• 0

Hot sauce voor koffie op de markt brengen 2.0

Dag iedereen, 

Een tijdje geleden had ik een post gemaakt in verband met de lancering van een hot sauce voor koffie.

Na verschillende testbatches te laten produceren en te testen bij verschillende koffiebars en consumenten, ben ik heel trots op mijn eerste prototype van het product (indien u foto's wilt ontvangen kan u mij een privé bericht sturen).


Voor het omhulsel heb ik gekozen voor een uniekere verpakking van producent moton lubricants waarbij men gebruik maakt van luchtdruk om ervoor te zorgen dat er geen deuken in het omhulsel kunnen komen maar ook dat er geen restanten achterblijven in de verpakking. Deze verpakking is 100% recycleerbaar. Het resultaat is dat het product er heel “fancy” en professioneel uitziet. Hiermee probeer ik mijn product nog meer te onderscheiden van de traditionele Sriracha verpakking. Hier hangt jammer genoeg wel een prijskaartje aan vast.

Gezien we ons product iets meer in de “luxe categorie” proberen te plaatsen, hadden we gedacht om onze prijs te zetten op €11,99 voor een flesje van 200ml waarmee je grofweg 50-60 koffie’s kan maken. De koffiebar zou zijn klanten 50 eurocent of meer kunnen aanrekenen om het product toe te voegen aan hun koffie of warme chocolademelk waarmee ze een nieuw leven blazen in de klant zijn klassieke koffie ervaring. Iemand enige bedenkingen bij de prijs zowel voor de koffiebar als de consument? Ik weet dat de prijs momenteel hoog staat maar we kunnen natuurlijk altijd nog de prijs verlagen. 

Momenteel zouden we nog geen webshop lanceren voor dit product aangezien hier een hele logistieke operatie bij komt kijken alsook nieuw verpakkingsmateriaal. Eens we meer naamsbekendheid hebben verworven, willen we dit uiteraard wel doen. De eerste vraag die ik hierbij wil stellen is hoe dat we hiermee moeten beginnen zodat we op een lucratieve manier klanten kunnen laten bestellen, zonder dat de torenhoge leveringskosten van leverdiensten, alle winsten afsnoepen. Wat zouden goede alternatieven zijn?

Voor de lancering van het product zouden we verschillende koffiebars en vervolgens ook andere horecazaken willen aanspreken. Lijkt dit een goede eerste benadering van de markt? Als iemand hier ervaring in heeft om een bepaald ‘voedingsproduct’ in de markt te zetten zou ik het enorm appreciëren om een one-on-one gesprek in te plannen, alle tips zijn welkom!

Mijn private label producent is reeds helemaal overtuigd van het product. Hij stelde voor om dit product te verdelen in Oostenrijk aangezien hij daar ook contacten heeft. Momenteel bestaat er nog geen contract tussen mijn eenmanszaak en zijn onderneming. Gezien hij de volledige productie in handen heeft zou ik hier wel graag verandering in brengen om eventuele toekomstige problemen te vermijden. Heeft hier iemand ervaring mee?

Een laatste vraag waarmee ik mijn post wil afsluiten is hoe wij het marketingverhaal het best aanpakken verder? Mijn inziens is het beter om hier initieel nog niet teveel in te investeren en pas in een latere fase reclamefilmpjes te publiceren, te adverteren en in te zetten op alle social media kanalen zodat de focus volledig kan uitgaan naar onze belangrijkste doelgroep, de koffiebars. Dit ook om zoveel mogelijk feedback te verzamelen zodat we ons product kunnen verbeteren en de strategie kunnen bijstellen dan wel versterken. Zouden jullie dit op dezelfde manier aanpakken? Ik kijk alvast enorm uit naar jullie feedback!

Groetjes

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1
Op 2-11-2022 om 12:14, LarsVL zei:

Mijn private label producent is reeds helemaal overtuigd van het product. Hij stelde voor om dit product te verdelen in Oostenrijk aangezien hij daar ook contacten heeft. Momenteel bestaat er nog geen contract tussen mijn eenmanszaak en zijn onderneming. Gezien hij de volledige productie in handen heeft zou ik hier wel graag verandering in brengen om eventuele toekomstige problemen te vermijden. Heeft hier iemand ervaring mee?

 

Wow:face-with-open-mouth:.

Een product (laten) ontwikkelen/produceren en géén overeenkomst? Ook geen afspraken in andere zin (via de mail e.d.)?
Niet met de producent en ook niet met de verpakkingsleverancier?
 

Heel snel een jurist inschakelen is het advies!

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Voordat je aan de slag gaat met je verkoop is het inderdaad verstandig om alle afspraken goed vast te leggen. Ik ben het dan ook volledig eens met Monique haar comment.

 

Wat betreft je benadering van de markt kun je lokaal beginnen en zo je investering in eerste instantie laag houden. Realiseer je wel dat je jezelf en je groei op deze manier ook beperkt. Je zou ook kunnen kijken naar een samenwerking met een koffiemerk. Zo kun je in 1 klap terecht komen in een groot aantal koffie en horeca bedrijven.

 

Kijkend naar je product lijkt TikTok een zeer waardevol kanaal om in te zetten. Je kunt hier redelijk eenvoudig een achterban opbouwen om de waarde richting potentiële klanten aan te tonen.

HOLLT - Creative Digital Agency - https://hollt.nl

Link naar reactie
  • 0

In reactie op je vraag omtrent de prijs.

 

Ik vind (als consument) 11,99 in bijv. een supermarkt hoog klinken.

Dat zou mij weerhouden om het mee te nemen.

 

Als ik even verder nadenk vind ik 0,24 euro per kopje redelijk acceptabel, mits het echt wat toevoegt. Al ben ik bang dat de consument die berekening niet maakt in een supermarkt vol prikkels, afleiding en kortingsstickers.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.