• 0

Financiering door aandeel te verkopen

Beste Ondernemers,

Momenteel ben ik bezig om een app te ontwikkelen die potentie heeft om net zo groot als UBER of AIRBND te worden.

 

De crowdfunding wil ik het anders toepassen. Ik wil naast de app een website bouwen waarin iedereen het aandeel kan het bedrijf kan kopen en verkopen. Ik wil graag wat meer informatie over haalbaarheid van zo een funding. Heeft iemand hier ervaring met zo een financieel plan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Allereerst: welkom op Higherlevel!

 

32 minuten geleden, Maywand zei:

Ik wil naast de app een website bouwen waarin iedereen het aandeel kan het bedrijf kan kopen en verkopen.

De verkoop en inkoop van (eigen) aandelen is aan strenge regels gebonden. Is er iets anders dat je kunt verkopen? Airbnb heeft de eerste investering van $ 30.000 opgehaald met de verkoop van 800 dozen cereal.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie!  Het idea is om eigenlijk een N.V op te richten met 1 million aandelen. Vervolgens 49 aandelen verkopen aan de massa. Per aandeel kost het 1 euro. Zoiets wil ik graag realiseren maar ik weet niet of dat juridishe kan. Als ik een product ga aanbieden zoals cereal.. wie gaat dit kopen. 

Link naar reactie
  • 1
1 uur terug, Maywand zei:

De crowdfunding wil ik het anders toepassen.

 

Waarom? Waarom wil je veel tijd en energie steken in iets bouwen dat niet behoort tot je corebusiness? Allemaal tijd en energie die je beter kunt besteden aan je app zelf en de marketing 

 

Ook qua gemak en kosten is het niet de beste oplossing: ik zou eerder bestaande platforms onderzoeken, zoals eyevestor.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.