• 0

Tarief logistieke partner B2B

Beste collega's

 

Ter info; na heel wat jaren vaste routes te hebben gereden ben ik overgestapt naar het rijden van spoedritten binnen B2B. Dit bevalt me super goed en ik heb het idee dat er over het algemeen eerlijke tarieven kunnen worden gevraagd.

 

Bedrijf A -> Logistieke Partner -> Koeriersnetwerk -> Ontvanger bedrijf B

 

Met mijn koeriersbedrijf zit ik in het "koeriersnetwerk" en krijg de opdrachten van een Logistieke Partner die zelf geen wagenpark heeft. 

Nu wil ik met mijn koeriersbedrijf naast spoedritten rijden ook gaan zitten op de stoel van de Logistieke Partner van een bedrijf. Dus Acquisitie plegen bij bedrijven zelf om al hun koeriersvragen in te vullen.

 

Nu zijn mijn vragen (ik kan nagenoeg niets hierover vinden);

 

  1. Zijn er zaken waar ik echt rekening mee  moet houden in mijn communicatie richting bedrijven? 
  2. Hoe werkt zo'n samenwerking qua tarief afspraken? Wat zijn de tarieven ?

 

Ik hoop dat er ondernemers bij zitten die mij op weg kunnen helpen. 

 

Fijne dag!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
7 minuten geleden, Antaflu zei:

Zijn er zaken waar ik echt rekening mee  moet houden in mijn communicatie richting bedrijven? 

Denk erover na wat je uit wil stralen. Ik vind betrouwbaarheid van mijn logistieke partners erg belangrijk. Iemand die heel hard schreeuwt dat hij de laagste tarieven heeft voelt misschien ook als de partij die de kwaliteit minder goed geborgd heeft.

Ga je alles zelf rijden? Wat als je ziek bent? Heb je vervanging?

 

9 minuten geleden, Antaflu zei:

Hoe werkt zo'n samenwerking qua tarief afspraken? Wat zijn de tarieven ?

Heb je al gekeken bij tarieven van conculega’s? Ik denk dat je daar best een goede indicatie van kunt krijgen.

Daarnaast, als jij nu dus door een tussenpartij wordt ingehuurd, kun je de marge die zij halen eraf halen als je ze er tussenuit snijdt. Aanname dat die marge vergelijkbaar is met die van jou, kun je daar wel mee rekenen, lijkt me.

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, RubenT zei:

Denk erover na wat je uit wil stralen. Ik vind betrouwbaarheid van mijn logistieke partners erg belangrijk. Iemand die heel hard schreeuwt dat hij de laagste tarieven heeft voelt misschien ook als de partij die de kwaliteit minder goed geborgd heeft.

Ga je alles zelf rijden? Wat als je ziek bent? Heb je vervanging?

 

Heb je al gekeken bij tarieven van conculega’s? Ik denk dat je daar best een goede indicatie van kunt krijgen.

Daarnaast, als jij nu dus door een tussenpartij wordt ingehuurd, kun je de marge die zij halen eraf halen als je ze er tussenuit snijdt. Aanname dat die marge vergelijkbaar is met die van jou, kun je daar wel mee rekenen, lijkt me.

 

Zo zit ik er ook in bij het uitvoeren van mijn werk. Het roepen van "Laagste tarieven" geeft inderdaad  niet weer hoe ik of mijn ingehuurd wagenpark ons werk uitvoeren. Ter info; Ik onderhandel graag met eerlijke tarieven waar een dosis kwaliteit, betrokkenheid en verantwoordelijkheid tegenover staat. Dit wil ik uitstralen.

 

Ik merk bij collega's dat zij vooral terughoudend zijn in het vrijgeven van tarieven. En als er tarieven worden gedeeld dan zijn dit tarieven van koeriers die ook rijden voor Logistieke Partners. Zo ook de Logistieke Partner, die zal ook zijn marge niet snel prijsgeven.

 

Ik vind dit echt een lastige. Acquisitie plegen is het probleem niet, maar de prijs bepalen vind ik wat lastiger. 

 

Voorbeeld; Voor een aantal Logistieke Partners rijd ik voor € 0,55 tot € 0,60 per km. 

Wat is een goede onderhandelingspositie zonder dat ik potentiële klanten afschrik door te hoog in te zetten of dat ik mijn "kwaliteit" ter discussie stel door belachelijk laag in te zetten. 

 

 

Link naar reactie
  • 0
16 minuten geleden, Antaflu zei:

 

Zo zit ik er ook in bij het uitvoeren van mijn werk. Het roepen van "Laagste tarieven" geeft inderdaad  niet weer hoe ik of mijn ingehuurd wagenpark ons werk uitvoeren. Ter info; Ik onderhandel graag met eerlijke tarieven waar een dosis kwaliteit, betrokkenheid en verantwoordelijkheid tegenover staat. Dit wil ik uitstralen.

 

Ik merk bij collega's dat zij vooral terughoudend zijn in het vrijgeven van tarieven. En als er tarieven worden gedeeld dan zijn dit tarieven van koeriers die ook rijden voor Logistieke Partners. Zo ook de Logistieke Partner, die zal ook zijn marge niet snel prijsgeven.

 

Ik vind dit echt een lastige. Acquisitie plegen is het probleem niet, maar de prijs bepalen vind ik wat lastiger. 

 

Voorbeeld; Voor een aantal Logistieke Partners rijd ik voor € 0,55 tot € 0,60 per km. 

Wat is een goede onderhandelingspositie zonder dat ik potentiële klanten afschrik door te hoog in te zetten of dat ik mijn "kwaliteit" ter discussie stel door belachelijk laag in te zetten. 

 

 

 

En als antwoord op de andere vraag; Bij het realiseren van een samenwerking met een bedrijf zal ik uit mijn huidige netwerk een betrouwbare koeriersnetwerk samenstellen. 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Antaflu, 

je website doet het niet, ik kan dus ook niet zien wat voor diensten je allemaal aanbiedt.

 

Op mijn website staan de tarieven die ik reken, klanten kunnen zelfs vantevoren hun eigen ritkosten uitrekenen met de kostencalculator. 
Zomaar tarieven roepen zonder te weten welke diensten je levert is lastig, maar 0,60 voor een caddyrit zou buiten mijn budget zijn.

 

Koeriersnetwerken zijn superhandig, maar realiseer je ook dat je een stuk controle over de werkzaamheden uit handen geeft. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.