• 0

Werken met sponsoren

Goedemiddag allemaal,

 

Daar ben ik weer met een vraag 😇

 

Zijn er hier ondernemers die met sponsoren werken?

 

Zelf geef ik kookworkshops op scholen. Ik zou graag (nog) meer gebruik maken van afname van groente en fruit bij lokale boeren enz.

Deels om de zo vers mogelijke producten, deels om deze mensen ook te helpen door producten daar te kopen, want als klein bedrijf weet ik ook hoe lastig het soms kan zijn. In een werkgroep werd er toen gezegd ga eens opzoek naar sponsoren. Best een oké idee, maar merk dat ik ook behoefte heb aan contact met ondernemers die dit al doen/ervaring mee hebben.

 

Dus brand los zou ik zeggen. Heb je ervaring met het werken sponsoren? Hoe pak je dit aan? En waar moet ik aan denken wanneer ik dit daadwerkelijk wil gaan vormgeven?

 

Alvast bedankt weer voor het meedenken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1
(aangepast)
12 minuten geleden, Cilla-1992 zei:

Dus brand los zou ik zeggen. 

 

Op zń dominee Gramdaats: kent-u die uitdrukking De boer op? Ik zou de boer op gaan als ik in jouw schoenen stond. Op de fiets, naar die boer. En dan zeg je: die bieten van jou, mag ik er een paar gebruiken om les te geven in het maken van bietensalade? 

 

Zet je een bordje op de lessenaar: gesponord door boer X.

 

Prei, appels, rogge, eieren idem dito.

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
23 minuten geleden, RubenT zei:

Wat hoop je te bereiken met die sponsoren? Zijn dat de lokale boeren die hun groente en fruit aan jou sponsoren, of wil je met gesponsord geld bij die lokale boeren inkopen?

Goede vraag. Het eerste. En ik vernoem tijdens zo een workshop op locatie, maar ook op social media bijvoorbeeld dan wie de sponsor is. Dat is het idee. :) 

Link naar reactie
  • 0
19 minuten geleden, TwaBla zei:

 

Op zń dominee Gramdaats: kent-u die uitdrukking De boer op? Ik zou de boer op gaan als ik in jouw schoenen stond. Op de fiets, naar die boer. En dan zeg je: die bieten van jou, mag ik er een paar gebruiken om les te geven in het maken van bietensalade? 

 

Zet je een bordje op de lessenaar: gesponord door boer X.

 

Prei, appels, rogge, eieren idem dito.

Ja top! Dat is sowieso het plan inderdaad.

Heb je zelf ervaring met het werken met sponsoren?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

 

Als je enig bereik heb, zijn boeren die wat grootschaliger aan marketing doen wellicht bereid te betalen voor het gebruiken en tonen van hun product. Maar sponsoring in natura is ook een variant. Kan ook gebruikt worden voor pannen en pollepels!

 

3 minuten geleden, Cilla-1992 zei:

Heb je zelf ervaring met het werken met sponsoren?

 

Ja en nee. Maar dat gaat doorgaans als vanzelf. Gewoon bellen, langs gaan en afspraken maken. :nerd-face:

aangepast door TwaBla
le teveel in pollelepels

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1
47 minuten geleden, De Ketchupmaker zei:

Betaal gewoon voor die lokaal geteelde groenten en verreken dat in je tarief van je kookworkshops.

 

Mijn broer is boer, dus ik snap die opmerking wel. Als je ziet wat een boer (in dit geval een biologische boer met een eigen kas) op de veiling voor zijn komkommers en tomaten krijgt, dan stijgt het schaamrood naar je consumentenwangen.

 

Je zou het in je les kunnen verwerken: wat kost dat nou eigenlijk? Beginnen met smaak: proef je verschil tussen een reguliere komkommer en een biologische? Dan de prijs die de boer vangt. Vergelijk dat eens met de prijs in de supermarkt. Met een beetje slim shoppen valt er een enorm smaakvoordeel te behalen...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 14-8-2022 om 19:54, TwaBla zei:

 

Mijn broer is boer, dus ik snap die opmerking wel. Als je ziet wat een boer (in dit geval een biologische boer met een eigen kas) op de veiling voor zijn komkommers en tomaten krijgt, dan stijgt het schaamrood naar je consumentenwangen.

 

Je zou het in je les kunnen verwerken: wat kost dat nou eigenlijk? Beginnen met smaak: proef je verschil tussen een reguliere komkommer en een biologische? Dan de prijs die de boer vangt. Vergelijk dat eens met de prijs in de supermarkt. Met een beetje slim shoppen valt er een enorm smaakvoordeel te behalen...

Ja helemaal mee eens! Ik ben ondertussen in gesprek met verschillende boeren in de omgeving! Daarnaast ben ik het aan het verwerken in mijn lessen, mooie tip!  Dankjewel voor het mee denken :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 316 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.