• 0

Hoe bepaal ik de juiste prijs? Tips/ervaring?

Hoi mede ondernemers,

 

Ik ben bezig met het lanceren van een nieuwe dienst. Nu vind ik het lastig om een tarief te bepalen hiervoor. Wellicht dat er hier ZZP'ers aanwezig zijn, die al meer ervaring hebben op dit vlak.

 

Het betreft een training burn-out-preventie voor werknemers binnen bedrijven. De training zal ca. 2-2,5 uur duren. Mijn eerste insteek is om de training 'in person' te geven op locatie, maar dit zou op verzoek ook online kunnen. Bij een training op locatie heb je te maken met een kleinere groep deelnemers, dan een online training waarbij makkelijker meer mensen kunnen deelnemen. Ik wil een vaste projectprijs hiervoor bepalen, dus geen uurtarief. Ik heb een WO achtergrond als psycholoog. 

 

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaring en eventuele tips! (Tips op de website van het KvK heb ik al gelezen..)

 

Hartelijke groet,

Myrthe 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op Higherlevel!

 

 

3 minuten geleden, Myrthe87 zei:

Tips op de website van het KvK heb ik al gelezen..

Heb je ook al eerste invalshoeken op papier gezet? Je zou e.e.a. met ons kunnen delen, dan kan er nog gerichter met je worden meegedacht.

 

 

3 minuten geleden, Myrthe87 zei:

Ik wil een vaste projectprijs hiervoor bepalen, dus geen uurtarief.

Heb je in beeld wat de tarieven van concurrenten zijn, en hoe zij tot dat tarief zijn gekomen?

 

Heb je al duidelijk wat voor kosten je maakt aan zo'n project? En dus wat je minstens moet dekken met je tarief?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Bedankt voor je snelle reactie! 

 

De insteek van de training is: inzicht creëren in wat stress is en wat een burn-out is. Welke signalen horen hierbij? En ik reik tools aan om meer in balans te komen en te blijven. Het is een interactieve training. 

 

Ik heb informatie van twee bedrijven die iets soortgelijks aanbieden:

 

- Bedrijf 1 vraagt voor een online training €3900 voor 50-100 deelnemers. 

- Bedrijf 2 vraagt voor een basistraining voor 4 - 8 deelnemers €1060, excl btw en reiskosten. En voor 8-18 deelnemers €1875. 

 

Kosten die ik verder zelf maak, zijn o.a. website kosten, reiskosten, drukkosten voor hand-outs en bijbehorende kantoor artikelen. Die kosten zijn variabel en te overzien.

 

 

aangepast door Hans van den Bergh
Correctie naar 4 - 8 deelnemers
Link naar reactie
  • 0

Dag Myrthe

 

Ruben bedoelde waarschijnlijk niet een opsomming van soorten kosten, maar de bedragen. Zo kun je je omzet vergelijken met je kosten om te bepalen of er genoeg winst overblijft.

 

Tarieven van anderen zijn vaak een goede graadmeter, maar dan moet je wel appels met appels vergelijken. De marktleider zal ongetwijfeld meer kunnen vragen dan jij.

 

Als je hen uurtarief wilt vragen, dan kun je ook vanuit het uurtarief dat je in de markt tegenkomt en totaalbedrag per sessie berekenen adhv het aantal uren werk dat een sessie jou kost. Waarbij je bijvoorbeeld online goedkoper kunt maken dan offline.

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
Op 11-8-2022 om 12:18, Joost Rietveld zei:

Dag Myrthe

 

Ruben bedoelde waarschijnlijk niet een opsomming van soorten kosten, maar de bedragen. Zo kun je je omzet vergelijken met je kosten om te bepalen of er genoeg winst overblijft.

 

Tarieven van anderen zijn vaak een goede graadmeter, maar dan moet je wel appels met appels vergelijken. De marktleider zal ongetwijfeld meer kunnen vragen dan jij.

 

Als je hen uurtarief wilt vragen, dan kun je ook vanuit het uurtarief dat je in de markt tegenkomt en totaalbedrag per sessie berekenen adhv het aantal uren werk dat een sessie jou kost. Waarbij je bijvoorbeeld online goedkoper kunt maken dan offline.

 

 

Hoi Joost, 

 

Bedankt voor je tips en meedenken!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.