• 0

Fiets op de zaak DGA, max 130 btw aftrekken ( hoe ? )

(aangepast)

Beste leden,

 

Ik doe zelf de boekhouding voor mijn Holding BV. Nu heb ik als DGA een fiets aangeschaft op de BV. Ik lease deze aan mijzelf als werknemer met 7% bijtelling ( geen eigen bijdrage).

 

https://www.ondernemenmetpersoneel.nl/administreren/fiets-van-de-zaak-hoe-werkt-het

 

Nu mag je maximaal 130 euro BTW aftrekken bij deze regeling. Ik gebruik de software van e-boekouden vroeg me af hoe je dat in de boekhouding verwerkt. Ik kan dat niet terugvinden. Hoe boek je de niet aftrekbare BTW in de boekhouding?

 

Totaal ex btw = 1.817,36

BTW 21 %      = 381,64

---

Aftrekbare btw = 130

Niet aftrekbare btw = 251,64

 

En tegen welke waarde boek je de fiets op de balans in verband met de BTW regels? Tel je de niet aftrekbare btw dan op bij de waarde van de fiets?

 

Bij voorbaat dank voor de reacties!

aangepast door jstn3333
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op de website van de overheid is dit het enige wat ik kan vinden:

 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aftrekken/personeelsvoorzieningen_en_relatiegeschenken/toegestane_aftrek_personeelsvoorzieningen

 

"Betaalt uw werknemer geen eigen bijdrage voor de (lease)fiets? Dan mag u maximaal € 130 btw aftrekken. Dat betekent dat u bij een (lease)fiets van € 749 of minder de volledige btw mag aftrekken."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.