• 0

Zelfzorggeneesmiddel importeren - hoe?

Hallo allemaal,

 

ik ben bezig om een product te importeren uit het verre oosten, het betreft een product om basis van o.a. eucalyptus. De fabrikant heeft me toestemming gegeven me het exclusieve verkooprecht te geven voor nederland, maar ik moet eerst nog wat dingen uitzoeken. Waar kan ik achterhalen of dit product wel goedgekeurd gaat worden voor de nederlandse markt? Waar kan ik de tekst voor op het etiket laten maken? Alvast bedankt..

 

Groet

 

Jorden

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Eh Jorden, wat is je product nu precies? Is een vorm van cosmetica? Een insectenverjager? Is het een dieetsupplement? Is het iets dat je op je brood smeert? Verschillende type producten hebben verschillende regels: er zijn regels voor wat er in cosmetica mag zitten, over hoe je medicijnen op de markt mag brengen etc.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

hallo allemaal,

 

even ter verduidelijking het is een middel om te gebruiken tegen verkoudheid door middel van nazale inhalatie. Het bevat dus o.a. eucalyptus en wat andere natuurlijke ingeredienten. Ik denk zelf dat het in de categorie zelfzorggeneesmiddelen valt, waar kan ik dit verifieren? Waar kan ik dit middel laten testen en goedkeuren? Verder moet ik daarna een nederlands etiket opstellen, zijn hier richtlijnen voor?

Alvast bedankt mensen,

 

Groet

 

Jorden

 

Beste Jorden,

 

Ga naar een winkel waar ze dergelijke prodcuten verkopen.

Koop wat soortgelijke producten van verschillende leveranciers, en ik denk dat je al heel wat wijzer bent.

 

Ik denk alleen dat het moeilijk word om één enkel product in de markt te zetten, de meeste toeleveranciers hebben een compleet assortiment. Of wil je aan gaan kloppen bij de toeleveranciers van de drogisterijen ?

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

ik ben bezig om een etiket te maken voor een zelfzorggeneesmiddel dat ik wil gaan importeren. Waar kan ik eventuele richtlijnen hiervoor achterhalen? Heb op verschillende plaatsen gezocht maar ik kan niks concreets vinden.

 

Alvast bedankt

 

Groet

Link naar reactie
  • 0

Jordan

 

Let een beetje op dat je niet elke keer een vraag stelt die weer net iets anders inhoud is, maar veel lijkt op je vorige vraag.

 

Neem contact op met het RIVM in Bilthven, zij kunnen je verder helpen in het tolatingstraject als dit ndig zou zijn.

 

Waarschijnlijk kunnen zij je ook wel helpen aan eisen die aan een bijsluiter worden gesteld.

Link naar reactie
  • 0

Beste Jorden

 

De grap is dat je dit soort producten in de regel gewoon op de markt kunt brengen, zij het niet onder de aanduiding GENEESMIDDEL of MEDICIJN. Zodra je dat wel doet moet je product goedgekeurd worden door het CBG (College ter beoordeling van Geneesmiddelen) en dat is een traject waar je helemaal niet in terecht wilt komen. Zolang je je middel als KRUIDENPREPARAAT op de markt brengt en je komt niet met ongeoorloofde gezondheidsclaims is er niet zoveel aan de hand. Kijk voor een lijst met toegestane en niet toegestane claims op http://www.koagkag.nl/mambokoag/index.php?option=com_content&task=view&id=152&Itemid=200

 

Ga naar een Chinese toko, daar liggen genoeg kruidenpreparaten en kijk hoe zij dat doen.

 

succes

 

Koen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.