• 0

American Innovator: Lampje meets Idols

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er is ook een Nederlandse versie van:

 

http://www.hetbesteideevan.nl/

 

Wat doen ze met het idee van de winnaar eigenlijk?

Krijgt de winnaar gewoon 10.000 euro in zn handpalm gedrukt en wordt weer uit de studio geduwt en vervolgens verdienen ze er flink aan? of mag hij zijn eigen idee zelf uitwerken tot een product met behulp van een businesspartner?

 

Dat vroeg ik mij al af toen ik de aankondiging op televisie zag!

Voor de rest is het natuurlijk een prima initiatief om zo je idee aan de man te brengen, want weinig mensen hebben daadwerkelijk ook een goed idee en weten het dan ook nog eens goed uit te werken.

 

ik ben benieuwd ;)

Some achieve greatness, some are born great and some have greatness trust open them.

Link naar reactie
  • 0

Er is ook een Nederlandse versie van:

 

http://www.hetbesteideevan.nl/

 

[/b]Wat doen ze met het idee van de winnaar eigenlijk?

Krijgt de winnaar gewoon 10.000 euro in zn handpalm gedrukt en wordt weer uit de studio geduwt en vervolgens verdienen ze er flink aan? of mag hij zijn eigen idee zelf uitwerken tot een product met behulp van een businesspartner?[/b]

 

Dat vroeg ik mij al af toen ik de aankondiging op televisie zag!

Voor de rest is het natuurlijk een prima initiatief om zo je idee aan de man te brengen, want weinig mensen hebben daadwerkelijk ook een goed idee en weten het dan ook nog eens goed uit te werken.

 

ik ben benieuwd ;)

 

Artikel negen van www.hetbesteideevan.nl

Door ondertekening van het deelnameformulier draagt de deelnemer alle intellectuele eigendomsrechten, met uitzondering van het auteursecht, met betrekking tot het Idee over aan de stichting en verleent de deelnemer aan de stichting het recht om - voor zover het Idee zou worden uitgekozen - de intellectuele eigendomsrechten over te dragen aan de commanditaire vennootschap BIN Netherlands 2005 C.V., hierna: 'CV BIN 2005', die het Idee zal gaan exploiteren en daartoe zo nodig het Idee zal mogen aanpassen en/of verder ontwikkelen. Zolang de deelnemer de intellectuele rechten niet heeft teruggekregen is het de deelnemer niet toegestaan om het Idee te gebruiken, openbaar te maken, te verveelvoudigen en te wijzigen en is het voorts niet toegestaan betrokken te zijn bij de exploitatie van een gelijksoortige vondst of product;

 

Kortom als het echt een goed idee is, heb je de prijs gewonnen.

Uitwerking en exploitatie is verder aanCV BIN2005, en dus ook de winst.

En onder welke voorwaarden je bij verlies je spullen terug krijgt kan ik hier niet uit op maken.

 

Het beste idee van Nederland is dus vooral het beste idee van de bedenker zelf.

Link naar reactie
  • 0

hehe, was opzich te verwachten..alleen als je dat weet...en je weet dat je idee echt knallend goed is, waarom doen mensen er dan aan mee? (ik neem aan dat als je eraan mee gaat doen dat je dit dan uitzoekt hoe en wat).. maarja dat zijn mijn speculaties weer eens :P

 

 

Some achieve greatness, some are born great and some have greatness trust open them.

Link naar reactie
  • 0

Het stukje dat ik gezien heb ging over iemand die had een lampje uitgevonden.. en aantal gozers die kwamen met 'revolutionaire' ideeen. voor de rest heb ik er niet veel over gezien.. Het was in ieder geval niet alleen design.

Some achieve greatness, some are born great and some have greatness trust open them.

Link naar reactie
  • 0

Er is ook een Nederlandse versie van:

 

http://www.hetbesteideevan.nl/

 

[/b]Wat doen ze met het idee van de winnaar eigenlijk?

Krijgt de winnaar gewoon 10.000 euro in zn handpalm gedrukt en wordt weer uit de studio geduwt en vervolgens verdienen ze er flink aan? of mag hij zijn eigen idee zelf uitwerken tot een product met behulp van een businesspartner?[/b]

 

Dat vroeg ik mij al af toen ik de aankondiging op televisie zag!

Voor de rest is het natuurlijk een prima initiatief om zo je idee aan de man te brengen, want weinig mensen hebben daadwerkelijk ook een goed idee en weten het dan ook nog eens goed uit te werken.

 

ik ben benieuwd ;)

 

Artikel negen van www.hetbesteideevan.nl

Door ondertekening van het deelnameformulier draagt de deelnemer alle intellectuele eigendomsrechten, met uitzondering van het auteursecht, met betrekking tot het Idee over aan de stichting en verleent de deelnemer aan de stichting het recht om - voor zover het Idee zou worden uitgekozen - de intellectuele eigendomsrechten over te dragen aan de commanditaire vennootschap BIN Netherlands 2005 C.V., hierna: 'CV BIN 2005', die het Idee zal gaan exploiteren en daartoe zo nodig het Idee zal mogen aanpassen en/of verder ontwikkelen. Zolang de deelnemer de intellectuele rechten niet heeft teruggekregen is het de deelnemer niet toegestaan om het Idee te gebruiken, openbaar te maken, te verveelvoudigen en te wijzigen en is het voorts niet toegestaan betrokken te zijn bij de exploitatie van een gelijksoortige vondst of product;

 

Kortom als het echt een goed idee is, heb je de prijs gewonnen.

Uitwerking en exploitatie is verder aanCV BIN2005, en dus ook de winst.

En onder welke voorwaarden je bij verlies je spullen terug krijgt kan ik hier niet uit op maken.

 

Het beste idee van Nederland is dus vooral het beste idee van de bedenker zelf.

 

???

Hai, even iets duidelijker (misschien wel eerlijker) maken.

Ik vind de reactie hiervoor wel iets te kort door de bocht.

Als we het positiever bekijken en het VOLLEDIGE regelment lezen is het volgens mij ietsje anders.

Gezien artikel 11 en 12 in de "Deelnemersvoorwaarden" staat toch duidelijk dat er naast de prijs een deel naar de uitvinder gaat.

Bij navraag is mij verteld dat "1/3 van de opbrengst naar de uitvinder gaat en 2/3 naar de rest, dus de andere investeerders en in een pot die weer verdeeld wordt onder andere geselecteerde deelnemers".

 

11. CV BIN 2005 stelt 30% van de de royalty-opbrengsten en de verkoopopbrengst van de Ideeën, hierna samen te noemen: de deelnemersrevenuen, ter beschikking aan degenen wiens Ideeën worden geselecteerd voor verdere exploitatie. Iedere geselecteerde deelnemer krijgt van de CV BIN 2005 een aandeel ter grootte van een gelijk gedeelte (als de andere deelnemers) van de deelnemersrevenuen. De enige bijdrage van de geselecteerde deelnemers aan CV BIN 2005 bestaat uit de inbreng (via de stichting) van het Idee. Tot een verdere financiële of andersoortige inbreng is de deelnemer niet gehouden en de stichting vrijwaart de deelnemer voor iedere aansprakelijkheid ter zake van de exploitatie van het Idee zoals door CV BIN 2005 plaatsvindt;

12. Indien het Idee niet wordt uitgekozen voor verdere ontwikkeling en exploitatie, draagt de stichting alsdan de intellectuele rechten met betrekking tot het Idee over aan de deelnemer door middel van een schriftelijke mededeling aan de deelnemer;

 

 

 

www.octrooicentrum.nl

Link naar reactie
  • 0

wat ik bedoel is dat er eenstukje uit de voorwaarden geciteerd wordt en degene niet weet wat er precies meebedoeld wordt.en ja dat is wel 2005 maar helaas voor de nieuwe deelnemers die ontvangen nog minder.ondanks dat geert-jan en tooske de mensen lekker maken met miljoenen die het kan gaaan opleveren.als deelnemer in de bin kan ik hier beter over oordelen dan een buitenstaander. dus als iemand gaat zoeken en dit tegenkomt staat die weer met tweebenen op de grond.en niet iedereen doet mee om op tv tekomen jammer dat sbs het programma maakt ik denk dat er bij de plublieke omroep minder sensatie is en er een betere kans is om iets goed uitteleggen.nu bepalen 4 mensen voor de opnames al wie er door gaat. na de stip ronde wist ik al 4 van de 6 finalisten aantewijzen

Link naar reactie
  • 0
na de stip ronde wist ik al 4 van de 6 finalisten aantewijzen

 

Maar dat zou ook kunnen omdat dat gewoon de beste ideeën zijn :)

 

Het is een entertainmentprogramma, dat straalt er aan alle kanten van af. Wil je echt iets succesvols van je product maken, dan moet je zelf de juiste wegen gaan bewandelen, en niet hopen op de magische hulp van een TV-programma. Zij krijgen ongetwijfeld deuren voor je open, maar tegen welke prijs, en daarbij moet je het werk zeker nog zelf doen. Ik snap je kritiek wel, maar ik weet niet of het fair is: claimt Het Beste Idee van Nederland een leuk programma te zijn, of écht innovators te willen helpen hun product te vermaketen? Ik denk het eerste.

 

Overigens zou een heel goede tip zijn voor alle ideeënbedenkers, je te verdiepen in hoe Sabeer Bhatia geld heeft opgehaald voor Hotmail (ik heb even gegoogled maar kan zo snel geen relevant artikel online vinden). Daar zit een slimme les in.

 

Bhatia pitchte telkens een ánder idee dan Hotmail, puur om te checken of de risicoinvesteerder die tegenover hem zat tijdens de pitch, een serieuze inhoudelijke reactie gaf. Bhatia vond het concept van Hotmail namelijk zeer vernieuwend maar ook erg simpel, dat hij het enkel wilde delen met serieuze investeerders. Zijn eerste pitch was dus puur om te checken of de potentiële investeerder inhoudelijk zou reageren of op vage gronden het plan af zou wijzen. In het tweede geval bedankte hij en stapte hij op, in het eerste geval pakte hij een tweede pitch erbij met een nogal ander verhaal. En dat nogal andere verhaal is uiteidnelijk uitgegroeid tot nogal een succes! :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.