• 0

Winstuitdeling onder deelnemingsvrijstelling in belastingaangifte

Goedemiddag,

 

Ik heb samen met mijn collega een holding structuur waarbij sprake is van 2 werk BV's en 2 Holdings. De Holdings hebben ieder een 50% belang in elk van de werk BV's. 

Ik ben momenteel, vanwege een gebroken boekjaar, de VPB aangifte aan het doen voor één van de Werk BV's, maar ik blijf hangen op het volgende: 

 

De Werk BV heeft 10.000 interim dividend uitgekeerd aan de Holding. 

De vraag is: waar moet ik deze 10.000 kwijt in de belastingaangifte? De werk BV heeft geen belang in een andere BV, dus volgens mij moet ik niet aangeven dat er sprake is van een deelneming? 

 

Alle cijfers kloppen, alleen ik blijf dus met een verschil van 10.000 zitten tussen W&V en fiscale winstberekening, waarbij de fiscale winstberekening een te laag resultaat geeft. Moet ik de 10.000 die is uitgekeerd zetten onder "Overige openlijke of vermomde winstuitdelingen, inclusief giften die niet als kosten kunnen worden aangemerkt".

 

De toelichting die hierbij staat is als volgt:

"Vermeld hier ook: 

het bedrag van de uitgekeerde dividenden waarop u geen dividendbelasting hebt ingehouden

dividend dat door een fiscaal gevoegde dochtermaatschappij betaalbaar is gesteld aan andere aandeelhouders dan de moedermaatschappij"

 

Dit is het enige wat bij mij nog enigszins logisch overkomt, maar ik weet het niet zeker, dus vandaar de vraag. 

 

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)!

 

MvG

Michael

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.