• 0

Contract Virtual Assistant Filipijnen

Goedemiddag,

 

Ik huur momenteel een virtual assistant in in de filipijnen. Nu wordt mijn bedrijf allemaal iets groter en serieuzer en wil ik het allemaal wat professioneler gaan aanpakken. Op dit moment maak ik het geld gewoon over naar die persoon, maar volgens mij mag dat niet zomaar. 

Ik heb voor deze kosten geen officiele factuur, de persoon kan me wel een factuur sturen, maar dat is echt op zijn aziatisch en is meer een kwitantie. 

Nu ben ik aan het kijken waar moet ik aan voldoen en hoe kan ik dit een beetje goed regelen. 

Vragen waar ik mee zit:

Moet ik voor iedereen waar ik mee samenwerk een officieel contract hebben of zijn er andere mogelijkheden?

Hoe kan ik deze betalingen op een juiste manier in mijn administratie verwerken? Kan ik gewoon geld overmaken naar zo'n persoon zonder dat ik een factuur van hun krijg of contract heb?

Het gaat niet om mega grote bedragen en het zijn dus allemaal aziaten, waar de regels en wetten allemaal net wat anders in elkaar zitten. In de filipijnen, mogen ze bijvoorbeeld tot een betaald bedrag freelance werk doen zonder te registreren.

 

Hoop dat iemand hier mij verder in kan helpen, zodat ik uiteindelijk het ook voor mijn boekhouding / belasting netjes kan registreren. 

 

Alvast bedankt. 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dag Lesley

 

Iemand die voor jou werkt vanuit het buitenland en daar ook woont, zal voor de NL fiscus niet aan te merken zijn als een werknemer. Dus of diegene jou nu een factuur stuurt of een kwitantie, het gaat er enkel om dat jij bewijs hebt van die kosten. In beginsel volstaat zelfs alleen de bankoverboeking, als je met ander bewijs kunt aantonen dat die betaling een zakelijk doel diende. Kwitantie met daarop wie wat gedaan heeft voor hoeveel is wel een stuk handiger.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.