• 0

Groeipijnen: Chaoot VS. Bedrijfsstructuur, Systemen & Processen

Beste mede-ondernemers,

 

Ik heb een onderneming gestart een klein jaar geleden, de groei zit er lekker in. Ondertussen 2 FTE in dienst en 3e aangenomen, moet nog starten. Het gaat lekker.

 

Nu zit ik met het volgende, ik ben immens sterk in sales, vakinhoudelijk maakt zo goed als niemand mij iets wijs, communicatief zéér vaardig... echter ben ik niet sterk in het organisatorische gedeelte van het bedrijf. Bedrijfsprocessen opzetten en deze in stand houden. Duidelijkheid creëren voor collega's. Specifiek systemen bedenken, opzetten en onderhouden...

 

Echter merk ik wel dat het enorm essentieel is om ook dit goed op orde te hebben om een stabiele basis te hebben van waaruit verder te kunnen groeien. Op het moment dat ik nadenk over deze zaken en hier een start aan wil maken voelt het echt alsof er geen beginnen aan is.

 

Kortom; Chaoot VS. Bedrijfsstructuur, Systemen & Processen

Mijn concrete vraag is; zijn er mede-ondernemers die dit zelfde hebben meegemaakt en hoe zijn jullie hier mee omgegaan?

 

Hartelijke groet,

 

CrackedTheKODE

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 2
14 uur geleden, CrackedTheKODE zei:

Mijn concrete vraag is; zijn er mede-ondernemers die dit zelfde hebben meegemaakt en hoe zijn jullie hier mee omgegaan?

succesvolle ondernemers weten dat je niet alles zelf kunt doen. De klassieke make or buy decision geldt ook intern. Als je bepaalde competenties mist, ga dan op zoek naar waar je ze kunt halen. Probeer niet van jezelf een duizendpoot te maken. 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1
4 uur geleden, CrackedTheKODE zei:

Mijn concrete vraag is; zijn er mede-ondernemers die dit zelfde hebben meegemaakt en hoe zijn jullie hier mee omgegaan?

Wat je niet zelf weet of kan, moet je binnenhalen of uitbesteden.

Dat betekent personeel aannemen die de leemte kunnen opvullen of van externe bedrijven/personen gebruik maken.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 1

Allereerst een compliment dat je erkent dat je zelf niet alle skills hebt om het bedrijf naar een volgende fase te brengen!

Naar mijn mening zou je een aantal dingen kunnen overwegen:

1. Coaching & training - hoeveel potentieel heb je zelf nog om deze vaardigheden aan te leren? Wil je dat wel?

2. Makkelijkste oplossing is om iemand aan te nemen die de vaardigheden wel heeft. Is een van de bestaande of toekomstige medewerkers geschikt als "meewerkend voorman"? Of kan hij/zij doorgroeien naar manager?

3. Zoek een compagnon/business partner die complementaire vaardigheden heeft en je langdurig kan helpen met het bouwen van de onderneming.

Link naar reactie
  • 1
18 uur geleden, CrackedTheKODE zei:

Dank voor de waardevolle feedback!

Graag gedaan, maar weet je wat ik het mooie van deze korte en krachtige discussie vind ?

 

“Kortom; Chaoot VS. Bedrijfsstructuur, Systemen & Processen”


De betere ondernemer ziet zijn eigen sterke en zwakke punten … en handelt daarnaar.

Dat is overigens geen garantie voor succes, want daarvoor zijn vele (externe) factoren verantwoordelijk. 

 

Top !

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.