• 0

Terugvragen betaalde btw roerend goed maar in de KOR

Geachte lezer,

 

Hopende een antwoord te krijgen op deze zeer lastige kwestie met de belastingdienst.

 

1 januari 2022 ben ik mijn eenmanszaak begonnen in de transport. Ik heb mij toen ingeschreven bij de KVK en heb een btw- nummer gekregen. 

 

In Q1 had ik niet veel omzet maar ook niet veel kosten. In Q2 heb ik mijn eerste aangifte laten doen door mijn boekhouder. Q2 had ik ook niet veel omzet maar wel heel veel kosten gemaakt. Waaronder; de aanschaf van een eigen truck via financial lease.

Hierbij zou ik btw (€23.000.-)moeten voorschieten. Ze noemden dit ook wel de voorbelasting. Deze btw heb ik betaald aan de erkende merkdealer welke ik volgens hun het kwartaal er op zou moeten kunnen terug vragen.

Aangezien in Q3 bleek dat ik mijn eerste belasting aangifte Q1 niet binnen kreeg maar es gebeld met de belastingtelefoon.

De belastingdienst geeft aan dat ik niet geregistreerd sta als btw plichtige ondernemer. Dus ook geen btw kan terugvragen. Maar ik heb wel veel btw betaald. Na een paar vragen van de belastingdienst kom ik erachter dat ze mij 'automatisch' in de oude KOR regeling hebben gezet aan begin 2020. Ik heb namelijk zonnepanelen aangeschaft in 2019. Daarmee sta ik geregistreerd als 'zonnepaneelhouder'. Iets wat voor mij volkomen onduidelijk en vaag is. Ik heb wel een btw nummer gekregen bij inschrijven bij de KVK maar ik kan geen aangifte doen. Heel vreemd naar mijn idee. Met andere woorden zegt de belastingdienst die 23.000 euro aan btw is nooit betaald.

 

Hoe krijg ik mijn geld terug? Ik ga failliet als dit niet tot een goed einde komt met alle gevolgen van dien.

 

Met vriendelijke groet, 

 

Chris Rein

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1
Op 11-9-2022 om 23:09, Chris Rein zei:

Met andere woorden zegt de belastingdienst die 23.000 euro aan btw is nooit betaald.

 

Nou, dat zeggen zij niet echt. Wat zij wel zeggen is (volgens mij) dit:

 

"Je was al eerder BTW ondernemer geworden (voor zonnepanelen) en toen heb je opteert voor de KOR. En dus krijg je nu van ons geen aangiften meer uitgereikt". 

 

€ 23.000 is een hoop geld. Ik zou persoonlijk toch een suppletie voor dat bewuste jaar insturen, waarbij je dan - als het goed is - de voorbelasting (minus de verschuldigde BTW voor de zonnepanelen e.d.!) terug zou moeten krijgen. Want je hebt tenslotte een BTW nummer.

 

Ik heb nooit meegemaakt dat een suppletie niet gehonoreerd wordt - geen garanties overigens, want misschien zijn er richtlijnen die ik niet ken in "KOR zaken"!!! - maar het lijkt mij dat er wanneer je een geldig BTW nummer hebt weinig aan de hand zal zijn wat dat betreft.

 

Waarschijnlijk zullen zij (bel.dienst dus) vragen naar de bewuste inkoopfactuur. Maar die heb je neem ik aan en die voldoet aan alle wettelijke eisen denk ik, want de verkoper is een 'echte' dealer schrijf je.

 

Een suppletie kan een intermediair zo sturen naar Digipoort als hij/zij alle gegevens van jou kent en je de nodige identificatie/machtiging hebt geregeld bij hem/haar.

Heel simpel allemaal. 

 

Voor mijn gevoel lukt het zo en kost het niets bijzonders.

 

Alleen zou ik persoonlijk denken: ik zou toch wel het nodige qua paperassen willen zien voordat ik voor een onbekend iemand zomaar een teruggaaf van rond de € 23.000 bij de overheid ga indienen...

 

Als je wil mag je de relevante stukken vrijblijvend "p.m.-en" en dan kijk ik of ik wel bereid zou zijn om dit te doen.

En anders zijn er intermediairs zat te vinden met een PKI-overheid certificaat die een suppletie kunnen sturen (als zij het willen doen dan, wel te verstaan).

 

  

 

 

 

 

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)
11 minuten geleden, shoptillyoudrop zei:

€ 23.000 is een hoop geld. Ik zou persoonlijk toch een suppletie voor dat bewuste jaar insturen, waarbij je dan - als het goed is - de voorbelasting (minus de verschuldigde BTW voor de zonnepanelen e.d.!) terug zou moeten krijgen. Want je hebt tenslotte een BTW nummer.

Dat zou betekenen dat iemand die spijt heeft dat er voor de KOR gekozen is, dit ook zou kunnen doen :wacko:

Ervaring leert dat dat niet gaat werken. Enige optie om eventueel met de KOR te kunnen stoppen is onderneming stoppen en opnieuw starten (en dat is volgens mij nog niet eens bevestigd dat dat altijd zal werken). Maar dat werkt zeker niet met terugwerkende kracht.

 

Iedereen heeft overigens een BTW nummer. Ook als je in de KOR zit. Bij inkoop uit het buitenland kan er n.l. gewoon BTW verlegd worden, waarna je nog een incidentele OB aangifte moet doen om de verschuldigde BTW alsnog te betalen (en niet terug kan vragen via vraag 5b). Dat is absoluut geen teken van wel of geen KOR.

 

Overigens heeft TS wel al gewoon aangifte gedaan over Q1 en Q2. Maar is er antwoord van de BD gekomen dat TS in de KOR zat en dus geen teruggave kreeg. Een suppletie zal dan waarschijnlijk ook zinloos zijn zolang dat vlaggetje KOR er nog op staat.

 

Uiteraard kun je een suppletie natuurlijk altijd wel proberen. Maar aangezien de normale aangifte ook al gedaan was, en afgewezen was, verwacht ik daar niet zoveel van.

 

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Er is zelfs al een bezwaarschrift ingediend door de boekhouder en dit is inmiddels ook afgewezen door de Belastingdienst.

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 1
9 minuten geleden, Rik · zei:

Overigens heeft TS wel al gewoon aangifte gedaan over Q1 en Q2. Maar is er antwoord van de BD gekomen dat TS in de KOR zat en dus geen teruggave kreeg.

 

Dat heb je volgens mij verkeerd begrepen:

 

TS had geen "aangiften binnen gekregen" (uiteraard niet! - hij zit/zat in de KOR!).

En toen hebben zij gebeld en gehoord dat zij geen aangifte kunnen doen (standaardantwoord!).

 

Maar zo is het niet. Want als je aangifteprogramma's hebt en de nodige 'middelen' kan je wél aangifte doen.

 

Maar mij maakt het niets uit: het is gewoon een aanbod. Ik wil best kijken of TS eventueel door een simpele actie (een suppletie door een intermediair met de juiste certificaten/programma's ) dat geld zou terug kunnen winnen (en dat lijkt mij van wel).

 

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 1
8 minuten geleden, Gast zei:

Er is zelfs al een bezwaarschrift ingediend door de boekhouder en dit is inmiddels ook afgewezen door de Belastingdienst.

 

Een bezwaarschrift inzake wat?

Het niet ontvangen van aangiften...?

Het willen vroegtijdig willen 'uitstappen' uit de KOR...?

 

Zo werk het niet. Je maakt bezwaar tegen aanslagen (of je eigen aangiften).

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Topic starter en/of boekhouder gaan jou ongetwijfeld benaderen en dan horen 'wij' hier ongetwijfeld achteraf de uitkomst.

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 1
(aangepast)
16 minuten geleden, shoptillyoudrop zei:

Dat heb je volgens mij verkeerd begrepen:

Ik lees dit. Dus de boekhouder heeft gewoon aangifte gedaan (zonder uitnodiging). Waarschijnlijk ook via Digipoort. Maar er is dus wel aangifte gedaan. Die is alleen niet in behandeling genomen.

 

Op 11-9-2022 om 23:09, Chris Rein zei:

In Q2 heb ik mijn eerste aangifte laten doen door mijn boekhouder.

 

Ik lees ook...

 

Op 12-9-2022 om 16:35, Chris Rein zei:

Hij heeft namens mij geprobeerd een bezwaarschrift in te dienen maar zonder succes.

Er was bezwaar gemaakt tegen de beslissing van de BD dat TS in de KOR zit.

De aangifte wordt gewoon niet in behandeling genomen omdat TS in de KOR zit. Daar helpt volgens mij een suppletie ook niet mee. Een suppletie op wat overigens? Op een niet gedane/behandelde aangifte? Een suppletie zal er niet voor zorgen dat iemand uit de KOR kan 'ontsnappen'.

 

Maar goed... het valt te proberen. We hebben al wat topics gehad van mensen die heel graag van de KOR af wilde dus de uitkomst zal zeker interessant zijn.

 

 

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
  • 1
7 minuten geleden, Rik · zei:

Hij heeft namens mij geprobeerd een bezwaarschrift in te dienen maar zonder succes.

 

Maar serieus...

 

Wat is het "proberen een bezwaar in te dienen"...

 

Het hele verhaal rammelt. En 23.000,- euries is een hoop, althans dat vind ik.

 

(ik he in het verleden verhalen over 2 of 3 tientjes gelezen en dan gaan vele mensen daar op los en dan denk ik... Laat maar... Dit is toch anders! als het klopt dan.)

 

10 minuten geleden, Rik · zei:

Een suppletie op wat overigens?

 

Een suppletie kan je over verschillende tijdvakken doen. Een suppletie is een correcte/aanvulling op een eerdere aangifte.

 

In dit geval (mocht TS ooit met de nodige bescheiden komen zodat ik dit wil proberen "op te knappen"...) zal het tijdvak "jaar" zijn. En alles wat in dat jaar gebeurt is wat onder de omzetbelasting valt, zal daar in verwerkt moeten worden (dus ook de zonnepanelen).

 

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Ok. Ik ben zeer benieuwd of een suppletie mogelijk is zonder in behandeling genomen aangiftes (in 2022).

 

En als we het over het jaar van de zonnepanelen hebben is dat 2019.

Dan vraag ik me af of die aangifte via een suppletie terug te draaien is (nog in de oude kor tijdperk) en dat de automatische overgang naar de nieuwe KOR, in 2020, dan ongedaan gemaakt kan worden.

Link naar reactie
  • 1
27 minuten geleden, Rik · zei:

Dus de boekhouder heeft gewoon aangifte gedaan (zonder uitnodiging). Waarschijnlijk ook via Digipoort.

 

Dat is wel een goed punt. Het zou wel kunnen dat het zo is gegaan.

Dat weten wij verder niet.

 

Als ik (gebeurt heel soms) een aangifte stuur voor iemand die intussen zichzelf op "non-actief" heeft laten zetten (gestopt als ondernemer dus) die dan niet verwerkt kan worden door de bel.dienst (omdat men uit het BTW systeem gehaald is), dan krijgt de belastingplichtige (per brief) een mededeling dat hun aangiften niet "verwerkt kan worden". 

 

Wij zullen zien hoe het gegaan is. En als dat inderdaad zo is gegaan, dan ga ik bellen (als intermediair) en vragen bij de helpdesk hoe het eventueel opgelost kan worden in dit soort gevallen.

 

Want: een 'KOR-deelnemer' die ineens een best bedrag investeert en 23.000,- terug wil vragen is niet echt 'dagelijkse kost'.

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, shoptillyoudrop zei:

 

Dat is wel een goed punt. Het zou wel kunnen dat het zo is gegaan.

Dat weten wij verder niet.

 

Als ik (gebeurt heel soms) een aangifte stuur voor iemand die intussen zichzelf op "non-actief" heeft laten zetten (gestopt als ondernemer dus) die dan niet verwerkt kan worden door de bel.dienst (omdat men uit het BTW systeem gehaald is), dan krijgt de belastingplichtige (per brief) een mededeling dat hun aangiften niet "verwerkt kan worden". 

 

Wij zullen zien hoe het gegaan is. En als dat inderdaad zo is gegaan, dan ga ik bellen (als intermediair) en vragen bij de helpdesk hoe het eventueel opgelost kan worden in dit soort gevallen.

 

Want: een 'KOR-deelnemer' die ineens een best bedrag investeert en 23.000,- terug wil vragen is niet echt 'dagelijkse kost'.

 

Zo is het gegaan inderdaad. Mijn boekhouder heeft een programma om aangifte te doen. 

 

 

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)
11 uur geleden, shoptillyoudrop zei:

Als je wil mag je de relevante stukken vrijblijvend "p.m.-en" en dan kijk ik of ik wel bereid zou zijn om dit te doen.

En anders zijn er intermediairs zat te vinden met een PKI-overheid certificaat die een suppletie kunnen sturen (als zij het willen doen dan, wel te verstaan).

Welke “relevante stukken” zou je willen zien ?

TS zit in de KOR; er is een factuur met factuurdatum; er is al eerder gebeld met de Belastingdienst; er is inmiddels een verzoek ingediend voor beëindiging van de KOR wegens overschrijding  van de KOR-omzet.

 

Waarom zou een intermediair dat willen doen ?

De vele antwoorden hier gegeven zijn luid en duidelijk … geen kans.

 

Willens en wetens een verkeerde belastingaangifte doen … hoe noemen ze dat ook al weer … ?

aangepast door Cosara

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Chris Rein zei:

Zo is het gegaan inderdaad. Mijn boekhouder heeft een programma om aangifte te doen. 

 

 

 

Dus hij/zij heeft een geldig PKI-overheidcertificaat en heeft een aangifte naar Digipoort gestuurd met aangiftesoftware.

En dan ook een bericht teruggekregen van de belastingdienst dat de verzonden aangifte niet verwerkt kon worden, neem ik aan. Wat stond dan precies in die mededeling, als reden dan?

 

Want als het al via deze weg verstuurd is een keer, dan heeft het natuurlijk geen zin om het opnieuw te doen.

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 1

Ik herhaal mijn antwoord van een week geleden nog maar een keer. in iets andere woorden.


In mijn ogen is hier sprake van een onredelijke samenloop van diverse omstandigheden waarvan de belangrijkste zijn

- automatische plaatsing van particulieren met zonnepanelen in de KOR in 2019 obv gerechtelijke uitspraak

- Automatische (over)plaatsing van oude kor naar nieuwe kor. Per 1-1-2020 was Chris geen ondernemer en had dus ook geen reden bezwaar te maken tegen plaating.

- bij inschrijving niet herbeoordelen van de BTW status maar automatisch de keuze van 2020 van toepassing verklaren.

 

Met een boekhouder en digipoort ga je hier niet uitkomen, zoals blijkt omdat je dan steeds uitkomt bij afdelingen die in bulk zaken afwerken
Schakel een fiscaal jurist in maak een gedegen bezwaarschrift met alle feiten en omstandigheden met een beroep op de hardheidsclausule.
Het is een onredelijke uitwerking van wetgeving en uitvoeiring van de wet, die tot ernstig financieel nadeel leidt. Het was redelijkerwijs onmogelijk om in 2020 te voorzien dat je van plan was ondernemer te worden of om te verwachten dat je 2 a 3 jaar btw aangifte gaat doen omdat je misschien wel ondernemer wil worden.

 

Dit is voor mij een vrij duidelijk voorbeeld waarin uitvoeringsregelingen voldoende ruimte moet worden gehouden voor maatwerk obv individuele omstandigheden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben dus helemaal met Roel eens.

 

Met een kleine aantekening dat het mij mogelijk lijkt om de belastingdienst in overleg het BTW nummer te laten her-activeren (voor zover dit inderdaad op non-actief is gezet, zodat aangiften via Digipoort niet verwerkt kunnen worden).

 

En daarna een suppletie over het 2e kwartaal of jaar 2022 te doen.

 

Een BTW nummer te laten her-activeren heb ik in het verleden (meen ik mij te herinneren) meegemaakt, toen de bel.dienst dit op non-actief had gezet doordat belastingplichtige een heleboel nihil-aangiften had gedaan. Maar daarna wél een aangifte met bedragen moest indienen.  

 

Dus het kan wel. Althans toen.

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 1
44 minuten geleden, Roel J zei:

Het was redelijkerwijs onmogelijk om in 2020 te voorzien dat je van plan was ondernemer te worden of om te verwachten dat je 2 a 3 jaar btw aangifte gaat doen omdat je misschien wel ondernemer wil worden.

Ik heb geen idee of de volgende bron ook daadwerkelijk correct is.

 

Quote

Voor zonnepaneelhouders die automatisch over zijn gegaan naar de OVOB geldt de 3-jaars termijn niet, zij kunnen zich binnen deze 3 jaar afmelden voor de OVOB.

https://www.linkedin.com/pulse/btw-nieuwtje-32-2021-update-zonnepanelen-carola-van-vilsteren/?originalSubdomain=nl

 

Dan is die redelijkheid dus al weggevallen. Dan is het alleen nog de vraag of de ondernemer (in spé) had kunnen weten dat deze automatisch overgezet was in de nieuwe KOR. Ik denk wel dat mensen die meedoen met zo'n regeling van BTW terugvragen voor zonnepanelen een verantwoording hebben zich ook te verdiepen in die regeling en te weten wat de consequenties zijn. Maar vaak wordt (en is) dit door een derde partij geregeld ("O, wij kunnen dat wel even voor u regelen") en is de zonnepaneel-koper clueless.

 

Het volgende moment van realisatie zou dan geweest moeten zijn wanneer de onderneming begonnen is. Je verdiept je in de verschillende rechtsvormen om de voor en nadelen van eenmanszaak af te wegen. Op dat moment had de KOR ook nog afgemeld kunnen worden (als je wist dat je erin zat). Dus hier schijnt alleen een probleem te zijn dat het niet bekend was dat ondernemer in de KOR zat (want anders was de truck niet gekocht). Dan is het dus de vraag of de hoogte van het bedrag er toe doet bij het vraagstuk of je het wel of niet had moeten weten. Maar ik ben geen jurist :dry:

 

Overigens... klein puntje... er zijn nu in Q1-Q3 ook facturen verstuurd (hoe weinig dit er ook zijn) die niet voldoen aan de regels (waar dus BTW op stond wat niet mocht).

 

(En ondernemer zal bij de volgende afrekening en OB aangifte ook de zonnepanelen mee moeten nemen nu deze uit de KOR gaat.)

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, shoptillyoudrop zei:

Ik ben dus helemaal met Roel eens.

Mooi ...

 

1 uur geleden, shoptillyoudrop zei:

Met een kleine aantekening dat het mij mogelijk lijkt om de belastingdienst in overleg het BTW nummer te laten her-activeren (voor zover dit inderdaad op non-actief is gezet, zodat aangiften via Digipoort niet verwerkt kunnen worden).

Deelname aan de KOR betekent dat er vrijstelling is gegeven voor de Omzetbelasting ... hetgeen niet betekent dat het BTW-nummer is gedeactiveerd.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Zojuist, shoptillyoudrop zei:

Maar dan kan je toch gewoon een juiste BTW aangifte/suppletie sturen. Als het nummer actief is.

 

Die kun je ook wel versturen (en is ook gedaan). Hij wordt alleen niet in behandeling genomen. Er moet in de KOR n.l. altijd de mogelijkheid zijn om een incidentele aangifte te doen (voor buitenlandse inkopen). Maar de normale Nederlandse BTW (teruggaaf) kun je dan niet opgeven omdat je in de KOR zit. Daar loopt TS dus tegenaan.

 

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, shoptillyoudrop zei:

 

Dus hij/zij heeft een geldig PKI-overheidcertificaat en heeft een aangifte naar Digipoort gestuurd met aangiftesoftware.

En dan ook een bericht teruggekregen van de belastingdienst dat de verzonden aangifte niet verwerkt kon worden, neem ik aan. Wat stond dan precies in die mededeling, als reden dan?

 

Want als het al via deze weg verstuurd is een keer, dan heeft het natuurlijk geen zin om het opnieuw te doen.

 

De belastingdienst liet niks weten. Ik moest er zelf achter komen na mijn belletje.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Rik · zei:

Ik heb geen idee of de volgende bron ook daadwerkelijk correct is.

 

https://www.linkedin.com/pulse/btw-nieuwtje-32-2021-update-zonnepanelen-carola-van-vilsteren/?originalSubdomain=nl

 

Dan is die redelijkheid dus al weggevallen. Dan is het alleen nog de vraag of de ondernemer (in spé) had kunnen weten dat deze automatisch overgezet was in de nieuwe KOR. Ik denk wel dat mensen die meedoen met zo'n regeling van BTW terugvragen voor zonnepanelen een verantwoording hebben zich ook te verdiepen in die regeling en te weten wat de consequenties zijn. Maar vaak wordt (en is) dit door een derde partij geregeld ("O, wij kunnen dat wel even voor u regelen") en is de zonnepaneel-koper clueless.

 

Het volgende moment van realisatie zou dan geweest moeten zijn wanneer de onderneming begonnen is. Je verdiept je in de verschillende rechtsvormen om de voor en nadelen van eenmanszaak af te wegen. Op dat moment had de KOR ook nog afgemeld kunnen worden (als je wist dat je erin zat). Dus hier schijnt alleen een probleem te zijn dat het niet bekend was dat ondernemer in de KOR zat (want anders was de truck niet gekocht). Dan is het dus de vraag of de hoogte van het bedrag er toe doet bij het vraagstuk of je het wel of niet had moeten weten. Maar ik ben geen jurist :dry:

 

Overigens... klein puntje... er zijn nu in Q1-Q3 ook facturen verstuurd (hoe weinig dit er ook zijn) die niet voldoen aan de regels (waar dus BTW op stond wat niet mocht).

 

(En ondernemer zal bij de volgende afrekening en OB aangifte ook de zonnepanelen mee moeten nemen nu deze uit de KOR gaat.)

 

Helemaal mee eens.

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof niet dat - als iemand een aangifte voor je verstuurd hebt die verwerkt kan worden, dus wanneer je een actief BTW nummer hebt - de belastingdienst totaal geen reactie geeft. Ook 'zit' je in hun ogen in de KOR.

 

Zo werken zij m.i. niet.

 

Dus ik denk niet dat je verhaal helemaal compleet is. Je zou misschien het beste eerst de verzonden aangiften in 2022 kunnen opzoeken:

Wat (welke bedragen) is verzonden?

Hoe (Digipoort?)?

Wat is de ontvangstbevestiging uit het aangifteprogramma? (zijn de aangiften ontvangen dus en zo ja wanneer dan)?

 

Want alleen door te bellen met de belastingtelefoon wordt dit natuurlijk niet opgelost. Zij kunnen alleen zien dat je niet geacht wordt om aangiften te sturen.

Er is een speciale helpdesk voor intermediairs. Waarom belt je boekhouder daar niet mee?

Daar kunnen zij wel precies vertellen wat er gebeurt is (qua aangiftestromen) en ook toelichten wat hier verkeerd gaat (en hoe je het eventueel recht kan breien).

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.