Corona virusoverdracht beperken: reactie op 2,5 jaar oud topic

Aanbevolen berichten

(aangepast)

2,5 jaar geleden heb ik het volgende topic gestart.

 

Corona: Hoe kunnen we de lockdown inventief gaan voortzetten? - Off Topic - Higherlevel

 

Hierin was ik op zoek naar mogelijkheden om corona lockdowns te beperken dan wel slim te kunnen voortzetten met zo min mogelijk beperkingen.

 

Ik ben begonnen met wat slimme dingen te doen, zoals een temperatuurmeter op mijn smartphone. Ik testte elke dag dat ik met mensen in contact zou komen mijn temperatuur. Er waren toen nog geen betrouwbare zelftesten.

Ik ben dit blijven doen tot op heden. Ik heb in al die jaren geen noemenswaardige verhoging gehad, ook geen corona.

Tot ik 1,5 week geleden voor ik naar een klant zou gaan ineens een verhoging naar 38,8 graden had. Snel een zelftest gedaan en er bleek uit dat er geen besmetting was. Ben voor de zekerheid toch maar niet naar die klant gegaan en heb de afspraak verplaatst. De volgende ochtend kreeg ik klachten en deed opnieuw een zelftest.

Bingo: positief. 

Ben twee dagen ziek geweest en zit nog in quarantaine.

 

Ik weet niet of ik de conclusie mag trekken, maar ik heb toch virusoverdracht kunnen beperken door die temperatuurmeting, die met een zelftest niet was gebeurd.

Misschien is die temperatuurmeting zo gek nog niet.

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie
(aangepast)

Zelf temperaturen en daar ook naar handelen is natuurlijk lovenswaardig. Dit kost vrijwel niks behalve eigen bereidheid.

 

Het professioneel organiseren of structureel/verplicht afnemen van temperatuurmetingen bij medewerkers, bezoekers of bijvoorbeeld scholieren was 2,5 jaar geleden (in Nederland en in mindere mate in Europa) direct een privacy-issue als ik het me goed herinner.

 

Mvg,


Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.