• 0

Waar btw schuld 4e kwartaal 2020 vermelden in aangifte 2021?

Hallo, ik kom er even niet meer uit..

Ik heb in mijn aangifte van 2020 bij activa bij liquide middelen een bedrag van 760,- vermeld voor het betalen van mijn btw aangifte van kwartaal 4 in 2020 aangezien deze pas in 2021 betaald wordt. Mijn voorraad eind 2020 bedraagt 2396,- dus mijn totaal aan activa is 3156,-
Bij passiva 2020 staat bij ondernemersvermogen staat 2396,- bij boekwaarde einde boekjaar en bij schuld omzetbelasting staat 760. Totaal passiva 3156,-

Nu ben ik bezig met de aangifte van 2021. Ik heb bij passiva/ondernemersvermogen/boekwaarde begin boekjaar 3156,- ingevuld.

Maar ik begrijp niet waar ik de schuld omzetbelasting 2020 van 760,- moet vermelden? Wie kan mij hierbij helpen?

Bij voorbaat dank!

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0
24 minuten geleden, Erwin3 zei:

Maar ik begrijp niet waar ik de schuld omzetbelasting 2020 van 760,- moet vermelden?

Passiva > Kortlopende schulden > Schuld Omzetbelasting >

Schuld aan omzetbelasting over dit boekjaar (2021)

Schuld aan omzetbelasting over vorig boekjaar (2020) [fiscaal begin: 760] [fiscaal eind: 0]

Schuld aan omzetbelasting over oudere boekjaren (2019 ev)

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

• 0
(aangepast)
2 uur geleden, Cosara zei:

Passiva > Kortlopende schulden > Schuld Omzetbelasting >

Schuld aan omzetbelasting over dit boekjaar (2021)

Schuld aan omzetbelasting over vorig boekjaar (2020) [fiscaal begin: 760] [fiscaal eind: 0]

Schuld aan omzetbelasting over oudere boekjaren (2019 ev)

Bedankt voor uw snelle reactie Cosara maar ik begrijp het nog niet helemaal

Ik kan bij schuld aan omzetbelasting over vorig boekjaar (2020) alleen 760 invullen maar niet fiscaal begin en fiscaal eind zoals in uw voorbeeld. Klik ik op het ? dan krijg ik deze melding  'Vul de omzetbelasting in die u nog aan ons moet betalen over het vorige boekjaar.' Maar deze is al betaald

Dus vul ik 760 in dan is mijn totaal passiva ook 760 terwijl dit toch 0,- zou moeten zijn, toch?

aangepast door Erwin3
  • 0

Waarom denk je dat je ergens die 760 in moet vullen? Je vult gewoon in wat er precies gevraagd wordt. En dat is dus nergens 3156 want ze vragen je begin EV, niet je totale passiva.

En niet te vergeten

eind EV = begin EV + winst - privé opname + privé storting

(nee, ik heb nog geen tegeltje :biggrin:)

• 0
5 minuten geleden, Erwin3 zei:

Klik ik op het ? dan krijg ik deze melding  'Vul de omzetbelasting in die u nog aan ons moet betalen over het vorige boekjaar.' Maar deze is al betaald.
Dus vul ik 760 in dan is mijn totaal passiva ook 760 terwijl dit toch 0,- zou moeten zijn, toch?

Dus dan vul je nul in.

Waarschijnlijk gebruikt je het online aangifteprogramma van de Belastingdienst. Die kent alleen de fiscale eindstand.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

• 0
29 minuten geleden, Rik · zei:

En niet te vergeten

eind EV = begin EV + winst - privé opname + privé storting

(nee, ik heb nog geen tegeltje :biggrin:)

Bij deze ...

Cosara_Quotes_230.jpg

• 0
5 uur geleden, Erwin3 zei:

Ik heb bij passiva/ondernemersvermogen/boekwaarde begin boekjaar 3156,- ingevuld.

Maar dat klopt toch helemaal niet!

Ik gebruik zelf dat "rare gratis-programma" van de belastingdienst niet voor iemand, maar ik neem aan dat zij vragen naar het eigen vermogen begin van het boekjaar (zo werkt het tenminste in het VPB programma!) en dus moet je het eigen vermogen was 2396,- (op 01-01-2021 dus) daar neerzetten (en je BTW-schuld van 760,- eind 2020 zal je toch wel intussen betaald hebben neem ik aan, dus die "is weg" eind 2021).

"What, me worry?"

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar