• 0

Onder welke gb code vallen afvoer van materiaal naar milieustraat

Beste mede forummers,

Zoals de titel al zegt heb ik materiaal afgevoerd naar de milieustraat, en hier een rekening van gekregen. Nu kan ik nergens vinden onder welke grootboek code dit zou moeten vallen. Wie kan mij vertellen welke grootboekcode ik hiervoor mag gebruiken?

Alvast bedankt!

Groet,

Martijn

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er is vast wel een grootboekrekening in jouw boekhouding te vinden waar je kosten op boekt, toch?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Aangezien er geen voorgeschreven grootboekrekeningschema is valt dat vrij lastig te zeggen zonder jou rekeningschema te kennen.

 

Er zijn verschillende opties als het oude voorraad was wil je het misschien in de zelfde groep kosten als de inkoop zodat je een beetje inzicht hebt welke inkopen tot verkopen leiden en hoeveel voorraad je moet weggooien en tot extra kosten leidt.

 

je kunt het ook als onderdeel van de huisvestingskosten zien omdat elk bedrijf nu eenmaal afval heeft en daarvoor moet betalen.

 

Link naar reactie
  • 0

Dat noem je in de accountancy "kostprijs" (van de omzet).

Dus rechtstreeks gerelateerd aan je omzet: als je geen omzet had gemaakt in deze dan had je die kosten dus ook niet gehad.

 

Dat in tegenstelling tot "bedrijfskosten" (onkosten dus), die je hebt ook als je geen omzet realiseert. Omdat je nou eenmaal een bedrijf hebt dus.

 

Hoe dat precies in jouw systeem genoemd wordt allemaal weet ik natuurlijk niet.

En dat is ook niet heel belangrijk eigenlijk.

 

Je wordt wel geacht (formeel gesproken) om in de jaarstukken (ook voor de winstaangifte) de kostprijs ergens onder de "kostprijzen/inkopen" te verantwoorden, dus dat dit in je brutowinstmarge verwerkt zit.

En daarnaast komen de bedrijfskosten en daarnaast de financiële posten enz. enz. en dat leidt uiteindelijk tot je winst.

 

Dus ik zou zeggen in jouw (kennelijke) geval: gewoon ergens bij de "inkoop" (in het resultaat dan, niet in de voorraad want dat komt op de balans - als je systeem goed is dan...).

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.