• 0

Petje af voor de Nijmeegse technostarters

Ik was gisteren aanwezig bij een pilot actie voor technostarters in Nijmegen, georganiseerd door Dreamstart. Er waren een 6tal ondernemende onderzoekers die bijna allemaal actief zijn op medisch vlak met de ontwikkkeling van nieuwe diagnostica, medicijnen, instrumenten of apparatuur. Ze hielden mooie presentaties over hun onderzoek, hun commerciële en financiële doelen en hadden expliciete vragen voor experts die aan de pilot deelnamen. Ik was diep onder de indruk van hun ondernemingsplannen en het enthousiaisme waarmee ze hun onderzoek willen vertalen naar commerciële producten. Opvallend was dat sommigen al duidelijk hadden nagedacht over patenten en hun octrooistrategie en dat anderen zich daar nog helemaal niet in hadden verdiept. Sommigen hadden in hun enthousiasme ook zo veel ideeën dat je voelde dat ze behoefte hadden aan meer focus en een heldere strategiebepaling. Voor de meesten was het moeilijk om hun markt goed te definiëren. Hoewel ze bijna allemaal wel globale marktcijfers hadden, bleef dat meestal erg globaal. Goede contacten met farmaceutische bedrijven of patiëntenverenigingen bleek vaak moeilijk. Nou, ik was erg onder de indruk en dan te bedenken dat dit slechts enkele technostarters waren op een beperkt aantal technologiegebieden. Wie weet wat zit er in Nijmegen nog allemaal aan ondernemende onderzoekers!!! :D

Je reis naar de toekomst wordt een succes als je alleen die dingen uit het verleden meeneemt die je positieve energie geven. Michael Lewis, 2000.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Heh zrski man .... onwijs leuk dat je terug bent van een week skiën op gras  ;D

Maar je denkt toch niet dat ik stilgezeten heb heh   >:(

Tjsa ... tis nu monday bloody monday en zit ik met big smile van de weekend party's nu heel even met opstartproblemen en dus een grumpy mind!

Ik heb vorige week leuk contact gehad met Molecuultje en de technostarters van Nijmegen gezegd dat ze hier super welkom zijn!

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.