• 0

Innovatie klimaat wordt steeds slechter.

Het feit waar ik als uitvinder/productontwikkelaar steeds vaker tegen aanloop en zelden iets over hoor is het volgende: Hoe langer hoe meer Nederlandse bedrijven vallen in buitenlandse handen. Vaak worden ze dan gereduceerd tot een verkoopkantoor. Zelfs als dat niet het geval is, en je met een nieuw product-idee bij ze langs gaat, herhaalt zich steeds weer dezelfde situatie: De Nederlandse leiding vindt het een pracht idee. Maar het buitenlandse hoofdkantoor moet de knoop door hakken. Echter Amerikanen, Fransen, Duitsers, Engelsen zijn over het algemeen erg nationalistisch ingesteld. Een buitenlandse uitvinder wordt vaak niet eens uitgenodigd. Dan hebben wij het nog niet eens over de overplaatsing van de productie vanuit ons land naar het moederland van de multinational en het wegkapen van al ons beta-talent. Dit is een net zo erg probleem als de hordes criminelen uit het oostblok, Noord-Afrika en Zuid- Amerika, die met het leegroven van ons land, dagelijks de kranten halen. Met een zak geld is dit m.i. niet op te lossen. Wel met een andere mentaliteit: Wij moeten als Nederlanders veel meer voor ons eigen belang op komen en wat dat betreft is het kabinet Balkenende op de goede weg.

 

 

Paul Gokkel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Nils,

 

Welk bedrijf wil een 47 jarige WAOer in dienst nemen om hun producten te helpen mee-ontwikkelen? Dat ik cumlaude in wis- en natuurkunde ben afgestudeerd, telt helaas niet meer mee. Je krijgt zo'n baan alleen als net afgestudeerde 22 jarige. Zelfs al mijn mede AIO's konden hier in Nederland allleen maar het management in ( o.a. als consultant). Er zijn nauwelijks onderzoeksbanen. En dan klagen zij maar over het tekort aan beta's. Zij zouden eens wat dankbaarder moeten zijn voor alle mensen met een uitkering, die dat ZELF niet accepteren en weer iets voor zich zelf willen beginnen. Zelfs de UWI vindt het niet nodig om je zelfs maar op te roepen voor een herkeuring. Dit zelfde verhaal hoor ik nog steeds regelmatig van anderen. Dit lees je nauwelijks in de kranten, dat er ook zat uitkeringsgerechtigden, zijn die niet hun hand willen ophouden

en vaak in de kou staan. Dat get a job hoor ik allleen op dit forum maar nooit van de uitkeringsfabriek

 

Beste Paul,

 

 

Ik kan me heel goed voorstellen dat jouw situatie er niet rooskleurig uitziet, en dat je geen verwachtingen meer hebt van de maatschappij.

Maar als je zelf iets wil gaan ondernemen, zul je dit ook echt zelf moeten gaan ondernemen, niemand neemt je mee aan je handje van de ene opdracht naar de ander.

 

Ik zie dat je woonachtig bent in Utrecht.

A.s. vrijdag is er een bijeenkomst bij de Nebib in Breukelen.

Hier zijn ok enkele HL'ers aanwezig, dus meld je aan en zorg dat je erbij bent. Dan kun je eens met deze mensen praten, maar onthou, het ondernemen moet je zelf doen, een klein zetje willen we je wel geven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.