• 0

Zakelijke ritten met privéauto

Ik ben ZZP'er in de bouwsector. Mijn privé autogebruik ik voor het rijden naar het werk. Bij mij is bekend dat ik 19 cent per kilometer mag afschrijven van de winst over de gereden kilometers. Maar wat mij nog steeds onduidelijk is wat ik met evt. btw van brandstof en onderhoud kan en mag doen. Zijn de ritten die ik naar de bouw rijd, zakelijke ritten? ....of is het woon werkverkeer? Heb dit jaar 3 verschillende bouwplekken gehad. Ik hoor graag. Gerard

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

Je mag inderdaad 19 cent per zakelijke kilometer aftrekken, daarbij telt woon/werk-verkeer wel mee. 

 

Ook mag je de BTW over het 'zakelijke deel' van de autokosten aftrekken, daar telt woon/werk-verkeer niet mee. Persoonlijk vind ik jouw zakelijke ritten geen woon/werkverkeer, en ik denk dat je dat goed kan verantwoorden met de toelichting dat jouw bedrijf ook niet op het betreffende adres staat ingeschreven.

 

De belastingdienst beschrijft letterlijk: 'Als bijvoorbeeld een bouwvakker of een onderhoudsmonteur reist naar de bouwplaats of het adres van een klant, dan is dat geen woon-werkverkeer.' https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aftrekken/btw_en_de_auto/privegebruik_auto_van_de_zaak/woon_werkverkeer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.