• 0

Container delen met andere retailers

Hi iedereen, 

 

zelf wil ik graag goederen inkopen vanuit China. Maar de kosten lopen erg op als je zelf niet in het bezit bent van een container. 
 

ik zelf wil mijn producten inkopen bij Alibaba, maar de transportkosten die ze erbij rekenen op de goederen zijn behoorlijk. Hierdoor wil ik zelf een container vanuit China laten overkomen met de producten. Alleen ben ik nog een ondernemer in spe, en krijg ik zeker niet een hele container vol. En vroeg me af of het mogelijk is om een container te kunnen delen met andere retailers.

 

ook andere tips met betrekking tot het verschepen van containers zijn welkom. 
 

alvast bedankt😄
 

Gr,

 

Ambition

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 2

Welkom op Higherlevel!

 

Er zijn verschillende expediteurs die je kunnen helpen bij dergelijk transport en alles wat erbij komt kijken.

 

Je hoeft niet perse een volle container te verschepen. De termen die hiervoor worden gebruikt zijn FCL (Full Container Load) en LCL (Less than Container Load). Die laatste kan in jouw geval dus interessant zijn. Het is dan niet aan jou om een volledige container te vullen.

 

Wellicht had je dit al gevonden, maar lees je ook in over Incoterms. Dat is een belangrijk onderdeel wat betreft verantwoordelijkheid over het vervoer, bij wie eventuele risico's liggen, etc. Een expediteur kan je daar ongetwijfeld ook meer over vertellen.

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Gast zei:

Het idee dat (startende) retailers containerladingen (moeten) bestellen in China behoeft misschien wat bijstelling...

 

Mvg,

 

Wigbolt

Hi Wigblot, 

 

bedankt voor je reactie, maar bedoel je dat het niet nodig is om producten via container te verschepen? 

 

Gr,

 

Ambition 

Link naar reactie
  • 1
34 minuten geleden, Ambition zei:

bedankt voor je reactie, maar bedoel je dat het niet nodig is om producten via container te verschepen? 

 

Lees!

 

11 uur geleden, RubenT zei:

Je hoeft niet perse een volle container te verschepen. De termen die hiervoor worden gebruikt zijn FCL (Full Container Load) en LCL (Less than Container Load). Die laatste kan in jouw geval dus interessant zijn. Het is dan niet aan jou om een volledige container te vullen.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Je kunt ook dichter bij huis handel inkopen. Binnen jouw woonplaats, binnen Nederland of binnen Europa. Lees hier of elders op internet ook meer over marge, omzetsnelheid en risico´s (kosten) bij het bestaande ondernemingsidee.

 

Mvg,

 

Wigbolt

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.