• 0

Omzet met en zonder belaste BTW

Ik ben ZZP-er met een eenmanszaak met meerdere bedrijfsactiviteiten (en handelsnamen).

Voor mijn advieswerk stuur ik facturen met BTW maar sinds 1 augustus  factureer ik ook Consulten als therapeut die vrijgesteld zijn van BTW.

 

Dat betekent dus dat niet alle omzet bij de BTW aangifte wordt verstuurd, tenzij ik daar post 1e voor gebruik? ( Leveringen/diensten belast met 0% of niet bij u belast).  Mijn boekhoudprogramma vult alles netjes in behalve 1e.  Moet ik die kolom daar voor gebruiken. Want anders krijg je straks toch bij de belastingaangifte dat er een verschil is tussen de omzet die je elk kwartaal doorgeeft bij de BTW aangifte en uiteindelijk bij je belastingaangifte voor inkomstenbelasting? Of triggert de belastingdienst daar niet op?

 

Bedankt voor de info!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je diensten zijn vrijgesteld dan vul je niets in bij vraag 1e.

bij vrijstelling is er geen sprake van BTW heffing en valt er ook niets aan te geven.

 

zie toelichting van de belastingdienst wat je bij 1e kan aangeven.

 

https://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/toelichting_bij_dig_aangifte_omzetbelasting_ob0731t21fd.pdf

 

bij 1e vul je alleen omzet in die tegen 0% is belast of verlegd naar een andere ondernemer.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.