• 0

VOF naar BV, BTW aangifte splitsen?

Beste leden,

 

Op 1 mei 2022 is onze BV opgericht bij de notaris (met terugwerkende kracht op 01-01-2022). Het betreft een geruisloze inbreng van de oude VOF.

 

Nu komt de BTW aangifte van Q2 eraan, maar weet ik niet helemaal wat de bedoeling is bij de btw aangifte. De BTW nummers van de nieuwe BV zijn een aantal weken na de oprichting BV binnengekomen (eind mei), maar de boekhouding liep/loopt gewoon door.

 

Ik vroeg me af of ik de gehele btw aangifte Q2 op het nieuwe BTW nummer kan doen of dat ik het moet splitsen tot het moment dat het BTW nummer van de BV binnenkwam.

 

Ik kon het antwoord niet vinden op de website van de belastingdienst.

 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/ondernemen/onderneming_wijzigen_of_beeindigen/uw_onderneming_wijzigt_van_rechtsvorm/

 

Bij voorbaat bedankt voor de moeite.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi jstn

 

Voor de BTW maakt het feitelijk niet uit. Die moet immers afgedragen worden, los van via welke entiteit.

 

Doordat de inbreng terugwerkt naar 1-1-22 komt alles boekhoudkundig toch op 1 hoop terecht in de BV.

 

Aangezien de BV bij aanvang van Q2 nog niet bestond, zou ik alles aangeven op de aangifte van de VOF. De eerste aangifte van de BV kent bovenaan een vraag met aanvinkvakje of de BTW al via een ander aangifte nummer is gedaan. Daar vul je ja in en het het btw-nummer van de vof.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 56 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.