[2022 oktober] Achter de schermen: moderator Norbert Bakker zet alle zeilen bij

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

1442841320_Norbert_fotozeilboot.thumb.jpg.d022da4c2504f9871e7803c8727ce772.jpg

 

Wie ben je en wat doe je?

Ik ben Norbert Bakker. Ik ben 53 jaar, getrouwd, 2 kinderen en woon in Amersfoort.

Ik adviseer MKB bedrijven en ZZP’ers op het gebied van risicobeheer en verzekeringen. Ik houd me vooral bezig met arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid. Sinds 2018 ben ik als partner aangesloten bij B2Bsure, een netwerkorganisatie waarin meerdere zelfstandig ondernemers samenwerken onder één naam en samen een kantoor en ondersteunend personeel delen.

En ik ben dit jaar met een nieuw project gestart,  aovzelfdoen.nl, waarbij ik (startende) ondernemers de mogelijkheid biedt om zelf online zonder advies een AOV af te sluiten.

 

Hoe ben je betrokken geraakt bij Higherlevel?
Ik ben in 2006 voor het eerst gestart als zelfstandige en daarbij op Sprout begonnen met bloggen; ik was een van de “Sprout-starters” die een jaar lang lief en leed online mochten delen. Via een collega-blogger van Sprout kwam ik in aanraking met Higherlevel.nl. Ik ben pas echt actief geworden sinds 2008: ik ben begonnen met te reageren op topics en raakte al snel enthousiast over en verslaafd aan de kwaliteit van dit forum en de positieve feedback die ik krijg.

 

En je bent ook Moderator van Higherlevel.nl?
Ja, ik ben in 2010 gevraagd om mee te helpen het forum te beheren.

 

Waarom ben je moderator geworden?
Omdat het me interessant leek om ook achter de schermen mee te helpen aan het goed houden en beter maken van het forum, en ook mee te bepalen wat er moet gebeuren en op welke manier.

 

Wat doet een moderator eigenlijk?
We maken nieuwe deelnemers wegwijs, handhaven de forumregels en bewaken de focus en goede sfeer van het forum. Daarnaast passen we titels aan, verplaatsen vragen naar de juiste boards en overleggen we met technisch beheer over benodigde aanpassingen en het oplossen van bugs.

 

Wat maak je mee achter de schermen ?
Van alles en nog wat. Het aanpassen van titels en teksten, het wegwijs maken van nieuwe leden, het opvolgen van modmeldingen, maar ook het incidenteel sussen van online conflicten/flames tussen leden, het blokkeren van spammers en het verwijderen van zelfpromotie.

Maar achter de schermen (zowel off- als online) bespreken we ook wensen, nieuwe functionaliteiten, uitkomsten van usability tests en marktonderzoeken: heel divers en interessant

En heel soms krijgen we een boze brief van een advocaat van een vermeende acquisitiefraudeur die in een ervaringentopic wordt besproken. Hiervoor is dan juridische ondersteuning nodig. 

 

Wat vind jij het grootste geheim van Higherlevel.nl?

Het grootste geheim voor mij is het zeer waardevolle netwerk achter Higherlevel.nl: als je een gewaardeerd actief lid bent weten andere leden en oud-leden je te vinden en vinden ook hele leuke samenwerkingen plaats.

 

Wat mis?
Ik zou het heel fijn vinden om na 2-3 jaar Covid ook weer live Higherlevel.nl meetings te hebben. De nieuwjaarsborrels en Beach-barbecues waren voor mij het moment om mensen ook een keer offline te kunnen ontmoeten. Veel mensen blijken in het echt toch anders, en meestal nog een stuk leuker dan online 😊

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.