• 0

Eigen hot sauce voor koffie op de markt brengen

Dag iedereen,

 

Ik wil graag een (pikante) saus op de markt brengen. Deze pikante saus heeft een andere toepassing dan wat wij vandaag de dag gewoon zijn. Deze pikante saus is speciaal ontwikkeld om jouw dagelijkse koffie net iets spannender te maken. Dit klinkt voor de meeste mensen de eerste keer wat gek in de oren maar als ik ze zover krijg om het product te proeven ontvang ik veel positieve reacties. Dit is juist het leuke aan dit concept, we proberen echt een nieuwe markt te creëren om mensen eens iets nieuws te laten proeven.

Na wat onderzoek online blijkt dit ook een gezondheidsaspect te genieten (https://www.wellandgood.com/hot-sauce-in-coffee/) wat ik al helemaal mooi meegenomen vind😊.

 

Mezelf even voorstellen:

 

Ik ben 26 jaar en kom uit Antwerpen. Momenteel werk ik op de Corporate Finance afdeling van een Belgisch bedrijf waarnaast ik ook business controller ben van de private label afdeling van het bedrijf. Ik zou graag samen met twee andere vrienden dit concept lanceren.

 

Om even de situatie te schetsen waar ik momenteel sta:

 

-        Mijn recept is momenteel on point

-        Het product zelf maken leek mij in het begin niet echt haalbaar. Na veel onderzoek heb ik een private label producent gevonden die de saus wilt lanceren voor initieel een kleine monster batch (80 liter).

-        Momenteel ben ik een label aan het laten ontwikkelen en hebben we al een partner gevonden die de labels zou aanbieden aan de private label producent

-        Momenteel zijn we aan onze website aan het werken (sociale media pagina’s staan ook nog niet online).

-        Eerst volgende stap voor ons is om een vennootschap op te richten

 

Ik zou mijn pikante saus verkopen in flesjes van 148ml (goed voor 30 koffies) tussen een prijs range van 10-12 euro. In het begin zou ik mij voornamelijk op de B2C markt focussen maar ik heb ook een klein netwerkje van mensen met koffiebars in België dus de OOH markt betreden is de logische volgende stap. Op termijn zou ik ook op koffie-events kunnen staan om zo ook te mikken op de B2B markt.

 

Ik zou eerst graag een grootschalig marktonderzoek doen, bijvoorbeeld veel informatie verzamelen op forums om te kijken wat de grote massa hiervan vind. Iemand hier ervaring met marktvalidatie?

Ik ben momenteel een landingspagina aan het ontwikkelen waarop mensen hun email-adres kunnen achterlaten zodat ik weet dat ze geïnteresseerd zijn in het product en ik zo de eerste test batch kan laten ontwikkelen (80L = 80.000 ml /125ml per flesje = 640 flesjes).

 

Ik ben aan het overwegen om funding te zoeken voor mijn project maar heb hier ook niet echt ervaring mee dus ik sta open voor suggesties.

 

Ik ben zeer benieuwd naar jullie opmerkingen, ideeën en feedback. Ik ben nieuw met het ondernemerschap en weet dat goede mentorship heel belangrijk is voor het slagen van een business idee dus ik sta hier zeker voor open als iemand eens een virtuele koffie wil drinken (zonder pikante saus nog momenteel 😉)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Goedenavond LarsVL,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel. Heb (had) je de rubriek Wat vinden jullie van mijn... (WVJVM) misschien al gezien?

 

Ik heb wel een ´beetje verstand´ van koffie en sauzen, dus stuur me maar een sample. Het virtuele stadium moet je als advies z.s.m. verlaten...

 

..pikant is geen bezwaar! :winking-face:

 

Quote

-        Mijn recept is momenteel on point

 

Wat betekent dit in gewoon Vlaams of Nederlands?

 

Was een flesje nu 125 of 148 ml?

 

En waarom zou je dit niet geheel zelf kunnen financieren als je werkzaam bent in ´corporate finance´ als ´business controller´ met ook nog eens twee vrienden? Groot of groter vraagteken bij deze introductie!

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 1
(aangepast)
12 uur geleden, LarsVL zei:

Ik ben zeer benieuwd naar jullie opmerkingen, ideeën en feedback.

Ik ben benieuwd hoe je het gebruik ziet? Je doelt op de B2C markt, maar richt je je op dagelijks gebruik waarbij men in iedere kop koffie van de dag een scheutje hot sauce doet, of een keer lekker bij een kopje in het weekend? Ik ben namelijk bang dat alhoewel je test panel enthousiast is over de smaak, ze minder enthousiast zijn over de prijs. Ik zou je dus adviseren om je marktonderzoek ook vooral op de prijs te richten, wat hebben mensen er voor over? En dan het liefst geen vrienden of bekenden die het jou gunnen om zo'n flesje af te nemen. 

 

Qua B2C thuisdrinkers:
Een Senseo pad kost €0,07 van een huismerk tot €0,13 bij de Ecoplaza die als beste uit de test komt.

Een nespresso cup kost €0,11 bij de blokker, tot en met tot €1,10 voor de best geteste Barista line van Nespresso zelf. Maar als je bij de Albert Heijn kijkt is de gemiddelde range van cups die je daar koopt €0,15-€0,30 per cup. 

Koffiebonen: gemiddeld €0,11 per kopje

Filterkoffie: gemiddeld €0,09 per kopje. 

 

Kortom: de gemiddelde koffiedrinker zal over het algemeen zo'n €0,16 per kop koffie spenderen? Ik praat overigens over de Nederlandse markt, in België heb ik geen idee.

 

Jouw flesje voor 30 kopjes moet tussen de €10 en €12 kosten, oftewel tussen de €0,33 en €0,40 cent per kopje. Als ik dat als gemiddelde koffiedrinker in mijn koffie doe bestaat 66% van mijn koffieprijs uit een toevoeging om het lekkerder te maken. Dat staat wat mij betreft niet in verhouding tot een smaakmaker als een suikerklontje, zoetje of scheutje melk die hooguit 3% van de totale koffieprijs worden. Wellicht kan je het niet vergelijken, en Wigbolt met ervaring in koffie en sauzen hoor ik niet direct steggelen over de prijs. Dus misschien is het helemaal zo gek niet, maar het is het eerste wat mij opviel.

 

Daarentegen is die €0,30  extra in de horeca (restaurants, tankstations, Starbucks) niet zo veel. Daar betaalt men  zonder problemen €2,20 voor een kopje koffie, dus €2,80 voor een speciale koffie met hot sauce zal ook nog wel gaan (de horeca zal ook hun marge maken). Is dat niet een veel interessanter business model?

 

Stel je voor dat je met een keten als Starbucks, Esso, of een horeca ondernemer met 20 restaurants om tafel kan om het samen te promoten. Je komt in zo'n keten op het menu, er komt een mooie poster achter de balie met een pikant fotomodel. Je kan dan meer gaan afzetten, je kostprijs wordt lager en wellicht wordt je dermate populair dat je over een jaar genoeg volume kunt produceren om een flesje voor 30 kopjes voor €3,- te verkopen i.p.v. voor €10. En dan ben je ook ineens een stuk interessanter voor consumenten om het in huis te halen...

 

 

aangepast door Pieter__VH
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
13 uur geleden, LarsVL zei:

we proberen echt een nieuwe markt te creëren om mensen eens iets nieuws te laten proeven.

Na wat onderzoek online blijkt dit ook een gezondheidsaspect te genieten (https://www.wellandgood.com/hot-sauce-in-coffee/) wat ik al helemaal mooi meegenomen vind

 

Als grootgebruiker drink ik eigenlijk altijd zwarte koffie (koffie zoals koffie bedoeld is.:winking-face:) In een restaurant wil ik me nog wel eens laten verleiden met een koffiespecialiteit, als de omschrijving goed is de prijs geen issue.

 

54 minuten geleden, Pieter__VH zei:

Daarentegen is die €0,30  extra in de horeca (restaurants, tankstations, Starbucks) niet zo veel. Daar betaalt men  zonder problemen €2,20 voor een kopje koffie, dus €2,80 voor een speciale koffie

 

Al een tijdje niet meer uit eten geweest?:face-with-tongue: gewoon kopje koffie is eerder 3 euro dan 2,20 en specialiteiten van 2,80 kom ik nergens tegen, van de week nog 5,75 afgerekend voor een speciaal bakkie.

 

Heb gelijk nog even in de keuken gekeken en daar staat een aardige verzameling koffielikeuren en siropen stof te vangen. Staan in het zicht naast de bonenmachine maar druk altijd op de gewone toets voor een stevige bak zonder toevoegingen.

 

En een pikante saus voor koffie? kan me er geen voorstelling van maken maar als je het ooit op de markt kan brengen zal ik het zeker eens proberen.

 

aangepast door henkh
correctie
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Wellicht kan je het niet vergelijken, en Wigbolt met ervaring in koffie en sauzen hoor ik niet direct steggelen over de prijs. Dus misschien is het helemaal zo gek niet, maar het is het eerste wat mij opviel.

Dat is teveel eer en ik heb niet de insteek van (kost)prijs en marge genomen aangezien dit het vakgebied van topic starter is. Ik vind jouw constatering en die van henkh van toegevoegde waarde. Ik weet verder ook niet of je gezondheidsclaims in de marketingmix moet willen inbrengen...

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
23 uur geleden, Pieter__VH zei:

Ik zou je dus adviseren om je marktonderzoek ook vooral op de prijs te richten, wat hebben mensen er voor over? En dan het liefst geen vrienden of bekenden die het jou gunnen om zo'n flesje af te nemen. 

 

Voeg ik daar nog wat aan toe. Mensen vragen stellen geeft geen reëel beeld. Doe een proef in praktijk en kijk naar gedrag. Test je product in een bestaande koffietent. Bied klanten een gratis sample aan en kijk of dat tot herhaalaankopen leidt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik raad je ook aan om je product (wanneer de test batch klaar is) te sturen naar influencers op Youtube/Instagram. Goed om hun meningen ook te krijgen en ook goed voor voor-publiciteit. Eventueel kan je site al een coming soon page hebben, zodat mensen bij interesse alvast kunnen inschrijven voor de nieuwsbrief. 

 

Bovendien, beoordeel je hiermee of je 'pitch' goed is. Als influencers de tijd nemen voor je product, dan doet de gewone consument het wellicht ook. Influencers zoeken vaak naar iets 'nieuws' en dat is jouw product.

Beautinow.nl: online parfumwinkel voor Niche parfummerken.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Er zijn (waren) ook koffiebeurzen, evenementen en festivals. Zowel in België als in Nederland en internationaler...

 

...via online kun je (als publiek) niet proeven/beleven/ervaren. Influencers zijn geen of duurbetaalde ambassadeuren. Vraag is of je een product en/of merk wilt testen en vermarkten.

 

Vandaag nog geen sample coffee hot sauce bij de post.:winking-face:

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
On 23/06/2022 at 23:49, Gast said:

Goedenavond LarsVL,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel. Heb (had) je de rubriek Wat vinden jullie van mijn... (WVJVM) misschien al gezien?

 

Ik heb wel een ´beetje verstand´ van koffie en sauzen, dus stuur me maar een sample. Het virtuele stadium moet je als advies z.s.m. verlaten...

 

..pikant is geen bezwaar! :winking-face:

 

 

Wat betekent dit in gewoon Vlaams of Nederlands?

 

Was een flesje nu 125 of 148 ml?

 

En waarom zou je dit niet geheel zelf kunnen financieren als je werkzaam bent in ´corporate finance´ als ´business controller´ met ook nog eens twee vrienden? Groot of groter vraagteken bij deze introductie!

 

Mvg,

 

Wigbolt

Dag Wigbolt,

 

Bedankt voor de reply! Ik wil u zeker en vast een testsample opsturen :) Elke soort feedback omtrent het product is goede feedback voor mij!

 

Met “mijn recept is on point” bedoel ik dat na 80x proberen in de keuken, ik ervan overtuigd ben dat ik momenteel de smaak goed heb, niet te pikant, niet te zoet maar een goede mix van beide.

 

Excuseer, ik zou het flesje verkopen in een hoeveelheid van 148ml!

 

Ik heb momenteel nog geen volledig beeld van het totale kostenplaatje om dit concept te lanceren. Vandaar ik over de topic “funding” begon. Ik heb gelezen dat een innovatief product soms gebruik maakt van crowdfunding, al heb ik begrepen dat het hier in Europa nog geen typische manier is om funding te zoeken. Alleszins iets wat ik ook ga bekijken!

Link naar reactie
  • 0
On 24/06/2022 at 09:58, Pieter__VH said:

Ik ben benieuwd hoe je het gebruik ziet? Je doelt op de B2C markt, maar richt je je op dagelijks gebruik waarbij men in iedere kop koffie van de dag een scheutje hot sauce doet, of een keer lekker bij een kopje in het weekend? Ik ben namelijk bang dat alhoewel je test panel enthousiast is over de smaak, ze minder enthousiast zijn over de prijs. Ik zou je dus adviseren om je marktonderzoek ook vooral op de prijs te richten, wat hebben mensen er voor over? En dan het liefst geen vrienden of bekenden die het jou gunnen om zo'n flesje af te nemen. 

 

Qua B2C thuisdrinkers:
Een Senseo pad kost €0,07 van een huismerk tot €0,13 bij de Ecoplaza die als beste uit de test komt.

Een nespresso cup kost €0,11 bij de blokker, tot en met tot €1,10 voor de best geteste Barista line van Nespresso zelf. Maar als je bij de Albert Heijn kijkt is de gemiddelde range van cups die je daar koopt €0,15-€0,30 per cup. 

Koffiebonen: gemiddeld €0,11 per kopje

Filterkoffie: gemiddeld €0,09 per kopje. 

 

Kortom: de gemiddelde koffiedrinker zal over het algemeen zo'n €0,16 per kop koffie spenderen? Ik praat overigens over de Nederlandse markt, in België heb ik geen idee.

 

Jouw flesje voor 30 kopjes moet tussen de €10 en €12 kosten, oftewel tussen de €0,33 en €0,40 cent per kopje. Als ik dat als gemiddelde koffiedrinker in mijn koffie doe bestaat 66% van mijn koffieprijs uit een toevoeging om het lekkerder te maken. Dat staat wat mij betreft niet in verhouding tot een smaakmaker als een suikerklontje, zoetje of scheutje melk die hooguit 3% van de totale koffieprijs worden. Wellicht kan je het niet vergelijken, en Wigbolt met ervaring in koffie en sauzen hoor ik niet direct steggelen over de prijs. Dus misschien is het helemaal zo gek niet, maar het is het eerste wat mij opviel.

 

Daarentegen is die €0,30  extra in de horeca (restaurants, tankstations, Starbucks) niet zo veel. Daar betaalt men  zonder problemen €2,20 voor een kopje koffie, dus €2,80 voor een speciale koffie met hot sauce zal ook nog wel gaan (de horeca zal ook hun marge maken). Is dat niet een veel interessanter business model?

 

Stel je voor dat je met een keten als Starbucks, Esso, of een horeca ondernemer met 20 restaurants om tafel kan om het samen te promoten. Je komt in zo'n keten op het menu, er komt een mooie poster achter de balie met een pikant fotomodel. Je kan dan meer gaan afzetten, je kostprijs wordt lager en wellicht wordt je dermate populair dat je over een jaar genoeg volume kunt produceren om een flesje voor 30 kopjes voor €3,- te verkopen i.p.v. voor €10. En dan ben je ook ineens een stuk interessanter voor consumenten om het in huis te halen...

 

 

 

Ik zie het gebruik eerder occasioneel. Ikzelf bijvoorbeeld doe de hot sauce niet in elke koffie die ik drink. Gemiddeld op een werkdag drink ik 4-5 koffies. Ik doe de hot sauce bij één à twee koffies max. Als ik bijvoorbeeld een nachtje slecht geslapen heb doe ik de hot sauce bij mijn eerste koffie, de pikante smaak helpt mij goed om “wakker te worden”. Kortom, ik zie het gebruik meer bij de fanatieke koffiedrinkers die al snel 3-5 koffies per (werk)dag drinken omdat na twee kopjes het al eens leuk is om een nieuwe smaak te proeven. Naast deze gebruikers heb je natuurlijk ook nog de fijnproevers, mensen die heel graag pikant eten en deze smaak willen testen in andere toepassingen zoals bijvoorbeeld in koffie.

 

Zeer nuttige feedback ivm de prijszetting! Iets wat ik zeker en vast ga onderzoeken en ook ga toevoegen aan mijn marktonderzoek, momenteel was ik misschien iets te smaakgericht aan het denken.

 

Betreffende uw antwoord van de uitrol in de OOH-markt en daarna pas op de B2C markt te focussen. Is het mogelijk om met een ondernemer die 20 restaurants heeft rond de tafel te gaan zitten om mijn product op de menu te krijgen zonder dat ik eerst een succesvol trackrecord kan bewijzen van eerdere verkopen aan de consument?

Link naar reactie
  • 0
Op 23-6-2022 om 21:47, LarsVL zei:

Ik zou mijn pikante saus verkopen in flesjes van 148ml (goed voor 30 koffies) tussen een prijs range van 10-12 euro.

Pieter rekende al voor dat je hiermee tussen de €0,33 en €0,40 cent per kopje vraagt. Hoe verhoudt zich dat tot de concurrentie? Onder concurrentie valt ook doe-het-zelven met huis-, tuin- en keukeningrediënten, zoals in het door jou zelf aangehaalde artikel:

 

Quote

[...] she recommends using Sriracha. She also says a little goes a long way, meaning one or two drops is plenty.

Een flesje Red Phoenix Sriracha original kost bij de Albert Heijn €2,39 voor 350ml. Met ruime druppels van 50 microliter haal je daar 7.000 druppels dus 3.500 koffies uit, voor maar €0,000683 per kopje. Plus dat veel mensen al zoiets in huis hebben.

 

Kortom, wat is de waardepropositie, dus waarde voor de klant, die je in de markt wil zetten? Die zal iets verder moeten gaan dan het simpele productkenmerk "pittige saus voor in de koffie", want die lijkt niet uniek genoeg om de relatief hoge prijs te vragen en de stap naar koopmotief te maken. Is jouw product mooier, lekkerder, stoerder dan de rest? Geeft het meer status, is het beter voor het milieu, gezonder of wat dan ook? Welke emotie of beleving wil je koppelen?

 

Quote

 "I recommend using a light roast, medium roast max, because you don’t want the bitter notes found in darker roasts to overpower the hot sauce," she says.

Oei, dan ben ik blijkbaar niet de doelgroep. En toch... ben ik nieuwsgierig geworden. Volgens mij heb ik nog een potje sambal badjak in de koelkast staan...

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
7 uur geleden, LarsVL zei:

Is het mogelijk om met een ondernemer die 20 restaurants heeft rond de tafel te gaan zitten om mijn product op de menu te krijgen zonder dat ik eerst een succesvol trackrecord kan bewijzen van eerdere verkopen aan de consument?

 

Algemeen advies:

Het is niet onmogelijk, maar een ondernemer met 20 restaurants grijp je gelijk hoog; dit zijn het soort ondernemers die vaak met regelmaat benaderd worden voor allemaal nieuwe dingen en dus ben je sneller 'een van de velen' die zijn aandacht wil. Ik zou het eerst eens proberen met één of twee restaurants en bij succes dan grotere ondernemers benaderen met je (kleinere maar al wel behaalde) succesverhaal.

 

Specifiek advies:

Ik kan je misschien wel op weg helpen met enkele kleinere ondernemers. Waar woon je?

Link naar reactie
  • 0
On 26/06/2022 at 18:10, Ron van der Kolk said:

Pieter rekende al voor dat je hiermee tussen de €0,33 en €0,40 cent per kopje vraagt. Hoe verhoudt zich dat tot de concurrentie? Onder concurrentie valt ook doe-het-zelven met huis-, tuin- en keukeningrediënten, zoals in het door jou zelf aangehaalde artikel:

 

Een flesje Red Phoenix Sriracha original kost bij de Albert Heijn €2,39 voor 350ml. Met ruime druppels van 50 microliter haal je daar 7.000 druppels dus 3.500 koffies uit, voor maar €0,000683 per kopje. Plus dat veel mensen al zoiets in huis hebben.

 

Kortom, wat is de waardepropositie, dus waarde voor de klant, die je in de markt wil zetten? Die zal iets verder moeten gaan dan het simpele productkenmerk "pittige saus voor in de koffie", want die lijkt niet uniek genoeg om de relatief hoge prijs te vragen en de stap naar koopmotief te maken. Is jouw product mooier, lekkerder, stoerder dan de rest? Geeft het meer status, is het beter voor het milieu, gezonder of wat dan ook? Welke emotie of beleving wil je koppelen?

 

Oei, dan ben ik blijkbaar niet de doelgroep. En toch... ben ik nieuwsgierig geworden. Volgens mij heb ik nog een potje sambal badjak in de koelkast staan...

 

Dag Ron, 

 

Bedankt voor uw antwoord! 

Een flesje sriracha mengen met uw dagelijkse koffie is qua smaak alles behalve lekker. De knoflook en azijn die in de meeste sriracha sauzen zit bederft de smaak van de koffie vandaar dat men dit product niet echt kan gebruiken. Verder ben ik iemand die smaak en kleur vaak in verband zie. Ik zou niet snel een rode saus met schilfers chilli in mijn zwarte koffie toevoegen. Een mooie stroperige saus daarentegen nodigt wel meer uit om toe te voegen aan ons dagelijkse bakie. 

 

De waardepositie dat ik voor ogen heb is dat het naast een (licht)pikante smaak ook een zoet aspect geniet, gebaseerd op Stevia, dat geen calorieën bevat en geen effect heeft op de suikerspiegel. Verder bevat ons product onder andere ook kaneel dat bijvoorbeeld je lichaam beschermt tegen bacteriën en infecties. We proberen het product dus in de markt te zetten als iets hip en nieuws wegens de pikante touch maar toch ook een gezonde toevoeging aan de koffie die lekker is. 3 à 5 koffies per dag, de hele werkweek door kan soms nogal ééntonig zijn, wij zouden dit graag een nieuwe flavor geven die ervoor ook kan zorgen dat je 's morgens extra wakker bent door dit te drinken. Verder wil ik op vlak van verpakking ook zo eco mogelijk gaan. Ik zou er ook graag een maatschappelijke toevoeging aangeven door bijvoorbeeld 1 euro van de omzet per flesje te storten aan een goed doel (bijvoorbeeld in de landbouw sector dat focust op onze bestanddelen van het product). 

Link naar reactie
  • 0
On 26/06/2022 at 22:59, Rijder42 said:

 

Algemeen advies:

Het is niet onmogelijk, maar een ondernemer met 20 restaurants grijp je gelijk hoog; dit zijn het soort ondernemers die vaak met regelmaat benaderd worden voor allemaal nieuwe dingen en dus ben je sneller 'een van de velen' die zijn aandacht wil. Ik zou het eerst eens proberen met één of twee restaurants en bij succes dan grotere ondernemers benaderen met je (kleinere maar al wel behaalde) succesverhaal.

 

Specifiek advies:

Ik kan je misschien wel op weg helpen met enkele kleinere ondernemers. Waar woon je?

Dag Rijder, 

 

Danku voor de reply! op weg helpen met kleinere ondernemers klinkt fantastisch. 

Ik stuur u een privébericht :smiling-face:

Link naar reactie
  • 0
9 uur geleden, LarsVL zei:

 

je lichaam beschermt tegen bacteriën en infecties

Let wel, "gezond" kun je niet zomaar onderdeel maken van je propositie wegens het verbod op medische claims

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
12 uur geleden, LarsVL zei:

Ik zou er ook graag een maatschappelijke toevoeging aangeven door bijvoorbeeld 1 euro van de omzet per flesje te storten aan een goed doel (bijvoorbeeld in de landbouw sector dat focust op onze bestanddelen van het product). 

 

Dat is een beetje marketing-adhd. Zorg eerst maar eens dat je een goed product voor de juiste prijs ontwikkelt en laat al die andere dimensies (gezondheid, verpakking, sponsoring) even met rust. Hoofdzaak en bijzaken gescheiden houden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een milieuvriendelijke portieverpakking (capsule/dosette) zou natuurlijk wel iets waard kunnen zijn, vind ik ook typisch bij dit product en sampling passen.

 

Mvg,


Wigbolt

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Gast zei:

Een milieuvriendelijke portieverpakking (capsule/dosette) zou natuurlijk wel iets waard kunnen zijn, vind ik ook typisch bij dit product en sampling passen.

 

Bij alle voorverpakte levensmiddelen. Daar is de industrie al mee bezig, dus de vraagsteller kan op een reeds rijdende trein springen. :smiling-face-with-sunglasses:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.