• 0

Tweedehands Prive Aankopen naar eenmanszaak verplaatsen

(aangepast)

Ik heb recentelijk mijn fotografiebedrijf ingeschreven bij de KVK om dit verder te ontwikkelen. Echter heb ik al langer via andere wegen foto-opdrachten gedaan en hiervoor verschillende aankopen (camerabody, lenzen etc.) tweedehands gekocht om verder foto's te maken.
Waar ik online en verder heel veel informatie kan vinden over het inbrengen van privé eigendom in een bedrijf, waardoor ik hier geen factuur voor heb om in mijn administratie te zetten; dom genoeg had ik daar toendertijd niet aan gedacht. 

Is het nog steeds toegestaan dit materiaal in te brengen? Of heb ik pech sinds ik geen legale documentatie heb van eigendom/aanschaf?

Bij voorbaat dank voor het lezen/beantwoorden

aangepast door LeviBaruch
Duidelijkere titel
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Voor de omzetbelasting heb je waarschijnlijk pech inderdaad. Daarvoor heb je echt een btw-factuur nodig, op naam van jezelf of op naam van je eenmanszaak.

 

Voor de inkomstenbelasting heb je misschien iets minder pech, omdat je daarvoor de kosten alleen aannemelijk hoeft te maken. Als je dus geen factuur meer hebt, kun je de kosten (inclusief btw) alsnog van de winst afhalen, indien je bijvoorbeeld nog wel de bankafschriften van de aankoop hebt, en/of een orderbevestiging.

 

Als je trouwens iets inbrengt van meer dan 450 euro, kun je de kosten niet in één keer aftrekken, maar die je dat in 60 maandelijkse termijnen (afschrijven). Tenzij je gebruik maakt van de startersaftrek, dan mag je zelf kiezen hoe je afschrift (willekeurig afschrijven).

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
5 uur geleden, LeviBaruch zei:

Ik heb recentelijk mijn fotografiebedrijf ingeschreven bij de KVK om dit verder te ontwikkelen.

 

Heb je al serieuze inkomsten uit dat bedrijf?

 

(Of andere inkomsten, dat kan ook natuurlijk...)

aangepast door TwaBla
andere inkomsten

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
7 uur geleden, LeviBaruch zei:

Is het nog steeds toegestaan dit materiaal in te brengen?

Dat kan en mag … tegen marktwaarde.

 

zie ook … Privéstortingen en privéonttrekkingen

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/winst/inkomstenbelasting/inkomstenbelasting_voor_ondernemers/privestortingen_en_priveonttrekkingen

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.