Denk met ons mee: wat mis je op ons forum

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Dit topic is bedoeld voor suggesties voor:

 

  • Interessante onderwerpen op ons forum?
    Wat mis je en welke onderwerpen binnen het ondernemerschap wens je bespreekbaar te maken?
     
  • Gebruiksvriendelijkheid? Heb jij ideeën over een  (nog) makkelijker gebruik van ons forum? Plaats die dan in dit topic.

 

Kom je een bug of error tegen op ons forum? Plaats die dan in ons board Bugs en errors >>>

 

P.S.:

Kritiek hebben we allemaal wel eens. Maar daar is dit topic niet voor bedoeld. Maar, opbouwende kritiek is meer dan welkom.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
14 minuten geleden, MaaikeDesign zei:

Ik ben net nieuw op HigherLevel, maar zou het niet handig zijn als de nieuwste berichten steeds bovenaan worden geplaatst? Misschien heb ik gewoon de 'sorteer' knop nog niet gevonden, dat zou ook kunnen. Verder vind ik het een prachtig initiatief.

 

In de oranje balk bovenaan staat "Actueel" -> dan heb je alle actuele onderwerpen.

 

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Hai Maaike,

Allereerst welkom op ons forum en dank voor je compliment.

Én dank @Derek-Jan om Maaike te ondersteunen.

Als aanvulling: 

Alle nieuw geplaatste berichten worden automatisch bovenaan geplaatst. In de onderwerp boards (zie bijv. dit discussieboard) kan het zo zijn dat je eerst de vastgeprikte topics per board ziet. Die hebben een wat oudere datum, maar zijn nog steeds van belang. Daaronder zie je dan de nieuw geplaatste berichten m.b.t. dat onderwerp.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
4 minuten geleden, MaaikeDesign zei:

Ik bedoel eigenlijk de volgorde binnen een bepaald forum. Als ik een forum open, lijkt het alsof ik naar de laatste pagina moet om de nieuwste reacties te lezen.  Ik zou persoonlijk het liefst meteen de nieuwste reacties zien.

Als het goed is ga je automatisch naar de laatst gelezen reactie zodat alle nieuwe reacties daaronder staan.

 

En als je dat anders wilt kun je dit bij de instellingen aangeven.

 

67gRhpB.png

Link naar reactie

Er zijn vaak topics met vragen van nieuwe leden waar soms wel 8x op wordt gereageerd door kundige forumleden, maar waarbij de TopicStarter opeens met de noorderzon is verdwenen. Frustrerend voor mensen die hun best doen om op vrijwillige basis te helpen (terwijl hier veel van die kundige forumleden waarschijnlijk diezelfde kennis tegen een aanzienlijk uurtarief kunnen factureren in hun eigen bedrijven). 

 

Bij het aanmelden staat er vaak een vinkje "ik ben geen robot". Misschien moet je daar een vinkje onderzetten met "ik ben een fatsoenlijk mens". Daar kun je dan een i-tje bijplaatsen dat vragen vrij staat en dat er veel vrijwillige mensen zijn die graag helpen, maar dat het fatsoenlijk is als je op zijn minst terugkomt voor aanvullende vragen of een simpelweg "bedankt voor de moeite" bericht. 

 

Een andere optie kan zijn om voordat iemand voor het eerst een topic opent nog even een kleine disclaimer te plaatsen dat het in de gaten houden van een zelf geplaatst topic gewaardeerd wordt. 

En nee ik heb dan echt niet de illusie dat iedereen opeens braaf dankjewel komt zeggen, maar zelfs als het 30% zou schelen voorkomt het frustratie bij de bestaande forumleden, die daardoor hopelijk nog meer energie krijgen om nieuwe topics in de gaten te blijven houden.

 

Of misschien moet ik me er maar gewoon bij neerleggen dat je dit soort dingen nou eenmaal niet voorkomt op fora...

Link naar reactie
2 uur geleden, Pieter__VH zei:

Er zijn vaak topics met vragen van nieuwe leden waar soms wel 8x op wordt gereageerd door kundige forumleden, maar waarbij de TopicStarter opeens met de noorderzon is verdwenen. Frustrerend voor mensen die hun best doen om op vrijwillige basis te helpen (terwijl hier veel van die kundige forumleden waarschijnlijk diezelfde kennis tegen een aanzienlijk uurtarief kunnen factureren in hun eigen bedrijven). 

 

 

Er zijn fora waar je niet gelijk een posting kan plaatsen als nieuw lid maar eerst een x-aantal reacties of een x-periode lid moet zijn. Dit zou wellicht iets kunnen oplossen. 

 

Nu word er door een enkeling een vraag gesteld, wellicht op meerdere fora, en je hoort ze nooit meer.

 

Ook voor niet reageerders kan het interessant zijn als topicstarter terug koppelt.

Link naar reactie
3 uur geleden, Pieter__VH zei:

Frustrerend voor mensen die hun best doen om op vrijwillige basis te helpen (terwijl hier veel van die kundige forumleden waarschijnlijk diezelfde kennis tegen een aanzienlijk uurtarief kunnen factureren in hun eigen bedrijven). 

Soms ergerlijk dat wel, maar weinig frustrerend … we doen het ook voor  andere lezers met gelijke of soortgelijke vragen.

 

De antwoorden zijn overigens over het algemeen gemakkelijk op internet te vinden. Het stellen van een vraag gaat menigeen blijkbaar gemakkelijker af dan het zoeken naar het antwoord. Het niet kunnen vinden van het antwoord komt niet zelden door de slechte omschrijving van het probleem. 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
3 uur geleden, Pieter__VH zei:

mijn input is niet zo waardevol

I beg to differ!

1 uur terug, Derek-Jan zei:

maar eerst een x-aantal reacties of een x-periode lid moet zijn. Dit zou wellicht iets kunnen oplossen. 

In beginsel niet iedere ondernemer niet terecht kunnen zonder drempels. Een paar losse reacties zodat iemand daarna zijn eigen vraag kan plaatsen, schieten we ook niet veel mee op

 

15 minuten geleden, Cosara zei:

we doen het ook voor  andere lezers met gelijke of soortgelijke vragen.

Amen!

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479
19 uur geleden, Pieter__VH zei:

Er zijn vaak topics met vragen van nieuwe leden waar soms wel 8x op wordt gereageerd door kundige forumleden, maar waarbij de TopicStarter opeens met de noorderzon is verdwenen. Frustrerend voor mensen die hun best doen om op vrijwillige basis te helpen (terwijl hier veel van die kundige forumleden waarschijnlijk diezelfde kennis tegen een aanzienlijk uurtarief kunnen factureren in hun eigen bedrijven). 

 

Ik sluit mij hier bij aan. Het is de tendens van de laatste paar jaar op ons forum. Is het een cultuuromslag? Dat men het druk heeft? Dat men geen moeite neemt om andere te bedanken? Dat men meer en meer in de "ik"-modes leeft in de trend van "ik" heb mijn antwoord en neem daarbij niet de moeite om anderen te bedanken? 

Zomaar wat aannames van mijn kant. In onze Nieuwsflits (onlangs verzonden), is er ook speciale aandacht aan besteed. Zie ook dit topic over "waarderen gewaardeerd wordt".

Achter de schermen (technisch gezien) proberen we het zoveel mogelijk te stimuleren. Iedere topicstarter krijgt na 14 dagen een email met het verzoek om in het door hen gestarte topic d.m.v. het bekertje een voor hen beste antwoord te selecteren en d.m.v. een duim anderen te waarderen. Ook wordt er in die email gevraagd een slot reactie te plaatsen over hoe de antwoorden jou geholpen hebben. Mét in die email een directe doorlink naar het topic dat gestart is.

Waar zal het toch aan liggen dat men niet die moeite neemt?

Zoals Joost meldt, zijn we momenteel bezig om dit nog meer te gaan stimuleren. Hierover later meer. 

 

15 uur geleden, Cosara zei:

Soms ergerlijk dat wel, maar weinig frustrerend … we doen het ook voor  andere lezers met gelijke of soortgelijke vragen.

Dat is een feit. Redelijk vaak krijgen we te horen dat er zoveel info te vinden is op  ons forum op vragen/situaties waar andere ondernemers ook mee te maken hebben. En dus als lezer hen voordeel doen met de gegeven antwoorden.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
52 minuten geleden, Mikky Vrolijk zei:

 

Ik sluit mij hier bij aan. Het is de tendens van de laatste paar jaar op ons forum. Is het een cultuuromslag? Dat men het druk heeft? Dat men geen moeite neemt om andere te bedanken? Dat men meer en meer in de "ik"-modes leeft in de trend van "ik" heb mijn antwoord en neem daarbij niet de moeite om anderen te bedanken?

Ik vind persoonlijk het niet-bedanken niet eens zo interessant. Daarnaast zij er ook vragenstellers die wel aangeven dankbaar te zijn voor de ontvangen antwoorden. Maar in beide gevallen ontbreekt vaak de terugkoppeling of de gegeven antwoorden, adviezen en dergelijke in de praktijk gewerkt hebben. Dat is nuttigere informatie dan een dankjewel. 

 

Wat mogelijk wel zou werken is dat de vraagsteller terugkoppeling geeft en het topic (of niet, afhankelijk van reactie) gesloten wordt met een vermelding dat de zaak afgehandeld is.  Praktisch gezien krijgen we dan na verloop van tijd een gedeelte afgehandelde topics en een gedeelde nog open staande, wat voor gebruikers die wel de moeite nemen om te kijken of hun vraag al eens gesteld uiteraard nuttig kan zijn. 

 

Overigens worden n.m.m. de forumregels nauwelijks gelezen.

 

 

 

Link naar reactie
22 minuten geleden, Bert. zei:

ontbreekt vaak de terugkoppeling of de gegeven antwoorden, adviezen en dergelijke in de praktijk gewerkt hebben.

 

Dit beeld deel ik...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
16 uur geleden, Cosara zei:

Soms ergerlijk dat wel, maar weinig frustrerend … we doen het ook voor  andere lezers met gelijke of soortgelijke vragen.

 

Daarom kan het nuttig zijn wat meer vragen te stellen en zo'n topic relevant te maken voor anderen. Is ook een warm welkom, om de dialoog aan te gaan met de vraagsteller en wat belangstelling te tonen.

 

1 uur terug, Bert. zei:

Wat mogelijk wel zou werken is dat de vraagsteller terugkoppeling geeft en het topic (of niet, afhankelijk van reactie) gesloten wordt met een vermelding dat de zaak afgehandeld is. 

 

Dat is een tamelijk administratieve benadering van topics. Een zaak die afgehandeld is, zakt vanzelf weg. Sluiten dient geen enkel doel. Maar het belemmert wel mensen die met hun vraag aansluiting zoeken en een slot maakt citeren uit dat topic bovendien onmogelijk.

 

Ik pleit daarom tegen sluiten, tenzij er een bijzondere noodzaak is.

 

2 uur geleden, Mikky Vrolijk zei:

Achter de schermen (technisch gezien) proberen we het zoveel mogelijk te stimuleren. Iedere topicstarter krijgt na 14 dagen een email met het verzoek om in het door hen gestarte topic d.m.v. het bekertje een voor hen beste antwoord te selecteren en d.m.v. een duim anderen te waarderen. Ook wordt er in die email gevraagd een slot reactie te plaatsen over hoe de antwoorden jou geholpen hebben. Mét in die email een directe doorlink naar het topic dat gestart is.

 

Dat (nieuwe) systeem hapert. Het zijn hopelijk twee verschillende mails: eentje na een paar weken en eentje als de termijn van een jaar bijna verstreken is. Ik heb eerder al gemeld (in de rubriek Bugs & Errors) dat op het moment dat de jaarmail verzonden wordt, de topics reeds gesloten zijn. Mijn topics tenminste wel. Misschien betreft het slechts de topics die ik geopend heb, maar dan heeft zo'n herinnering geen zin meer. Ik snap niet waarom niemand op deze melding reageert, of is dat onderdeel van een ignore beleid?

 

Dat nieuwkomers vragen stellen en niet meer reageren is al vanaf het begin een realiteit, net zoals de statistiek dat zo'n topic vervolgens nog jaren later bezocht wordt door mensen met een vergelijkbaar probleem. Wellicht kan HL iets met de stats doen: signaleren dat de vraagsteller ook later nog eens langsgekomen is, en het na-ijl effect meten.

 

Dan krijgen beantwoorders een gratificatie in andere vorm. :cool:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479
21 uur geleden, TwaBla zei:

Ik pleit daarom tegen sluiten, tenzij er een bijzondere noodzaak is.

Het kwam veelvuldig voor dat er op oude topics werd reageert Vaak random/spam en niet meer/nauwelijks zinnig. Om die reden is besloten om topics waar na 12 maanden niet meer op gereageerd is automatisch te sluiten (dus niet de datum van topic start). Maar, ben je als topic starter van mening dat, als je een email hier over krijgt, het topic nog wel zinnig is, dat je van mening bent dat men na 12 maanden stilte er alsnog op gaat/moet kunnen reageren? Dan kun je altijd een PM sturen met verzoek het topic te heropenen. 

 

21 uur geleden, TwaBla zei:

Dat (nieuwe) systeem hapert. Het zijn hopelijk twee verschillende mails: eentje na een paar weken en eentje als de termijn van een jaar bijna verstreken is. Ik heb eerder al gemeld (in de rubriek Bugs & Errors) dat op het moment dat de jaarmail verzonden wordt, de topics reeds gesloten zijn. Mijn topics tenminste wel. Misschien betreft het slechts de topics die ik geopend heb, maar dan heeft zo'n herinnering geen zin meer. Ik snap niet waarom niemand op deze melding reageert, of is dat onderdeel van een ignore beleid?

Beslist geen ignore beleid. Maar wel dank dat je op het opnieuw meldt. Dit had namelijk al opgelost moeten worden. De geautomatiseerde email "topic slot" moet men na 50 weken geen reactie meer op topic ontvangen en na geen reactie van topic starter gaat topic na 52 weken op slot. Er worden tussentijds ook handmatig  topics op slot gezet die niet aan de forumregels voldoen. Die moeten uiteraard geen jaar mail krijgen. Ik denk dat ons systeem technisch daar ook hapert. Nogmaals dank voor melden. Ik ga het laten oplossen. 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Op 15-11-2022 om 10:04, Mikky Vrolijk zei:

Ik sluit mij hier bij aan. Het is de tendens van de laatste paar jaar op ons forum. Is het een cultuuromslag? Dat men het druk heeft? Dat men geen moeite neemt om andere te bedanken? Dat men meer en meer in de "ik"-modes leeft in de trend van "ik" heb mijn antwoord en neem daarbij niet de moeite om anderen te bedanken? 

Ik denk dat het eerder iets anders is:

 

De trend over de laatste tientallen jaren is dat informatie steeds beter en fijner en gedetailleerder beschikbaar is. Veel is inderdaad met een enkele muisklikken te vinden. Ik denk dat veel mensen daardoor denken dat ook hun specifieke geval met een enkele muisklik te vinden is, en niet (kunnen/willen) begrijpen dat er ook nog veel informatie is die pas na een grondige analyse door een specialist gegeven kan worden.

 

Het is niet zozeer egoisme of geen moeite willen doen om een ander te bedanken, maar eerder verwendheid/luiheid en een blinde vlek voor de moeite die anderen doen.

 

Maar goed, slechts mijn mening

 

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Er is inderdaad heel veel ondernemersinformatie over wat moet, wat mag en wat kan. 

Met een muisklik te vinden. Ik noem het de (generieke) statische informatie. Ons forum biedt daarop een unieke (als zeg ik het zelf) aanvulling met de dynamische HOE -vraag. "Hoe pas je het toe op je eigen ondernemerssituatie" en kan men bij ons terecht voor meer uitleg m.b.t. de statische informatie. Er zijn op ons forum veel experts die hier belangeloos antwoord/advies op geven en ook doorvragen als de gestelde vraag niet duidelijk is en/of op de vraag meer informatie nodig is. Maar ook dan ervaren we dat topic starter niet meer terug komt op zijn vraaag.

 

17 minuten geleden, kuifje zei:

Het is niet zozeer egoisme of geen moeite willen doen om een ander te bedanken, maar eerder verwendheid/luiheid en een blinde vlek voor de moeite die anderen doen.

Maar goed, slechts mijn mening

 

Het zal een combinatie van dat alles zijn. Dus die mening deel ik. Ik vind dat qua gedrag een raar (of moet ik zeggen naar) gegeven.

Maar goed. Gelukkig telt dit niet voor alle nieuwe vragen/leden die binnenkomen. Dus er is nog hoop :smiling-face:

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
(aangepast)

Er is absoluut een belangrijk ding dat ik tot zover mis hier. Het is naar mijn mening iets waar je heel erg veel mee zou kunnen groeien als website (overigens de voornamelijke reden waarom ik mij hier inschreef). namelijk een soort matchmaking voor zelfstandige ondernemers om samen te gaan werken. Ik hoopte dit hier te vinden. 

 

aangepast door Hans van den Bergh
Wervende tekst verwijderd
Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479
Op 16-11-2022 om 09:39, Mikky Vrolijk zei:

Beslist geen ignore beleid.  Dit had namelijk al opgelost moeten worden.

Met DANK aan Twabla om het nog een keer te melden dat er iets "hapert" met de geautomatiseerd jaarmail topic slot: 

Er was nog een oude plugin “Old topic warning” in de technische kelder actief. Deze oude plugin (2016) creëerde dus een conflict met de vernieuwde geautomatiseerde jaarmail "topic op slot".

De oude plugin is nu verwijderd. Twabla bedankt.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479
Op 16-11-2022 om 19:44, BasvdH zei:

Er is absoluut een belangrijk ding dat ik tot zover mis hier. Het is naar mijn mening iets waar je heel erg veel mee zou kunnen groeien als website (overigens de voornamelijke reden waarom ik mij hier inschreef). namelijk een soort matchmaking voor zelfstandige ondernemers om samen te gaan werken. Ik hoopte dit hier te vinden. 

Dit idee uitwerken nemen we mee in de ontwikkelingen 2023 van ons forum.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Op 11-11-2022 om 15:47, Hans van den Bergh zei:

 

Dat is al even geleden dat ik hem gesproken heb, hij werkt inderdaad op basis van giften, schijnt fiscaal ook interessant te zijn...

+1

 

Op 16-11-2022 om 19:44, BasvdH zei:

een soort matchmaking voor zelfstandige ondernemers om samen te gaan werken

Goed plan. zeg maar, maar dan zonder swipen ;-).

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.