• 0

Inkomsten uit VOF naar eenmanszaak?

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

lijkt me handiger om dit gewoon EN vanuit je vof EN vanuit je eenmanszaak te doen

uit beiden bouw je eigen vermogen op

bij je eenmanszaak is dat geheel van jou

bij de vof gedeeltelijk, jouw deel mag je totaal opnemen

 

als je het factureerd, gaat het van je winst af, terwijl je priveopnames niet van je winst afgaan...bij je vof dus

en dan zijn het inkomsten voor je eenmanszaak, welke dus weer bij je inkomsten opgeteld worden, waar dus ook weer inkomstenbelasting over betaald moet worden...

 

als ik het goed zeg...

Link naar reactie
  • 0

Gretha verwoordt het een beetje abstract, maar de grote lijn klopt geloof ik wel... ;)

 

De inkomsten van een VOF zijn voor de vennoten, afhankelijk van de verdeling die bij de oprichting is vastgesteld. De VOF draagt daar BTW over af, dus dat is geregeld. Jouw deel kun je in overleg met de andere vennoten, opnemen - gewoon overboeken naar je eigen rekening - of laten staan. Je moet er sowieso inkomstenbelasting over betalen, wat je er ook mee doet.

 

Het is simpelweg jouw deel van de inkomsten, en daar kun je, in overleg met de andere vennoten, mee doen wat je wilt.

Link naar reactie
  • 0

Als je een factuur stuurt vanuit de eenmanszaak moet je dit met btw doen. Natuurlijk heeft dit geen enkel effect maar wel administratie! Gewoon een priveopname uit de vof heeft geen enkel administratief effect, dus dat is veel efficiënter! Je zou het zelfs daarna in de eenmanszaak weer kunnen gebruiken dmv een privéstorting. Omzeil je toch even een factuur en daarmee de administratie.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een VOF en een eenmanszaak.

Is het verstandig om een factuur (voor uren) vanuit mijn eenmanszaak aan de VOF te sturen? Of moet ik vanuit de VOF rechtstreeks naar mijn priverekening overmaken?

 

De stelling is niet juist. Een VOF is niets anders dan een samenwerking van twee of meer natuurlijke of rechtspersonen. Indien jij als natuurlijke persoon deelneemt in een VOF dan worden de inkomsten hieruit aangemerkt als winst uit onderneming. Hetzelfde geldt voor het inkomen dat via de handelsnaam van de eenmanszaak wordt gegenereerd. Dat de de ene keer via de eenmanszaak inkomen wordt verworven en de volgende keer middels de activiteiten die de VOF ontplooit doet voor jou niet ter zake. Wil je inkomen uit de VOF halen dan vraag je om een voorschot op de winstuitkering. Aldus boek je deze in de administratie van de VOF en stort je geld op jouw priverekening.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.