Een jaar geleden heb ik een grote stap genomen en een b.v. opgericht, hier een aanzienlijk startkapitaal (al mijn spaargeld) naar overgemaakt en aandelen (meerderheidsbelang) voor gekocht in een andere b.v. Deze b.v. wordt alleen gebruikt voor deze aandelen (holding)
Helaas heb ik spijt van deze keuze en wil deze aandelen verkopen, de b.v. opheffen en het startkapitaal van deze aandelen weer terug storten op mijn eigen privé rekening.
Wat zijn de consequenties voor de belastingdienst?
Moet ik hier persoonlijk belasting over gaan betalen en hoe zit het met de vennootschap belasting?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bad Karma
Bad Karma
Hallo Allen,
Een jaar geleden heb ik een grote stap genomen en een b.v. opgericht, hier een aanzienlijk startkapitaal (al mijn spaargeld) naar overgemaakt en aandelen (meerderheidsbelang) voor gekocht in een andere b.v. Deze b.v. wordt alleen gebruikt voor deze aandelen (holding)
Helaas heb ik spijt van deze keuze en wil deze aandelen verkopen, de b.v. opheffen en het startkapitaal van deze aandelen weer terug storten op mijn eigen privé rekening.
Wat zijn de consequenties voor de belastingdienst?
Moet ik hier persoonlijk belasting over gaan betalen en hoe zit het met de vennootschap belasting?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74065-meerderheidsbelang-verkopen-en-start-kapitaal-terugstorten-naar-priv%C3%A9-rekening/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
0 antwoorden op deze vraag