• 0

Online portemonnee aanbieden website

Hallo allemaal,

 

Ik ben bezig met het opstarten van een internationale social media website. Ik loop momenteel tegen iets aan, waar ik zelf informatie over heb opgezocht, maar ik kom helaas niet verder. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Het zit zo. 

 

Op de website kunnen geverifieerde leden posts aanbieden tegen een betaling. Dat werkt op basis van een online portemonnee, waar leden geld op kunnen storten. De geverifieerde leden (verkopers) kunnen het geld opnemen uit hun online portemonnee als het drempel bedrag is bereikt.

 

Vraag 1: Hoe boek ik het bedrag dat een lid op zijn online portemonnee stort om het later uit te kunnen geven? Het geld wordt eerst gestort op mijn rekening, maar dit is nog geen winst, omdat dit bedrag nog besteed moet worden door het lid. 

 

Vraag 2: Als een lid een bepaald bedrag uit zijn online portemonnee uitgeeft, bereken ik 10% daarvan commissie en de 90% wordt gestort op het online portemonnee van de verkoper. Hoe kan ik dit boeken?

 

Vraag 3: Wanneer moet ik btw berekenen? Bij het storten van geld op het online portemonnee, bij het uitgeven van een bedrag uit het online portemonnee of bij het uitbetalen aan de desbetreffende verkoper?

 

Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Joost, 

 

het verschil tussen een lid en een geverifieerde lid is, dat een geverifieerde lid posts kan aanbieden tegen betaling. Met verkoper bedoel ik dus ook een geverifieerd lid. Een koper kan iedereen zijn, zowel lid als geverifieerd lid, die een post koopt van een geverifieerd lid. 
 

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.

Link naar reactie
  • 0

1. Boekhoudkundig op een tussenrekening. Vergelijk dit bijvoorbeeld met borg.

Debet, bank

Credit, tussenrekening 

 

2. 

Debet, tussenrekening 100%

Credit, tussenrekening verkoper 90%

Credit, omzet 10%

 

3. Op het moment van punt 2, dus als jij er aan verdient.

 

Aangenomen hierbij dat jij voor de verkopers alleen een doorgeefluik bent. 

Of dit juridisch zomaar mag, vraag ik me overigens wel af. Vergunning AFM lijkt mij, met het oog op geld in bewaring houden voor derden, wel logisch

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Zijn geverifieerde leden per definitie ondernemer? Een internationale introductie, wat betekent dat voor jou? (in de breedste zin voor naleving van internationale wet- en regelgeving)

 

Ik denk eerlijk gezegd dat wij dit hier niet voor jou met vrijwillige inzet op kunnen gaan lossen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.