• 0

Drankbezorg service concurrentie

Beste lezers,

 

ik ben bezig met een drank bezorg service in een grote stad via een bekend platform nou is het een hele grote stad rond de 600 duizend inwoners maar er is een concurrent die bijv een sixpack bier aanbied voor 8,50 en je kan vanaf minimaal 15 euro bestellen en je betaald 1,50 bezorg kosten nou zit hij gewoon in een winkel want toch wel aardig wat kost per maand nou wilde ik hier ondergaan zitten dus bijv minimaal 10 euro bestellen en 2,49 bezorg kosten en dan. Nog meer onder de prijs gaan zitten dus 8 euro voor een sixpack bier is dit nog rendabel om de stad door te rijden we zijn maar heel weinig kwijt aan maandelijkse kosten we zitten in een opslag van 250 euro per maand dat is vast en zeker goedkoper dan de winkel van de concurrent 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hoi Jay,

 

Je bericht leest wat lastig, omdat je vrij lange zinnen maakt en weinig interpunctie gebruikt. Het lijkt voornamelijk een hersenspinsel, maar het volgende is - neem ik aan - de vraag die je wil stellen:

11 minuten geleden, Jaykuils zei:

is dit nog rendabel om de stad door te rijden

 

Om die vraag te kunnen beantwoorden is het eigenlijk niet relevant of het duurder of goedkoper is dan de concurrent. Het gaat erom of jij/jullie er genoeg aan overhouden. Om dat inzichtelijk te maken raad ik je aan om alle kosten goed op een rijtje te zetten. Dat gaat dus verder dan de huur van jullie opslaglocatie. De kosten voor het vervoersmiddel waarmee wordt bezorgd lijken me ook erg relevant en daarnaast zaken zoals salaris van je bezorger(s) en de inkoop van je voorraad.

 

 

18 minuten geleden, Jaykuils zei:

nou zit hij gewoon in een winkel want toch wel aardig wat kost per maand

Is de bezorging van drank het enige wat deze concurrent doet? Of is het een bijverdienste? Wellicht zorgt de omzet van zijn winkel al voor voldoende inkomsten om de vaste kosten van het winkelpand te dekken en is de omzet uit bezorging een extraatje.

 

 

19 minuten geleden, Jaykuils zei:

nou wilde ik hier ondergaan zitten

Is de prijs het aspect waarop je je moet onderscheiden? Als je bijvoorbeeld snellere levering kan garanderen dan de concurrent, kun je misschien wel meer vragen voor je product dan hij doet.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me een lastige: waarschijnlijk is het animo voor die bezorgservice het grootst laat op de avond en met name in het weekend. De prijzen zijn daar wel een stuk hoger, hier in Utrecht heb je een paar van die services en die rekenen toch al snel 10 tot 12.50 voor een sixpack bier. Maar goed, dat is wel tot 5 uur snachts in het weekend... ik weet niet wat je voor tijden in gedachten had?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.