• 0

Detachering kort voor aanvang geannuleerd door klant.

Hallo,

 

Heb wat rondgestruind op HL en heb niet echt een vergelijkbare situatie kunnen vinden.

 

Situatie;


Bemiddelingsbureau A levert al enige tijd personeel aan klant B. Er is geen raamovereenkomst omdat klant B hier geen ruimte voor heeft. Desalniettemin word op 20 november een aanvraag gedaan via de mail voor 5 medewerkers a 32 uur per week met ingang van 1-12-2022.  Bemiddelingsbureau A reageert positief en levert de 5 namen. Gedetacheerden die al bij klant A rondlopen word al gevraagd naar beschikbaarheid en roosteropvulling. Bemiddelingsbureau A heeft al contracten getekend met de 5 gedetacheerden. 8 dagen voor ingang van detachering mailt klant A dat de 5 detacheringen niet meer van toepassing zijn en de detachering annuleert via de mail. De persoon verantwoordelijk voor de detacheren van klant A is geen contact mee te krijgen. De personen die we van klant A wel te pakken krijgen vinden het een vervelende situatie maar zijn niet de aangewezen persoon die hier iets kunnen betekenen, je blijft achter met 5 contracten en geen opdracht. Bedrijfsrisico of valt hier juridisch iets tegen te doen.

 

Met vriendelijke groet, 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op HL

 

Ik probeer een paar dingen eerst te begrijpen:

 

Jij bent Bemiddelaar 'A'?

(Waarom) kunnen de 5 die nu niet meer bij Klant 'A' gedetacheerd zijn nu niet bij Klant 'B' aan de slag?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ik ben bemiddelingsbureau A inderdaad. In de e-mail staat: Na intern overleg hebben wij nieuwe personeel kunnen werven. Aldus de manager. Assistent manager benoemd telefonisch dat er personeel van andere afdelingen zijn weggehaald. Gedetacheerden zijn momenteel op 0 uren dus (uitzendenbasis) aan het werk bij klant B.  Daar heeft klant B ookal aan de gedetacheerden om roosterbeschikbaarheid van 32 uur per week gevraagd.

 

vriendelijke groet

aangepast door JohanVan
Link naar reactie
  • 0
26 minuten geleden, TwaBla zei:

Kan het zijn dat Klant A en Klant B verward worden in het verhaal?

 

Dat gevoel kreeg ik ook...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
Zojuist, JohanVan zei:

Excuus er is geen klant A.

Maar alleen klant B

 

Erg verwarrend om dat allemaal te ontcijferen. Zou je vraag even opnieuw willen beschrijven maar dan gewoon vanuit jezelf en de klant? Geen A en B, etc.?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Hallo,

 

Heb wat rondgestruind op HL en heb niet echt een vergelijkbare situatie kunnen vinden.

 

Situatie;


Ik heb een Bemiddelingsbureau en lever al enige tijd personeel aan een klant. Er is geen raamovereenkomst omdat deze klant hier geen ruimte voor heeft. Desalniettemin wordt op 20 november een aanvraag gedaan via de mail voor 5 medewerkers a 32 uur per week met ingang van 1-12-2022. Ik reageertl positief en lever de 5 namen. Gedetacheerden die al bij klant rondlopen wordt al gevraagd naar beschikbaarheid en roosteropvulling. Wij hebben al contracten getekend met de 5 gedetacheerden. 8 dagen voor ingang van detachering mailt klant dat de 5 detacheringen niet meer van toepassing zijn en annuleert de detachering via de mail. De persoon verantwoordelijk voor de detacheren van klant is geen contact mee te krijgen. De personen die we van klant wel te pakken krijgen vinden het een vervelende situatie maar zijn niet de aangewezen persoon die hierin iets kunnen betekenen, je blijft achter met 5 contracten en geen opdracht. Bedrijfsrisico of valt hier juridisch iets tegen te doen?

 

 

aangepast door Hans van den Bergh
Aanpassingen t.b.v. leesbaarheid
Link naar reactie
  • 0
21 minuten geleden, JohanVan zei:

Bedrijfsrisico of valt hier juridisch iets tegen te doen?

 

Is helemaal afhankelijk van wat er precies is overeengekomen...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, JohanVan zei:

Wordt dit als een overeenkomst gezien?

 

Dat kan als overeenkomst gelden, maar...:

 

4 uur geleden, RubenT zei:

Zijn jullie niets overeengekomen wat betreft afspraken of (algemene) voorwaarden?

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, JohanVan zei:

Desalniettemin wordt op 20 november een aanvraag gedaan via de mail voor 5 medewerkers a 32 uur per week met ingang van 1-12-2022. Ik reageertl positief en lever de 5 namen.

Wat wordt hier verstaan onder "aanvraag". Direct daadwerkelijk opdracht om de werknemers te plaatsen of om een offerte uit te brengen wat het allemaal zou gaan kosten?

 

Het lijkt mij nogal van de bewoording van die "aanvraag" af te hangen of je hier via e-mail hebt over een orderbevestiging voor het plaatsen van de werknemers of iets anders.

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

20 november is (was) voor mij afgelopen zondag en dan is (was) afgelopen dinsdag of woensdag de situatie voor jou (jullie) dat alles al contractueel vastgelegd is (was) en door de klant weer afgezegd werd?

Dit klinkt mij in eerste instantie tamelijk 'corporate' of juist amateuristisch en ik hoop van harte dat dit niet jouw financiële risico of eigen onderneming is.

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.