• 0

Het oprichten van een bedrijf (bv) in Nederland zonder Nederlands paspoort

(aangepast)

Op basis van informatie die ik heb op de websites van Netherlands Chamber of Commerce, (KVK) en IND gevonden het is voor mij niet duidelijk of ik een bv in Nederland kan oprichten. Ik woon 6,5 jaar in NL en ik heb verblijfstitel (residence permit).  Ik heb nog geen Nederlands paspoort, die verwacht ik begin volgend jaar. Op mijn verblijfstitel staat dat ik kan in Nederland werken. Kan ik een BV oprichten? Of moet ik een extra permit aanvragen ( bijvoorbeeld work permit)? 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je uit de EU komt dan mag je bijna altijd ondernemen in Nederland en een BV oprichten zal dan ook wel lukken (zie advies joost om het zeker te weten)

 

Maar als je van buiten de EU komt dan is er vaak wel aanvullende toestemming nodig van IND.

 

Met deze pagina moet je een stuk(je) verder komen met beoordelen wat je moet doen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/buitenlandse-werknemers/vraag-en-antwoord/kan-ik-als-buitenlandse-zelfstandig-ondernemer-in-nederland-werken

 

Bedenk vooral goed dat als je een BV op mag richten dat dat nog niet betekent dat je er ook voor mag werken.

Aandeelhouder worden en werknemer (DGA) worden (ook al is het je eigen bv) zijn twee totaal verschillende dingen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook bijna zelfde vraag kan iemand hier kunnen helpen. Ik heb hier een ook bedrijf voor textiel maar ik wilde graag een buitenlandse ondernemen samen een bedrijf willen oprichten wat moet ik doen en hoe kan ik dit oprichten.

Joost Rietveld u zegt dat notaris contact opnemen maar is dat niet een accountant  bedrijf en advocaat beter optie zijn. Het zou kunnen dat ik ook fout ziet. 

Hoop kunnen iemand mij hier advies geven.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Misschien wat handige achtergrondinformatie:

Je kan vanuit Nederland internationaal ondernemen met een buitenlandse vennootschap. Of andersom als u vanuit het buitenland in Nederland wil ondernemen. Lees welke wetten en regels er gelden voor buitenlandse vennootschappen. Zie deze informatie op het Ondernemersplein

 

Liever Engelse informatie? Dan aanvullend op Twabla zijn link naar de Dutch Chamber of Commerce informatie van Business.gov.nl "Starting your business in the Netherlands

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
Op 22-12-2022 om 01:58, TwaBla zei:

 

Welkom op HL Khandakar! :smiling-face-with-sunglasses:

 

Doe je aan import, iets met productie of lokale handel (in- en verkoop)?

 

Een notaris is nodig voor een BV, maar voor een eenmanszaak kun je direct bij de KvK (in English) terecht.

Hallo Twa Bla

Dat is fijn dat je textiel doet. Ja ik doe import en doe ik ook productie uit Bangladesh. 

 

Bedankt voor di info, zou kijken als informatie kunnen krijgen van de notaris.

 

Met vriendelijk groeten

Khandakar 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 76 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.