat was 2 jaar eerder en net wat te vroeg. Nu ben ik afgeschreven helaas. Krijg geen kans meer omdat ik met mijn 49 al te oud ben.

 

Joost, heb 2 weken geleden een overschot van een winkel uit 1902 te Maastricht opgekocht met het geld van de energietoeslag. Veel historie!  De man is in 2004 gestopt met de winkel. 

Ik verspil mijn geld niet maar koop al die oude rommel in plaats van bier en wiet.

 

Heb de trein naar Maastricht genomen en een leuke dag gehad. 

 

Leon

Link naar reactie
  • 0

Joost, ik heb een TeKaDe radio te koop. Niemand weet wat het is. Heb zat op Marktplaats maar waardeer wat het is. Ik ga geen drol verkopen als ik de waarde niet weet.     

 

Ik verkoop de TeKaDe radio niet aan iemand die de waarde niet weet. Het was 800 gulden in de tijd. In 1955 was het 800 gulden.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je de echte puristen hebt dan is een goede werking niet voldoende. Men verwacht dan ook dat het ding er exact zo uitziet zoals deze nieuw was, en dat gaat bij sommigen heel ver.

Stel jij vervangt componenten op de printplaat dan verwachten de puristen ook dat de reparaties zijn gedaan met oude componenten of dat het zo gemaakt is dat het oud lijkt (nieuwe elco's in oude behuizing, etc.)

 

Of hier brood mee te verdienen is durf ik niet te zeggen. Er is wel een markt voor maar die mensen stellen vaak behoorlijk hoge eisen.

 

Link naar reactie
  • 0
Op 16-6-2022 om 01:37, Leon02 zei:

Joost, ik heb een TeKaDe radio te koop. Niemand weet wat het is. Heb zat op Marktplaats maar waardeer wat het is. Ik ga geen drol verkopen als ik de waarde niet weet.     

 

Ik verkoop de TeKaDe radio niet aan iemand die de waarde niet weet. Het was 800 gulden in de tijd. In 1955 was het 800 gulden.

 

Je kunt ook eens op Catawiki kijken. Die hebben ook "veilingmeesters" die wat kunnen roepen over de waarde van een product. 

Link naar reactie
  • 0
Op 16-6-2022 om 09:41, Anonieme-vraag zei:

Als je de echte puristen hebt dan is een goede werking niet voldoende. Men verwacht dan ook dat het ding er exact zo uitziet zoals deze nieuw was, en dat gaat bij sommigen heel ver.

 

Dat lijkt me inderdaad het lastige hier, een segment vinden die het wil kopen, maar reparaties kunnen doen met een budget dat je kunt betalen. 

 

Iets dat in topconditie 5000 euro waard is maar 3000 euro aan aankoop en onderdelen kost klinkt goed, maar dan moet je die 3000 euro wel investeren, en of je het uiteindelijk voor de hoofdprijs kunt voorkomen is niet met zekerheid te zeggen. 

 

In die zin is het een beetje te vergelijken met restaureren van historische auto's: Je kunt daar aan verdienen, maar de investering is groot.  

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Als je nu kennelijk 49 jaar oud bent, dan moet je ook nog zo'n 20 jaar vooruit. Ik zie die fantasie eerlijk gezegd niet in dit idee. De doelgroep of liefhebbers voor technologie uit de jaren 50 of 60 uit de voorgaande eeuw zullen binnen deze termijn uitsterven. Waarom koop je voorraad in die ook al 20 jaar of langer dood lijkt te zijn?

 

Je hebt kennelijk 18.000 studieboeken ingekocht en nu ook nog eens een voorraad buizenradio's, terwijl je nog moet leren repareren en verkopen (als er al een markt is). Ik snap dat eerlijk gezegd niet. Als er geen courante handel is of geen zakelijk uurtarief gerekend kan worden voor reparaties, dan is dit geen haalbare of duurzame onderneming.

 

Zijn er voorbeelden van gezonde ondernemingen in buitenlandse markten? Dan zou ik voorraad en documentatie heel snel overdragen! Of misschien zit de handel of het vermogen juist in de tienduizenden studieboeken (handleidingen of schema's?) die je in voorraad hebt? Wat gebeurt er of wat is er mogelijk en onmogelijk als je deze digitaliseert? Is jouw content Nederlandstalig, Duits of Engels? Of nog weer anders?

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.