• 0

Post NL compensatie bedrag verwerken in administratie

Ik heb een vraag. Ik heb een aantal producten ingekocht uit China (zonder BTW, dit zou ik natuurlijk tijdens het inklaringsproces dienen te betalen). Echter hebben een gedeelte van de producten mij nooit bereikt. Door erg grove fouten van Post NL zijn de zendingen zoek geraakt. Het heeft mij meer dan een half jaar en veel ellende gekost om uiteindelijk Post NL op te laten draaien voor hun fout. Hiermee hebben zij een bedrag overgemaakt naar mij van 1200 euro waarmee de kostprijs van de producten worden gecompenseerd. 

 

Ze spreken over een finale kwijting: Er wordt een betalingsopdracht gemaakt voor €1200,00 als finale kwijting om dit voor u zeer vervelende dossier af te sluiten. 

 

Met deze email kan ik u bevestigen dat PostNL u als coulance en finale kwijting €1200 heeft overgemaakt.

 

Was nodig, want anders had ik aangifte moeten doen van diefstal. Echter vraag ik mij af hoe ik dit verwerk in mijn boekhouding? Ik ontvang een bedrag zonder factuur. Op de site van de belastingdienst lees ik: "Meestal berekent u geen btw over schadevergoedingen. U berekent alleen btw als u de schadevergoeding ontvangt als vergoeding voor geleverde diensten of goederen." Ik neem aan dat ik dit bedrag als inkomsten zonder BTW dien aan te slaan? 

 

Ik neem aan dat dit onder schadevergoeding valt? Ik heb natuurlijk de mail conversatie met daarin duidelijk wat de product waarde is van de door hun kwijt geraakte artikelen. Ik heb uiteraard geen dienst geleverd of iets aan Post NL verkocht, ze hebben mij gewoon flink geflasht. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.