Distribution of products from Netherlands but no legal entity

Aanbevolen berichten

Hello, I would like to understand what is required to distribute products from The Netherlands without having a legal entity.

We produce printers in South Korea and would like to store and distribute in Europe from the Netherlands.

I hope somebody can give me some direction.

 

Thanks John

Link naar reactie
Zojuist, John_T zei:

I believe that we need a Fiscal representative, Authorised representative and Importer of Records this is what someone told me. I am Dutch but live in the UK not the best place to start distribution these days with BREXIT. So I just want to have warehouse function for distribution in Europe. No office and no people. Ik hoop dat ik duidelijk ben :-)

  

 

Link naar reactie
31 minuten geleden, Bert. zei:

 Bij TS mag ik aannemen? Wie zijn de kopers is mss een interessantere vraag (B2B, B2C??)

 

TS is een in Engeland gevestigde Nederlander (die een vraag in het Engels stelt) die in Korea geproduceerde printers vanuit de EC wil distribueren. Hij praat over store and distribute without having a legal enitity dus dat gaat om de fysieke activiteit. Voor een overeenkomst heb je wel een rechtspersoon nodig (of een natuurlijk persoon) vandaar de vraag waar de verkoper gevestigd is.

 

Simpel is uitbesteden. Als je desondanks de fysieke distributie zelf wil doen, zul je toch mensen moeten inhuren. Ook daar heb je een rechtspersoon (of een natuurlijk persoon) voor nodig.

 

21 uur geleden, Joost Rietveld zei:

All the info you need is here. The specific term is "permanent establishment".

 

En daarmee vestig je dus wel een legal entity... Maar misschien was dat altijd al de bedoeling. :winking-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Printers importeren valt onder de CE richtlijnen voor machineveiligheid.

Hiervoor heb je een fysieke vestiging in een EU land nodig. Een brievenbusadres is hiervoor niet voldoende. Engeland valt daar door brexit buiten. 

Dus lijkt me het vinden van een  partner of eigen vestiging noodzakelijk. Wij moeten ditzelfde voor UK zien te regelen.

Link naar reactie
7 minuten geleden, Joost Rietveld zei:

Nope, a permanent establishment is so much as a fiscal entity, not a legal one ;)

 

Dan worden we door de KvK op het verkeerde been gezet. Maar de vraag van John is wel beantwoord.

 

Kan een fiscal entity overigens ook werknemers inhuren en overeenkomsten aangaan, of moet dat vanuit de UK?

Legal Entity or Fiscal Entity?.png

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
15 minuten geleden, TwaBla zei:

Dan worden we door de KvK op het verkeerde been gezet. Maar de vraag van John is wel beantwoord.

niet per se toch, ze geven zelf netjes de optie om een non-resident legal entity in te schrijven, met dus een branche office in NL

16 minuten geleden, TwaBla zei:

Kan een fiscal entity overigens ook werknemers inhuren en overeenkomsten aangaan, of moet dat vanuit de UK?

De overeenkomsten en het juridische volgen het UK recht. Fiscaal, als het werknemers zijn die werkzaam zijn vanuit/in de branche office, wordt het in NL belast als loon

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
23 uur geleden, TwaBla zei:

Simpel is uitbesteden.

Ik meen uit de vraag op te maken of dit kan en wat daarvoor nodig is.  Uitbesteden is in beginsel mogelijk, dan moet TS daar een geschikte logistieke dienstverlener inhuren. Daarnaast nog een douane-agent indien TS wil importeren (zeer waarschijnlijk wel) en een BTW registratienummer. Een fiscaal vertegenwoordiger voor de BTW is niet perse nodig, tenzij TS gebruik wil maken van verlegging bij invoer, of levert aan particulieren (=verplicht Algemeen Fiscaal Vertegenwoordiger).

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.