• 0

Bedrijfswagen youngtimer grijs kenteken diesel of benzine

Als zzp-er wil mijn man een bedrijfswagen aanschaffen. Youngtimer, grijs kenteken, moet goede stoelen hebben vanwege zijn rug, dus liefst geen busje.

We komen er niet wijs uit wat voordeliger is. Een op diesel of een op benzine. En maakt dat verschil?

De een zegt diesel, de ander benzine, de ander zegt weer kan alle twee, is hetzelfde, 

Wie kan hem het goede antwoord geven. 

 

alvast bedankt

Til Gruijs (zijn vrouw die het antwoord voor hem probeert te vinden)

 

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 1

Welkom op HL

 

DIT al eens geprobeerd? Of iets anders via Google?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0
(aangepast)

Grofweg is een Diesel momenteel goedkoper in aanschaf, goedkoper in onderhoud maar duurder in wegenbelasting, je krijgt er minder voor terug als je hem weg doet en brandstof is momenteel redelijk gelijkwaardig. Los van de reactie van Hans zijn een aantal vragen vrij cruciaal om je goed te kunnen helpen:

 

- Hoeveel gaat je man rijden?

- Hoe lang is je man van plan de auto te hebben?
- In welke prijsrange kijkt je man naar een auto?

 

En daaruit volgend misschien nog wel belangrijker: kun je "voordeliger" specificeren?

- Voordeliger qua aanschaf?

- Voordeliger in de zin van zo min mogelijk maandelijkse kosten?
- Voordeliger in de zin van vanaf aanschaf tot en met verkoop zo min mogelijk totale autokosten?
- Voordeliger in de zin van zo min mogelijk privé kosten (in theorie kan het voordeliger zijn om de auto privé aan te schaffen en 0,19 per km te declareren)?

aangepast door Pieter__VH
  • 0
29 minuten geleden, Klussenbus zei:

Youngtimer, grijs kenteken, moet goede stoelen hebben vanwege zijn rug, dus liefst geen busje.

 

 

Of een busje en daar een goede stoel in laten zetten? Dat is ook mogelijk, zelfs maatwerk.

Voor korte ritjes een dure oplossing, maar voorlangere ritten zeker de moeite waard.

  • 0

Bedankt voor jullkie reacties allemaal. Ik zal ze mijn man straks laten lezen.

 

O, en met voordeliger bedoel ik wat betreft aftrekkosten, onderhoud brandstof en zo. Is dat voor benzine en diesel het zelfde.

 

Groetjes

Til

  • 0

Dag Til

 

de regels zijn voor benzine en diesel hetzelfde. Alleen de prijs per liter, verbruik per kilometer en de wegenbelasting  (houderschapsbelasting) verschillen behoorlijk.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

  • 1
(aangepast)

Wegenbelasting: diesel duurder

Eventuele bijtelling: gelijk (beide 35% van dagwaarde)
Onderhoud: Gemiddeld zeggen ze dat diesel goedkoper is
Brandstof: Diesel op dit moment 2 cent per liter goedkoper, maar veranderd met de dag

Verzekering: Diesel verzekering is gemiddeld 30% duurder 
Kosten aftrekken: bij zowel diesel als benzine boek je alle kosten (onderhoud, wegenbelasting, brandstof, verzekering, afschrijving) op de zaak.

Brandstof per kilometer: gemiddeld rijdt een diesel op 1 liter meer kilometers dan een benzine auto, zeker als je naar een youngtimer kijkt. 

aangepast door Pieter__VH
  • 0

een busje kan dus wel op grijs kenteken, wat weer vorodeliger in de wegenbelasting van een diesel is, dan is ene goede stoel er in zetten niet zo'n slecht plan.. wel mag je meer onderhoud verwachten voor dei auto, en voroal wat odnerdelen betreft is't wle handig om even na te vragen of dat voor die auto wel voldoende te vinden is.

www.vloerengilde.nl

  • 0
20 uur geleden, Klussenbus zei:

De een zegt diesel, de ander benzine, de ander zegt weer kan alle twee, is hetzelfde, 

Het hangt er ook vanaf wat je moet vervoeren - lichte postpakketjes of zware zakken cement. Voor het zware werk is een dieselmotor een betere oplossing. 
 

20 uur geleden, Klussenbus zei:

Als zzp-er wil mijn man een bedrijfswagen aanschaffen. Youngtimer, grijs kenteken, moet goede stoelen hebben vanwege zijn rug, dus liefst geen busje.

Elke autostoel is vervangbaar.
Ongeacht wat voor auto je kiest … van iedere youngtimer zou ik sowieso de bestuurdersstoel vervangen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

  • 1

De vraag gaat welliswaar over wat het voordeligste is, 

 

Maar zeker niet onbelangrijk, zal het afhangen van waar de klanten zich bevinden. Een youngtimer is per definitie 15 jaar oud, en 15 jaar oude diesels worden almaar minder toegelaten in de stads kernen, de zogenaamde milleu zones.

 

Als hij de bedrijfswagen over een paar jaar van de hand moet doen omdat hij niet meer welkom is voor de deur van de klant, dan kijkt hij over een paar jaar mogelijk tegen extra afschrijving aan en een nieuwe investering aan.

  • 0

De standaard youngtimer opties zijn flink aan de prijs. Denk aan V70/BMW's e.d, juist vanwege de youngtimerregeling. Als die ineens afgeschaft wordt net als toendertijd de oldtimerregeling of grijs kentekens voor particulieren zijn ze ter plekke nog zo ongeveer de oud ijzerprijs waard. Dat is best een gok.

 

Een pareltje is een V50 1.8. Traag, wel comfortabel, relatief zuinig, goede stoelen, en erg goed betaalbaar. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    8 leden, 82 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.