• 0

Regels reclamevoertuig

(aangepast)

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een onderneming te starten waarbij ik op locatie met een groot busje/camper bij klanten, groepen en evenementen kom. Hiervoor zit ik dus veel op de weg. 
Nu heb ik het idee om één lange zijde van de bus te gebruiken om daar (op een mooie manier) reclame van bedrijven te zetten (die ook in lijn liggen met mijn eigen business). Dit is wellicht interessant voor bedrijven aangezien ik veel op de weg zit en op plekken kom waar veel mensen zijn, waardoor veel mensen de bus dan zien.  Mijn vraag aan jullie is of dit toegestaan is en welke regels hiervoor gelden? Ik heb al e.e.a. gezocht en nagevraagd, maar ik kan er nergens vinden. Graag jullie advies. Bedankt.

aangepast door MathijsV
Typefoutje
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Vraag is wanneer een bedrijfswagen, foodtruck of nog weer even anders een (bak)fiets of Stint een reclamevoertuig wordt. Ik denk dat je dat punt niet zo snel bereikt zolang je er ook gewoon mee rijdt/transporteert en aan de permanente eisen (toelatingsvoorwaarden) voldoet.

 

Een groothandel of importeur (onderdelenhandel of servicedienst) zet zijn of haar vertegenwoordigingen (gevoerde merken) toch ook op een bestelbus?

 

Ter inspiratie: Bijzondere reclamevoertuigen die iedereen kent

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0

Zoals jij het beschrijft, je gebruikt de bus dagelijks voor je werkt en er zitten stickers op van je eigen bedrijf en van 1 of 2 anderen. De link van ondernemersplein beschrijft het verschil tussen een bedrijfsvoertuig met reclame en een reclamevoertuig.  De term reclamevoertuig bestaat nog niet zo lang (denk jaar of 20) dat komt omdat ondernemers toen (oude) auto's en aanhangers volhangen met reclame en dan maandenlang op 1 plek parkeren waar die goed in zicht staat. Dat was een goedkope manier van reclame, want normaal kost het al een paar honderd euro om een week in een reclamezuil te hangen. Het leek een handige zet en heeft ook enige jaren gewerkt, totdat toch teveel mensen handige harrie gingen spelen en er regels nodig waren die dit regelen zodat het niet wordt "waarom mag hij het wel en ik niet"
 

Als jij reclame op de auto hebt, maar verder is het gewoon (ook) een bedrijfsvoertuig waarmee je dagelijks rijd en niet maandenlang geparkeerd staat dan zal het in de praktijk geen probleem opleveren.

Ga maar na, het is voor gemeenten ondoenlijk om van elke auto te controleren of er alleen eigen bedrijfsnamen op staan. Men zal het alleen als reclamevoertuig zien of behandelen als er overlast is gemeld of als handhavers de auto lange tijd op dezelfde plek zien staan.

de term reclamevoertuig is dus bedoeld om de gemeente via de apv de ruimte te geven om overlastgevende voertuigen of oneigenlijk gebruikte voertuigen te kunnen aanpakken. Net als dat veel gemeenten een APV hebben dat je je auto niet aan de openbare weg te koop mag aanbieden (op sommige plekken).

de term reclamevoertuig is dus niet bedoeld om elke auto met een sticker erop te kunnen beboeten.

 

in principe heb je als ondernemer gewoon een bedrijfsvoertuig met reclame en dat mag, de opbrengst is uiteraard wel belaste omzet, maar dat is

Pas als het gebruik van de auto sterk afwijkt van normaal kun je last krijgen van gemeentelijke handhaving.
 

Link naar reactie
  • 0

Hier in de omgeving rijdt een auto die mee doet aan lange rally's en waar diverse sponsorstickers opzitten.
Ook de stadsbus heeft een dozijn stickers van donateurs op de bus geplakt.
De voetbalclubs rijden met busjes met tientallen sponsoren erop.
Lijkt me dus geen probleem om je bedrijfsauto te beplakken met stickers.
Reclame-auto's zijn meer zoals Red-bull rondrijdt, die auto is puur bedoelt voor reclame.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.