• 0

Sneakerwinkel starten

(aangepast)

HELP!  

Alweer een sneaker winkel. Ja weer een sneakerwinkel.

 

Lang verhaal kort.

Sinds 3 jaar woon ik in een dorp waar mensen nog naar t dorp gaan om te winkelen. Wat mist er? Jazeker een sneakerwinkel. Het idee speelt al ruim 2 jaar. De bedoeling is verkoop van gangbare sneakers geen specials en/of limited editions oid.

 

Waarom hier een sneakerwinkel?

Groot deel van de inwoners;

Bovengemiddeld inkomen 

Iedereen loopt hier met sneakers

Omdat er geen sneakerwinkel is!

Strating kids als een tierelier loopt

 

Wat heb ik al geprobeerd?

1. 1franchisegever heb ik al gesproken, houdt mij al bijna een jaar aan te lijntje omdat ze hun bedrijfstrategie na overname opnieuw moeten vormen. Vindt het een super idee alleen geeft eigenlijk al aan dat het moeilijk is om van  bepaalde merken zoals Adidas en Nike toestemming te krijgen  om in dit gebied te mogen verkopen

2. De andere franchise gever geeft hetzelfde aan.


Nu heb ik na speuren andere 1 mans sneakerwinkels benaderd. Deze kun je in t kort gezegd in 2 delen.

 

1 de uber hippe bekend zaken in sneakerland met specials en goede samenwerkingen met de grote nike ed.. (niet wat ik wil voor mijn doelgroep).

2 de sneakerwinkels die andere merken dan nike en Adidas verkopen.

 

Ik heb een aantal van 2 benaderd om te kijken of er iets te handelen valt. Kortweg  is hun verhaal: ik mag niet meer bestellen om op een andere locatie te verkopen

 

Verder heb ik zelf diverse merken benaderd voor. 1 geen reactie. 2 momenteel erg druk en wij kiezen zelf onze samenwerking partners.

 

Nu mijn vraag ? Welke stappen kan ik nu nog ondernemen om alsnog een zaak te starten?

 

Gelikte presentatie maken en de merken blijven spammen totdat ze met mij aan tafel willen?

 

Weet niet of het direct relevant is maar eigen vermogen is beschikbaar.

 

suggesties tips aan opmerking ik verneem graag.

 

groetjes 

 

Danny

 

 

 

 

 

 

aangepast door Hans van den Bergh
Oproep voor leverancier verwijderd.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je al e.e.a. voor jezelf duidelijk hoe je de onderneming op wil zetten, bijvoorbeeld in de vorm van een ondernemingsplan?

 

Wil je specifieke merken aan gaan bieden? Vaak koop je die bij een distributeur in, niet direct bij het merk zelf. Distributeurs zou je moeten kunnen vinden, via internet, de merken zelf, of evt via andere winkels (zolang je geen echte concurrent wordt willen ze dat wellicht wel delen). 

Link naar reactie
  • 0

beste Danny, ik wil je niet ontmoedigen maar zonder franchise lijkt het mij bijna onmogelijk!
merken zitten absoluut niet op jou te wachten en willen zeker niet met jou aan tafel... er zijn zelfs ketens die geen Nike mogen verkopen! 
meeste grote merken verkopen tegenwoordig alleen aan grote ketens en zelf rechtstreeks aan de consument :confused-face:

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.