• 0

MKB Clickservice

Hallo lieve collega's 

Ik ben gisteren bezocht door MKB Clickservice, en ja hoor, dom dom dom - getekend! nog binnen het uur daarna gelijk hoofdkantoor gebeld, ik wil annuleren. Ik zag pas na tekenen dat je aan een wurgcontract vastzit. Jeez, na alles wat ik al heb meegemaakt had ik toch beter moeten weten, denk je?

Ze sturen je van hot naar her, nemen de telefoon niet meer op en daar zit je dan, 24 maanden vast aan iets wat vermoedelijk helemaal NIETS gaat opleveren. 
Wat kan ik doen? Het kan toch niet zijn dat ik hier onherroepelijk aan vast zit? Heb ik recht op annulatie? Hoe pak ik dit aan? Ik hoop dat iemand me kan helpen hier, als alleenstaande moeder met mijn praktijk nog niet goed genoeg lopende, verkeer ik in paniek. 

Alvast dank lieve mensen, groeten Ineke

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Het oude topic is automatisch gesloten omdat er een jaar lang niet op gerageerd is, zie ik. Wellicht een mooi moment om eens te kijken of de boel inmiddels verbetert is bij deze toko.

 

Juridisch gezien zit je een beetje in een lastige hoek. Je hebt als ondernemer geen recht op een bedenktermijn en bedrijven zoals MKB Clickservice (Proximedia) en Real Gen buiten dat heel handig uit. Zij weten dondersgoed dat een startende ondernemer dat vaak niet weet en daar spelen ze op in.

 

Deze bedrijven veinzen dat ze klantvriendelijk zijn en alles doen voor hun klanten. Toen ik Proximedia ontmaskerde jaren terug was dat althans het geval. In werkelijkheid ging het ze slechts om de handtekening en daarna sleepten ze hun klanten gerust voor de rechter als ze niet betaalden.

 

Maar wellicht heeft MKB clickservice inmiddels verbeteringen doorgevoerd?

Heb je al contact met ze gehad over dat je het contract wilt ontbinden? Heb je ze bijvoorbeeld al gemaild en/of een brief gestuurd?

Wat vroeger vaak hielp is als je uitgebreid je verhaal doet op het internet, bijvoorbeeld op dit forum of op review sites. Daar zijn dit soort bedrijven vaak wel gevoelig voor. 

 

Ben benieuwd naar je ervaringen met MKB Clickservice!

Link naar reactie
  • 0

Deze bedrijfsnaam heb ik al jaren niet meer voorbij zien komen. Klaarblijkelijk gebruiken zij nog steeds dezelfde tactieken. Wat wellicht een optie is, is om zoals al aangegeven een duidelijke mail te schrijven waarin je aangeeft dat je wil afzien van de overeenkomst. En dat je geen gebruik wenst te maken van hun diensten.

 

Volgens mij heb je toegang gegeven tot Google Ads, Google Analytics en je website; die toegang zou je kunnen intrekken. Dan kunnen ze geen campagnes draaien en dus ook geen advertentietegoed inkopen. Is dit geldstroom alvast gestopt.

 

Dan nog hun maandelijkse 'bureauvergoeding'. Simpelweg niet betalen is een optie. Kleine kans dat er geprocedeerd gaat worden voor een paar honderd of duizend euro. En als het zo ver komt, kom je uiteindelijk voor een rechter die jullie naar een mediator verwijst. Die mediator gaat proberen in te spelen op de redelijkheid van de leverancier. Als zij niet willen bewegen dan tekent dat hun karakter en werkt het in je voordeel. Maar goed. Hier heb je een lange adem voor nodig. Het kost je dan waarschijnlijk niet veel (of helemaal niks) in geld, maar wel in energie. 

 

Jammer dat je dit moet meemaken. Maar, zoals je aangeeft: dit is een beginnersfout, iedereen maakt ze. 

 

Advocaat van de duivel: online marketing en paid advertising kan ook gewoon heel goed werken. Het kan gewoon zo zijn dat je een geweldige propositie hebt - dan is het werk van de online marketeer easy en stromen de leads binnen. 

Link naar reactie
  • 7
(aangepast)

Je bent niet de enige die in dit soort tactieken trapt :grinning-face-with-sweat: Schrale troost misschien. Maar wat zijn ze goed hè, in je inpakken en een goed gevoel geven en je naar de handtekening leiden. En hop, de krabbel is zo gezet en de volgende dag buikpijn en stress. 

Toen ik net startte (meer dan 20 jaar geleden) was er een bedrijf die een service verkocht dat je met een soort visitekaartjes in een grote bak bij de ingang van de KvK kon staan  - héél misschien ben ik daar ingetrapt en héél misschien heeft me dat (in directe zin) nooit iets opgeleverd. Ahum. :smiling-face-with-halo:

Dat soort clubs is gewend aan tekenspijt en mensen die er onderuit willen en dat negeren ze gewoon. Of je krijgt blafmails. Heel ongezellig allemaal. 

Wat staat er in hun contract over resultaten? Staat daar bijvoorbeeld dat het ze niet aangerekend kan worden als hun campagnes niks opleveren? 

Los van de juridische route, of de boel saboteren omdat ze waarschijnlijk niet zullen escaleren naar een rechtszaak, kan je er ook anders mee omgaan.

Namelijk: het zien als leergeld, en een uitnodiging om niet in een slachtofferrol te schieten maar te denken: Ok, dan moet ik nu dus zó veel gaan verdienen dat deze kostenpost peanuts is.
En het blijven zien als een investering in jezelf. Als een lief trolletje in je bedrijf dat je er aan helpt herinneren dat je jezelf en je waarde serieus moet nemen, dat je je volwassen moet opstellen, dat ondernemen ook 'omgaan met tegenslagen' betekent en dat als iets je kop afhakt je een nieuwe aangroeit en tien keer sterker terugkomt. En je later aan je kind(eren) kunt zeggen: Toen mamma koos voor een autonoom bestaan, ze haar eigen boontjes ging doppen, heeft ze wel fouten gemaakt, maar ik heb me niet laten kisten en ik ben keihard aan de slag gegaan om een goedlopend bedrijf op te zetten.
Het mooie is, dat deze instinker je dan juist heel veel oplevert, en je ook alert zult maken op andere factoren in de toekomst, die van je willen profiteren en slechte deals willen maken. En misschien behoedt het je dan juist van veel grotere fouten die veel meer geld zouden kosten. 

Ik denk dat heel veel ondernemers in een of andere vorm wel zo'n verhaal hebben en zijn uitgedaagd om zich niet te laten kisten, zich door fouten en valkuilen hebben moeten laten motiveren om iets in zichzelf te ontwikkelen dat er nog niet was. 
Je hebt in elk geval de bereidheid getoond te investeren in je bedrijf, en los van of dit specifieke product een slimme investering was; je hebt er iets positiefs van te maken dat je aanspoort om groter te denken en je niet uit het veld te laten slaan. Zorg gewoon dat je zo veel gaat verdienen dat dit een terugkerend miniprikje op je afschriften is, en laat het een reminder zijn dat je leert van je fouten en dat je je bedrijf serieus neemt en gaat groeien. 

Een bevriende ondernemer ging toen hij net begon, toen hij begin 20 was, voor 300.000 gulden het schip in omdat zijn compagnons hem pootje lichtten. Hij heeft dat verlies genomen en is keihard gaan werken om dat gat dicht te lopen én nog meer te gaan verdienen. En dat is gelukt. Dat heeft mij altijd geïnspireerd om bij tegenslagen (economische recessie, verkeerde beslissingen of naaistreken van mensen) me niet te laten kisten. Het gaat namelijk niet alleen over wat anderen doen, maar ook over hoe je jezelf managed als ondernemer. Mag je fouten maken? Of blijf je dan jezelf op de kop zitten, waarmee je je eigen creativiteit en ondernemendheid de kop indrukt? Of ben je begripvol én motiveer je jezelf om dus groter te denken en je leergeld super goed te laten renderen? 

Zet 'm op! :smiling-face-with-sunglasses:




 

aangepast door Annedien Hoen
Link naar reactie
  • 4
Op 9-4-2022 om 21:37, YoramR zei:

Simpelweg niet betalen is een optie. Kleine kans dat er geprocedeerd gaat worden voor een paar honderd of duizend euro. En als het zo ver komt, kom je uiteindelijk voor een rechter die jullie naar een mediator verwijst.

 

Zeer slecht advies!!

Proximedia (het moederbedrijf van MKB Clickservice) procedeert maar al te graag tegen haar klanten. Zoals ik al schreef is hun contract juridisch waterdicht dus je staat als klant zeer zwak.

 

Als je op Rechtspraak zoekt op Proximedia dan vindt je maar liefst 130 (!) uitspraken, stuk voor stuk rechtszaken tussen hen en hun klanten. Het overgrote deel van die honderddertig rechtszaken is gemakkelijk gewonnen door Proximedia. De klant van Proximedia wordt dan veroordeeld tot het betalen van de proceskosten, waardoor die dus uiteindelijk nog veel meer geld kwijt is. 

 

Zie bijvoorbeeld de meest recente uitspraak die ik zo snel kon vinden, van januari dit jaar. De klant besloot niet te betalen en MKB Clickservice sleept ze daarom voor de rechter. Het is niet een hele lange lap tekst en het is in begrijpelijke taal geschreven, dus je zou die gerust even door kunnen nemen. Maar de samenvatting luidt:

Quote

Overeenkomst tot levering van internetprestaties. Van dwaling of bedrog geen sprake. Ook als eiseres [MKB Clickservice] nog niets had gedaan is dat gelet op de afspraken voor gedaagde [de klant] geen geldige reden om niet te betalen.

 

Zorg dus dat je er onderling met MKB Clickservice uit komt en ga niet eigenwijs niet betalen omdat het een wurgcontract is. De rechter zal daar niet in mee gaan.

Link naar reactie
  • 2
(aangepast)
1 uur geleden, Wouter Hol zei:

Zie bijvoorbeeld de meest recente uitspraak die ik zo snel kon vinden, van januari dit jaar. De klant besloot niet te betalen en MKB Clickservice sleept ze daarom voor de rechter. Het is niet een hele lange lap tekst en het is in begrijpelijke taal geschreven, dus je zou die gerust even door kunnen nemen.

 

De afgelopen jaren heb ik een paar mensen geholpen in rechtszaken van Vandaag Online (opgezet door oud-werknemers van Proximedia die dezelfde aanpak hanteren). Rechters lijken best te beseffen dat deze typische aanpak misleidend is, maar contractvrijheid is nog belangrijker dus weegt de eigen verantwoordelijkheid van de ondernemer het zwaarst. Je hebt geen consumentenbescherming: lees voordat je iets tekent!

Ook wanprestatie vindt zelden gehoor. Dat komt omdat veel ondernemers boos de kont tegen de krib gooien en vergeten dat wanprestatie enkele stappen vergt, met name de verzuimstelling.

 

Die slordigheid zie je trouwens ook in de zaak die Wouter aanhaalt. Deze ondernemer heeft boos besloten om niet meer te betalen en wordt door de rechter op zijn vingers getikt. Je moet je standpunt wel goed onderbouwen!!!

 

Quote

Het betoog van [gedaagde] dat de vertegenwoordiger tegen hem gezegd zou hebben dat hij nergens aan vast zat, is gelet op de stukken in het dossier ongeloofwaardig. [gedaagde] brengt dit pas op het allerlaatste moment in de procedure (bij dupliek) naar voren. Als [gedaagde] bij het tekenen van de overeenkomst meende dat hij nergens aan vast zat, zou het logisch zijn geweest als hij dat na ontvangst van de eerste factuur direct aan MKB ClickService had laten weten. In de berichten van [gedaagde] aan MKB ClickService en aan de gemachtigde van MKB ClickService staat nergens dat [gedaagde] dacht dat hij nergens aan vast zat.

 

Wat wel effectief bleek in de rechtszaken van Vandaag Online was een verzoek tot schadematiging. Ik heb een uitspraak voor je waar de lokale kantonrechter besloot dat de opgelegde hoge boete in geen verhouding stond tot de schade die ontstaan was toen de ondernemer direct bezwaar maakte tegen de overeenkomst, nog voordat er enig werk verzet was. De verkoopkosten waren voor risico van het bureau, zeker omdat die in het verkoopverhaal beloofd had dat er geen aanloopkosten waren.

 

Dat lijkt op jouw zaak. Stuur me een PM en ik help je aan documentatie die ook bij onderhandelingen met Proximedia van pas kan komen. :smiling-face-with-sunglasses:

 

Kijk ook eens bij de speciale Proximedia Facebookgroep naar de grote strafzaak in Brussel tegen Proximedia. Geen goed nieuws. Wel heel veel gedupeerden...

aangepast door TwaBla
;>:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Beste Ineke,

 

kun je jouw openingsbericht nog wat toelichten?

 

Was er van te voren een afspraak voor een verkoopgesprek gemaakt? Zo ja, op wiens initiatief was dat?

 

Door wie ben je bezocht? Door hoeveel personen? En heb je namen? Visitekaartjes?

 

Is het contract of de overeenkomst in tweevoud opgemaakt en ondertekend? Wie heeft namens MKB Clickservice ondertekend? En heb je voldoende gelegenheid gehad om het contract en de algemene voorwaarden te lezen?

Heeft de Colportagewet misschien nog B2B werking?

 

Heb je beelden van de verkoper(s)? Of enige opname van (telefoon)gesprekken? Dit hoef je hier om tactische redenen natuurlijk niet te delen.

 

Met vriendelijke groet,


Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 1

Wow lieve mensen, ik heb het met ze kunnen regelen, we zijn tot een akkoord gekomen. 

Super bedankt voor jullie reacties en steun.

 

Inderdaad, als dit niet was rechtgezet, had ik er het beste van gemaakt, die route had ik me ook zeker al voorgenomen, super bedankt voor de prachtige onderbouwing hierin! Annedien Hoen


Veel geleerd van deze ervaring en de nog onderliggende 'onzekerheden' hierdoor kunnen neutraliseren en transformeren! (was wel weer ff spannend) super dankbaar!

 

 

 

 
 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, ieneke121 zei:

Wow lieve mensen, ik heb het met ze kunnen regelen, we zijn tot een akkoord gekomen. 

Super bedankt voor jullie reacties en steun.

 

Inderdaad, als dit niet was rechtgezet, had ik er het beste van gemaakt, die route had ik me ook zeker al voorgenomen, super bedankt voor de prachtige onderbouwing hierin! Annedien Hoen


Veel geleerd van deze ervaring en de nog onderliggende 'onzekerheden' hierdoor kunnen neutraliseren en transformeren! (was wel weer ff spannend) super dankbaar!

 

Wil je delen wat het akkoord is en hoe je hier toe bent gekomen? veel mensen hebben/hadden problemen met deze partij en dit kan hen wellicht helpen

Link naar reactie
  • 0
Op 8-4-2022 om 09:56, ieneke121 zei:

Ik ben gisteren bezocht door MKB Clickservice, en ja hoor, dom dom dom - getekend! nog binnen het uur daarna gelijk hoofdkantoor gebeld, ik wil annuleren. Ik zag pas na tekenen dat je aan een wurgcontract vastzit.

 

Dit kan ook van pas komen, ook voor andere gedupeerden die dit topic lezen. Ze noemen zelf een afkoelperiode oftewel bedenktijd van drie dagen en als dat ooit voor de rechter komt zal die dat waarschijnlijk uitleggen als drie werkdagen. 

 

Op 17-3-2016 om 11:58, MKB ClickService zei:

Het valt op dat er onduidelijkheid heerst over de opzegtermijn. Wij hanteren een afkoelperiode van 3 dagen. In het contract staat: “De Abonnee kan afzien van onderhavige overeenkomst, binnen de drie dagen na de ondertekening ervan. De kennisgeving door de Abonnee dient te gebeuren d.m.v. een aangetekende brief waarbij de postdatum van de brief bepalend is.” Hierin staat duidelijk vernoemd tot wanneer en hoe een abonnee kan opzeggen. Dit betekend dus ook dat als er vertegenwoordigers op vrijdag 18:00 langs komen er tot en met maandag een aangetekende brief verstuurd kan worden.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hier ook een situatie met MKB clickservice.

 

Ik had aangegeven niet zeker te zijn van of ik het wilde en gaf aan of ik het later met het interview nog steeds kon wijzigen. Hierbij werd instemmend geknikt waarna we naar de contract ondertekening gingen. 

 

Nu is het 3 weken later en hebben ze me 50 euro per maand korting gegeven. En daarvoor kwamen ze langs met een nieuw contract vandaag, zeggende dat ik er hoe dan ook aan vast zit maar dat ik het nu wel met een lager maandbedrag van 50 mag doen. Maar het is natuurlijk niet zo dat ik daarmee geholpen ben, aangezien het zoals het nu lijkt niet in gaat op het feit dat ik nog niet zeker was. 

 

Mijn fout natuurlijk dat ik het niet goed heb door gelezen en niet op vertrouwen van de persoon had moeten varen. Maar als dit zo word overgebracht en niet word aangegeven dat het niet kan en er tijdsdruk op zit ga ik er wel vanuit dat dit dus gewoon mogelijk is.

 

Maar nu ga ik dus zoals het nu lijkt niet eens gebruik er van maken en zou ik graag van dit contract af worden geholpen. 

 

 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Bart van der Meer zei:

Ik had aangegeven niet zeker te zijn van of ik het wilde en gaf aan of ik het later met het interview nog steeds kon wijzigen. Hierbij werd instemmend geknikt waarna we naar de contract ondertekening gingen. 

Instemmend knikken past bij de instructies die deze verkopers meekrijgen om een positieve ja-sfeer te creëren. De klant moet tekenen, want als ondernemer komt hij daar niet meer onderuit.

 

2 uur geleden, Bart van der Meer zei:

En daarvoor kwamen ze langs met een nieuw contract vandaag, zeggende dat ik er hoe dan ook aan vast zit maar dat ik het nu wel met een lager maandbedrag van 50 mag doen. 

 

Doe een beroep op genoemde drie dagen bedenktijd. Neem de nieuwe datum als uitgangspunt en stuur een aangetekende brief.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, TwaBla zei:

Instemmend knikken past bij de instructies die deze verkopers meekrijgen om een positieve ja-sfeer te creëren. De klant moet tekenen, want als ondernemer komt hij daar niet meer onderuit.

 

 

Doe een beroep op genoemde drie dagen bedenktijd. Neem de nieuwe datum als uitgangspunt en stuur een aangetekende brief.

Dank voor het antwoord. Dus zelfs als ik mijn voorwaarde noem hoeft deze dat niet aan te geven dat dat dat niet mogelijk is? Daarna was geen tijd om iets door te lezen.... 

 

Qua dat tweede, heeft dat zin wanneer er met de hand is bijgeschreven dat dit contract de vorige vervangt en annuleert met hun datum en paraaf er bij? Dit is wel buiten de lijntjes gedaan. 

 

 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Bart van der Meer zei:

Dank voor het antwoord. Dus zelfs als ik mijn voorwaarde noem hoeft deze dat niet aan te geven dat dat dat niet mogelijk is? Daarna was geen tijd om iets door te lezen.... 

 

Ik snap niet waar je het over hebt. Voorwaarde? Je hebt een overeenkomst getekend, en het enige wat telt is wat er op papier staat. Wat gezegd is in het verkoopgesprek speelt helaas zelden of nooit een rol bij de rechter, want dat is achteraf niet meer te bewijzen. De wet kent allerlei uitzonderingen, zoals bijvoorbeeld misleidende omissie maar ik ken geen gedupeerde ondernemers die daar een geslaagd beroep op hebben gedaan in dit soort zaken.

 

Een enkele rechter draait de bewijslast om als het verkoopgedeelte van een telefonisch afgesloten transactie niet opgenomen is. Dat is goed nieuws. Maar het zijn uitzonderingen.

2 uur geleden, Bart van der Meer zei:

Qua dat tweede, heeft dat zin wanneer er met de hand is bijgeschreven dat dit contract de vorige vervangt en annuleert met hun datum en paraaf er bij? Dit is wel buiten de lijntjes gedaan. 

 

Geen idee. Je moet bereid zijn dwars te gaan liggen en vol te houden, ook als ze dreigen met deurwaarders en rechters. En veel kabaal maken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, TwaBla zei:
6 uur geleden, Bart van der Meer zei:

Qua dat tweede, heeft dat zin wanneer er met de hand is bijgeschreven dat dit contract de vorige vervangt en annuleert met hun datum en paraaf er bij? Dit is wel buiten de lijntjes gedaan. 

 

Geen idee. Je moet bereid zijn dwars te gaan liggen en vol te houden, ook als ze dreigen met deurwaarders en rechters. En veel kabaal maken.

Wat  is de bedoeling van deze vraag … Het tweede (goedkopere) contract betwisten, zodat het eerste (duurdere) contract weer in werking gaat treden ?

 

Het zijn de dwarsliggers die de rails recht houden … maar die liggen doorgaans onder de rails.

 

Iedere ondernemer geeft wel eens geld uit aan zaken die geen winst opleveren.

 

4 uur geleden, TwaBla zei:

Je hebt een overeenkomst getekend, en het enige wat telt is wat er op papier staat.

Dat dus.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Bart van der Meer zei:

Thanks voor de antwoorden. Dan trek ik er mijn leer conclusies uit en besteed ik er verder geen tijd meer aan. 

 

Niet te snel toegeven. Lees ook het topic Ervaring met Proximedia (thans MKB Clickservice) en de column De praktijken van Proximedia om te zien dat veel ondernemers dezelfde negatieve ervaring hebben.

Je kan gebruik maken van de bedenktijd om het aangepaste contact af te wijzen en dan aan de rechter voorleggen dat dat jouw manier was om onder een eerder getekend ongewenst contract uit te komen. Als je bereid bent om die route te kiezen, moet Proximedia inschatten of ze het risico van een rechtsgang willen nemen. Ze winnen niet altijd.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 5
(aangepast)

Hallo gebruikers van Higherlevel,

Toen een klant van mij in paniek belde omdat ze een 2-jarig contract met MKB Clickservice had afgesloten, ben ik direct aan het googlen geslagen. Op Higherlevel kwam ik de nodige topics over Proximedia/MKB Clickservice tegen. @TwaBla reageerde direct op mijn verzoek voor hulp/tips om het contract te laten ontbinden.

De aangetekende brief aan MKB Clickservice die op de dag van ondertekening is verzonden had als resultaat dat MKB Clickservice zonder kosten de overeenkomst heeft ontbonden.  Bedankt Higherlevel voor de ondersteuning en tips.

 

 

aangepast door Hans van den Bergh
Samengevoegd
Link naar reactie
  • 0

Beste Milo, 

 

Ik heb vandaag een gesprek met MKB services gehad en ik er ben er helaas ingetrapt. Zou je mij hiermee kunnen helpen ? Zoals ik heb gelezen heb ik 3 dagen bedenktijd, tot maandag als het goed is. Ik heb geen idee hoe ik dit zelf kan oppakken. 
 

mvg, 

 

Solange 

Link naar reactie
  • 0

3 dagen bedenktijd, moet dat niet 3 werkdagen zijn?

 

Stel dat de verkoper op vrijdag langskomt en maandag is een feestdag? Dan heb je dus geen kans  om tijdig een aangetekende brief te versturen. 

 

Zelfde is ook als de verkoper op donderdag langskomt. Als je dan op zondag bedenkt dat je afziet van de aankoop, dit eigenlijk al te laat is want je kan dan geen aangetekende brieven versturen.

 

 

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, Derek-Jan zei:

3 dagen bedenktijd, moet dat niet 3 werkdagen zijn?

 

Onderdeel van het businessmodel dat grotendeels gebaseerd is op misleiding. Vrijwel alle contracten worden op vrijdag afgesloten. De post bezorgt niet op maandag. Tel uit je winst.

 

Het zijn doorgaans startende ondernemers die benaderd worden, dus als die bellen ontstaat voor MKB Clickservice weer een volgende kans om deze argeloze klanten te overbluffen. Dan bieden ze een ietwat aangepast contract aan: twee jaar in plaats van vier jaar ofzo. Of ze beweren dat de aangetekende brief niet binnen de gestelde drie dagen arriveerde. Het zou me ook niks verbazen als ze nu zeggen dat die drie dagen niet meer van toepassing zijn.

Uiteindelijk maken ze een afweging. Laat deze ondernemer zich bullyen of staat die straks in de rechtbank zijn/haar positie te verdedigen? Wie zich fel verdedigt, maakt een kans om ze af te schudden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
40 minuten geleden, Rik · zei:

Ze stellen zelf in dat plaatje (hun post) dat de postdatum bepalend is. Dus, hoewel ik de rest ook wel een dubieuze praktijk vind, is dat niet aan de orde.

 

Jij gaat ervan uit dat ze zich fatsoenlijk aan eerdere beloften en afspraken houden. Die fout hebben veel mensen gemaakt en bezuurd. Lees de column van Wouter nog maar eens door.

 

Dit is het schoolvoorbeeld van de firma List & Bedrog, al sinds 1999 toen er reeds deurverkopers van Cortix op bezoek kwamen bij Franse ondernemers om vierjarige contracten te verkopen met babbeltrucs. Cortix was op zijn hoogtepunt ook in Nederland actief.

 

In België bestaat een Facebookgroep met meer dan driehonderd ondernemers die zichzelf als gedupeerden van Proximedia beschouwen. Daar zie je ook de totale verwarring en wanhoop bij zelfstandigen die zich tevergeefs op consumentenrechten beroepen en hopen dat de rechter uiteindelijk snapt dat hier iets niet in de haak is.
 

Helaas, in een grote rechtszaak (strafrecht!) slaagden de advocaten van Proximedia er vorig jaar in de schuld af te schuiven op een paar slechte verkopers.

 

Er zit een mooie film in dit verhaal.

aangepast door TwaBla
kleinigheden

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.