• 0

Hoe kan ik een samenwerking aangaan met een afkickkliniek in Turkije?

Geachte heer/mevrouw,

 

Ik zit erover na te denken om een stichting te starten in Nederland waarmee ik clienten doorverwijs naar een afkickkliniek in Turkije.

Het idee is om de behandeling voor Turkse Nederlanders in Turkije vergoed te krijgen vanuit diverse Nederlandse zorgverzekeraars.

Moet ik perse een stichting starten in Nederland of kan ik ook een andere rechtsvorm starten?

Ik zou dan als tussenpersoon moeten dienen tussen de Nederlandse zorgverzekeraars en de afkickkliniek in Turkije.

Het vinden van patienten, doorverwijzen en transfer/administratie, schakelen met de afkickkliniek zijn zaken die er voor mij komen kijken.

Ik heb zelf een andere richting gestudeerd op het HBO maar heb wel tijdens diverse bijbanen uit eigen iniatief moeilijke doelgroepen gecoached.

 

Moet ik perse een psychologen/verslavingszorg achtergrond hebben, voor dit project?

Aan welke verzekeringsvoorwaarden dienen patienten te voldoen?

Onder welke zorg valt deze dekking?

Valt deze onder medisch noodzakelijk?

Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee dien te houden?

Hoe is dit idee het gemakkelijkst om uit te voeren? 

Als ik met een afkickkliniek in Nederland werk, dan zouden ze me ook buiten spel kunnen zetten.

 

Hoe kan ik aan deze eisen voldoen?

- Erkende GGZ instelling

- Eisen Wet Toetreding Zorgaanbieders (WTZA)

- Register Algemene Gegegevens Zorgverleners (AGB)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Tulpenmaan

 

Welkom op HL. Dat zijn nogal wat vragen. Sommige ook wel heel erg specifiek, waarvan ik zou zeggen: neem contact op met de betreffende instanties.

 

Deze website heeft vast een hoop info voor je. 

 

Verder adviseer ik je om te gaan schrijven aan je businessplan. Dat dwingt je om antwoorden te vinden op deze vragen. Dan kom je er ook achter hoe je aan de eisen moet of kunt voldoen die ontstaan vanuit diverse wetten.

 

Succes

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Het idee is om de behandeling voor Turkse Nederlanders in Turkije vergoed te krijgen vanuit diverse Nederlandse zorgverzekeraars.

Willen zij dit? En willen Nederlandse zorgverzekeraar dat?

 

Wat heb je zelf al uitgezocht? En wat is dan wel jouw achtergrond?

 

Business plan schrijven of doelstellingen van een stichting bepalen en een stichting oprichten?

 

Waarom komen alleen Turkse Nederlanders in aanmerking? Is dat geen positieve discriminatie?

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0

Met een Turkse kliniek waar niemand Nederlands of Engels spreekt, zou ik vanuit Nederland mijn hand op de knip houden, maar goed... ik ben geen budgethouder.

 

Mvg,

 

Wigbolt

Link naar reactie
  • 0

Je motief is niet duidelijk. Maak je je zorgen om turkssprekende verslaafden, is de zorg in Nederland/Europa niet goed genoeg, krijg je betaald voor elke client die je aanbrengt?

 

Afhankelijk van je motief kun je het als onderneming, zorgproject of als liefdadigheid opzetten.

 

Zijn er niet al afkickklinieken in Thailand met links naar Nederland? En zelfs in Zuid-Afrika? Misschien kun je hun model kopieren. Kijk eens naar de afkickkliniekwijzer...

 

Plastische chirurgie in Turkije schijnt ook goed te lopen...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.